Top téma

Bortolotti má letošní boj o titul jako na houpačce

Mirko Bortolotti ztratil vedení DTM před finále sezóny s titulovým rivalem po brzkém defektu a 21. místě. A způsobil nejpodivnější scénu závodu, když vyhodil část ventilace z vozidla.


Po závodě ale prozradil, že to byla docela složitá záležitost. „Ta věc na mě spadla,“ řekl o incidentu v 17. kole pro ran.de.

„Ani jsem nevěděl, co to je, protože jsem se soustředil na něco úplně jiného. Pak jsem tu věc najednou měl v ruce. Pak to málem spadlo pod brzdový pedál. To je samozřejmě ten nejhorší případ.

Nějak se mi podařilo tu věc odspodu zase dostat ven. Vyhodil jsem ji z okna, protože jsem myslel, že je to pro mě příliš riskantní. Nepamatuji si, že bych kdy něco vyhodil z okna,“ krčí rameny po závodě.

Kromě toho jel Bortolotti osamělý závod, když za sebou nechal svého týmového kolegu ze SSR Alessia Deleddu o 7,9 sekundy.

„Byl to pravděpodobně nejnudnější závod mého života. Skončilo to v prvním kole – ne vaší vlastní vinou, řekl bych. Někdo do vás vrazí a pak pneumatika praskne.“

Kvůli nutné zastávce v boxech zaostával Bortolotti za vedoucími jezdci přes 40 sekund a neměl šanci pole následovat – nakonec za vítězem Rene Rastem zaostal o 1:02 minuty. Bortolotti oddaloval povinnou zastávku, která byla nutná, protože první výměna pneumatik ve druhém kole proběhla před otevřením zastávkového okna, jak dlouho to šlo.

Podle Bortolottiho nebyl problém předčasné zaparkování vozu, aby měli další čerstvou sadu pneumatik pro volný trénink v Hockenheimu.

„Stále máme dost dobrých převzatých pneumatik ze závodů, ve kterých jsme nestartovali,“ odkazuje například na nedělní závod na Nürburgringu.

„A byly tam i závody v dešti. Máme tam dobrou pozici.“

Jak hodnotí situaci v šampionátu po své neděli bez bodů, kterou Preining využil k desetibodovému vedení?

„Nula je vždy nepříznivá, bez ohledu na to, kdy. Jsme v boji o titul a přijeli jsme sem s náskokem a jedeme domů s menší ztrátou. Ale v letošní sezóně jsme byli v šampionátu na mnohem horších pozicích. Proto naděje umírá poslední a my budeme bojovat až do konce,“ dodává Ital.

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago