Kromě závodění ve formuli E měl Stoffel Vandoorne v letošní sezoně spoustu povinností v podobě rezervního jezdce jak pro Aston Martin tak pro Peugeot. Pro závod v Japonském Fuji v rámci 6 hodinového závodu WEC dokonce usedl i za volant místo zraněného Nica Müllera.
„Ano, můj rozvrh je letos velmi hektický. Je těžké cestovat mezi všemi třemi mými programy, ale to je to, co miluji. Miluji motorsport, miluji závodění. Myslím, že každý by o tom snil, být zapojen do tolika šampionátů nejvyšší třídy.
Jsem rád, že jsem ve formuli E, být součástí tohoto projektu s Peugeotem. A mít stále nohu ve formuli 1 je také úžasné. Je pravda, že nemám moc dní volna doma, ale nestěžuji si.“
Již v minulosti měl Stoffel tzv. double stint, když závodil s Mercedesem ve formuli E a s týmem JOTA ve voze LMP2 ve WEC. K tomu působil jako rezervní jezdec Mercedesu ve formuli 1. Závodění měl tedy více, než povinností rezervního jezdce, letos je tomu naopak. K této struktuře by se však Stoffel rád vrátil.
„Mým cílem je udělat obojí znovu. WEC nyní zažívá boom, jsme v nové éře a je do toho zapojeno tolik výrobců, takže bych samozřejmě rád byl znovu na trati. Mám v tomto šampionátu nějakou historii, ale konečným cílem je vrátit se do WEC. Doufám, že budu mít jasnou šanci na celkové vítězství v Le Mans. To je rozhodně jeden z mých největších osobních cílů.“
Peugeot již oznámil, že Stoffel bude součástí jezdecké sestavy pro rok 2024. Takže kromě účinkování ve formuli E bude mít možnost bojovat o vítězství v Le Mans, tak, jak o tom snil. Nadále také zůstane rezervním pilotem Astonu Martin ve formuli 1.
Stoffel Vandoorne závodil ve formuli 1 dvě sezony po boku Fernanda Alonsa v McLarenu. Bohužel si místo neudržel a od roku 2019 závodí ve formuli E, ten samý rok také debutoval ve 24h Le Mans. V roce 2021 odjel celou sezonu v LMP2 s týmem JOTA.
Po dobu působení mimo pole formule 1 byl však rezervním pilotem Mercedesu v F1, od letošního roku vykonává tuto práci u týmu Aston Martin a právě i Peugeotu. O jeho práci jakožto rezervního jezdce nám Stoffel pověděl.
„Pomáhám u všech soukromých testů s Peugeotem. V zákulisí probíhá spousta testování. Taky jsem párkrát auto sám testoval. Mám velké technické zázemí a povědomí ze všech různých věcí, které jsem v minulosti dělal, takže pro kluky je vždy užitečné mít nové informace. S přípravou na akce je ale také hodně práce na simulátoru. Práce pro Aston Martin je velmi podobná této.“
Náš rozhovor se Stoffelem probíhal na 24h v Le Mans, kde byl Stoffel práve v pozici rezervního jezdce. Za volant v letošním Le Mans neusedl.
„Jsem tady v Le Mans pro případ, že by se jezdcům něco stalo a já bych je musel nahradit, ale také si jen užít závod a udělat pár PR eventů a zároveň reprezentovat Peugeot.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…