Peugeot 9X8 debutoval ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů už v roce 2022 kde vstoupil do několika posledních kol, aby dokončil svůj vývojový program před úplným útokem na slávu WEC a Le Mans v tomto roce. A i když se vůz nedostával na stupně vítězů, jeho výrazný vzhled přitahoval spoustu pozornosti.
To, že Hypercar Peugeotu, Peugeot LMh 9X8, nemá zadní spoiler bylo jedno z nejprobíranějších témat v padocku WEC začátkem tohoto roku. I přes to však Peugeot řekl, že rozhodně neplánují update v podobě spoileru udělat.
„Jako inženýři jsme byli trochu překvapeni množstvím zájmu!“ připouští Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „Myslím, že většina řečí, které jsme o tomto voze vedli, se týká chybějících křídel, ale upřímně řečeno, na autě je několik inovativnějších věcí než toto, neplánujeme ho přidávat.“
Peugeot vyvinul 2 různé Hypercary, ze kterých si potom vybrali verzi jednoduší pro WEC.
„Překračovali jsme cíle v aerodynamickém tunelu. Během jednoho z prvních testů jsme tedy přišli s nápadem úplně odstranit zadní křídlo. Do konce roku 2021 jsme měli dva prototypy jedoucí paralelně – jeden mnohem bližší designu LMP1 a tento.“
I přes to však Francouzský web potvrdil, že Peugeot 9X8 bude obsahovat zadní spoiler pro příští sezonu, byť se auto osvědčilo v letošní sezoně bez něj.
Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…