Van der Linde se v prvním kole stal obětí řetězové reakce, během níž se roztočil a vyřadil tři Porsche, protože Dennis Olsen (Manthey), Marvin Dienst (Toksport) a Laurin Heinrich (Bernhard) již nebyli schopni vyhnout se jeho roztočenému vozu.
Zejména Heinrichova rána byla docela krutá, protože zasáhla stranu van der Lindeho dveří, ale naštěstí ty u spolujezdce.
„Byla to extrémně velká rána, vjet plnou rychlostí do dveří,“ popisuje van der Linde po závodě.
Obhájci titulu se ale po jeho havárii daří. Popírá také prvotní zprávy, že byl v lékařském centru: „Stále mě bolí krk. Ale já jsem v pořádku.“
Zpočátku nemohl pilot skoro deset sekund dýchat. Vlastně chtěl dát svému týmu přes vysílačku vědět, že si vede dobře, ale nejdřív se musel dát trochu dohromady a po chvíli to zkusit znovu.
„Když stojíte uprostřed trati, víte, že to v určitou chvíli přijde, ale nevíte jak a kdy. Připravíte se na to, a pak najednou přijde rána. To bylo docela těžké.“
Tomu předcházel nešťastný kontakt mezi Jusufem Owegou a Lucasem Auerem ve 3. zatáčce, který Auera vytlačil trochu ven, kde jel van der Linde.
„Na začátku jsem dostal ránu zezadu. Myslím, že to musel být Owega. Pak jsem se srazil se Sheldonem,“ řekl Auer.
„Nemyslím si, že by s tím mohl něco udělat. Na replayi je vidět, že Jusuf Owega byl uvnitř, a proto ten kontakt přišel,“ říká van der Linde.
„Z tohoto pohledu je to spíš Jusufova chyba a ne Luggiho. Snažil jsem se tomu čelit, ale nestačilo to. Pak do mě zezadu vrazil Laurin Heinrich.“
Protože stejně jako tři zúčastněná Porsche, i pro van der Lindeho závod skončil. Pro Schuberta to zpočátku vypadalo, že by se poškození dalo napravit, a protože červená vlajka byla stejně vyvěšená, na opravy by byl nějaký čas.
„Ale Sheldon přes vysílačku řekl, že už nemůže jet, i když to nevypadalo, že by náprava něco utrpěla. Asi nemohl vůz nechat nastartovaný, takže tam musí být něco horšího, co nebylo vidět na obrázcích v televizi,“ řekl šéf týmu.
„Věděl jsem, že je konec. Také jsem viděl pár chyb na displeji, chyby ABS, a pak už víte, že je hotovo,“ řekl van der Linde.
Potíže nastaly při odvozu auta, kde se podle jeho názoru s BMW zacházelo poněkud hrubě. Místo aby auto zvedlo jeřábem na odtahovku, bylo vytaženo do nouzového východu, i když byla zablokována zadní náprava.
„Řekl jsem třikrát: ‚Prosím, netahejte za auto‘, ale stejně to udělali. Podle mého názoru to není správné. Došlo také k nějakému poškození vozu, ale to alespoň nemělo žádný vliv na dnešní závod: Myslím, že auto bylo nakonec absolutně mrtvé.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…