DTM

Šance na obhajobu titulu v DTM je pro Sheldona van der Lindeho mizivá

Víkend se Schubert Motorsport nepovedl, zvláště to pak nešlo podle plánu pro Sheldona van der Lindeho. V sobotu zažil Jihoafričan v šampionátu malou ztrátu bodů šestým místem, ale v neděli pro něj závod po pouhých třech zatáčkách skončil.


Van der Linde se v prvním kole stal obětí řetězové reakce, během níž se roztočil a vyřadil tři Porsche, protože Dennis Olsen (Manthey), Marvin Dienst (Toksport) a Laurin Heinrich (Bernhard) již nebyli schopni vyhnout se jeho roztočenému vozu.

Zejména Heinrichova rána byla docela krutá, protože zasáhla stranu van der Lindeho dveří, ale naštěstí ty u spolujezdce.

„Byla to extrémně velká rána, vjet plnou rychlostí do dveří,“ popisuje van der Linde po závodě.

Obhájci titulu se ale po jeho havárii daří. Popírá také prvotní zprávy, že byl v lékařském centru: „Stále mě bolí krk. Ale já jsem v pořádku.“

Zpočátku nemohl pilot skoro deset sekund dýchat. Vlastně chtěl dát svému týmu přes vysílačku vědět, že si vede dobře, ale nejdřív se musel dát trochu dohromady a po chvíli to zkusit znovu.

„Když stojíte uprostřed trati, víte, že to v určitou chvíli přijde, ale nevíte jak a kdy. Připravíte se na to, a pak najednou přijde rána. To bylo docela těžké.“

Tomu předcházel nešťastný kontakt mezi Jusufem Owegou a Lucasem Auerem ve 3. zatáčce, který Auera vytlačil trochu ven, kde jel van der Linde.

„Na začátku jsem dostal ránu zezadu. Myslím, že to musel být Owega. Pak jsem se srazil se Sheldonem,“ řekl Auer.

„Nemyslím si, že by s tím mohl něco udělat. Na replayi je vidět, že Jusuf Owega byl uvnitř, a proto ten kontakt přišel,“ říká van der Linde.

„Z tohoto pohledu je to spíš Jusufova chyba a ne Luggiho. Snažil jsem se tomu čelit, ale nestačilo to. Pak do mě zezadu vrazil Laurin Heinrich.“

Protože stejně jako tři zúčastněná Porsche, i pro van der Lindeho závod skončil. Pro Schuberta to zpočátku vypadalo, že by se poškození dalo napravit, a protože červená vlajka byla stejně vyvěšená, na opravy by byl nějaký čas.

„Ale Sheldon přes vysílačku řekl, že už nemůže jet, i když to nevypadalo, že by náprava něco utrpěla. Asi nemohl vůz nechat nastartovaný, takže tam musí být něco horšího, ​​co nebylo vidět na obrázcích v televizi,“ řekl šéf týmu.

„Věděl jsem, že je konec. Také jsem viděl pár chyb na displeji, chyby ABS, a pak už víte, že je hotovo,“ řekl van der Linde.

Potíže nastaly při odvozu auta, kde se podle jeho názoru s BMW zacházelo poněkud hrubě. Místo aby auto zvedlo jeřábem na odtahovku, bylo vytaženo do nouzového východu, i když byla zablokována zadní náprava.

„Řekl jsem třikrát: ‚Prosím, netahejte za auto‘, ale stejně to udělali. Podle mého názoru to není správné. Došlo také k nějakému poškození vozu, ale to alespoň nemělo žádný vliv na dnešní závod: Myslím, že auto bylo nakonec absolutně mrtvé.“

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago