Peugeot 9X8 debutoval ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů už v roce 2022 kde vstoupil do několika posledních kol, aby dokončil svůj vývojový program před úplným útokem na slávu WEC a Le Mans v tomto roce. A i když se vůz nedostával na stupně vítězů, jeho výrazný vzhled přitahoval spoustu pozornosti.
To, že Hypercar Peugeotu, Peugeot LMh 9X8, nemá zadní spoiler bylo jedno z nejprobíranějších témat v padocku WEC začátkem tohoto roku. I přes to však Peugeot řekl, že rozhodně neplánují update v podobě spoileru udělat.
„Jako inženýři jsme byli trochu překvapeni množstvím zájmu!“ připouští Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „Myslím, že většina řečí, které jsme o tomto voze vedli, se týká chybějících křídel, ale upřímně řečeno, na autě je několik inovativnějších věcí než toto, neplánujeme ho přidávat.“
Peugeot vyvinul 2 různé Hypercary, ze kterých si potom vybrali verzi jednoduší pro WEC.
„Překračovali jsme cíle v aerodynamickém tunelu. Během jednoho z prvních testů jsme tedy přišli s nápadem úplně odstranit zadní křídlo. Do konce roku 2021 jsme měli dva prototypy jedoucí paralelně – jeden mnohem bližší designu LMP1 a tento.“
I přes to však Francouzský web potvrdil, že Peugeot 9X8 bude obsahovat zadní spoiler pro příští sezonu, byť se auto osvědčilo v letošní sezoně bez něj.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…