Top téma

Bortolotti má letošní boj o titul jako na houpačce

Mirko Bortolotti ztratil vedení DTM před finále sezóny s titulovým rivalem po brzkém defektu a 21. místě. A způsobil nejpodivnější scénu závodu, když vyhodil část ventilace z vozidla.


Po závodě ale prozradil, že to byla docela složitá záležitost. „Ta věc na mě spadla,” řekl o incidentu v 17. kole pro ran.de.

„Ani jsem nevěděl, co to je, protože jsem se soustředil na něco úplně jiného. Pak jsem tu věc najednou měl v ruce. Pak to málem spadlo pod brzdový pedál. To je samozřejmě ten nejhorší případ.

Nějak se mi podařilo tu věc odspodu zase dostat ven. Vyhodil jsem ji z okna, protože jsem myslel, že je to pro mě příliš riskantní. Nepamatuji si, že bych kdy něco vyhodil z okna,” krčí rameny po závodě.

Kromě toho jel Bortolotti osamělý závod, když za sebou nechal svého týmového kolegu ze SSR Alessia Deleddu o 7,9 sekundy.

„Byl to pravděpodobně nejnudnější závod mého života. Skončilo to v prvním kole – ne vaší vlastní vinou, řekl bych. Někdo do vás vrazí a pak pneumatika praskne.”

Kvůli nutné zastávce v boxech zaostával Bortolotti za vedoucími jezdci přes 40 sekund a neměl šanci pole následovat – nakonec za vítězem Rene Rastem zaostal o 1:02 minuty. Bortolotti oddaloval povinnou zastávku, která byla nutná, protože první výměna pneumatik ve druhém kole proběhla před otevřením zastávkového okna, jak dlouho to šlo.

Podle Bortolottiho nebyl problém předčasné zaparkování vozu, aby měli další čerstvou sadu pneumatik pro volný trénink v Hockenheimu.

„Stále máme dost dobrých převzatých pneumatik ze závodů, ve kterých jsme nestartovali,“ odkazuje například na nedělní závod na Nürburgringu.

„A byly tam i závody v dešti. Máme tam dobrou pozici.”

Jak hodnotí situaci v šampionátu po své neděli bez bodů, kterou Preining využil k desetibodovému vedení?

„Nula je vždy nepříznivá, bez ohledu na to, kdy. Jsme v boji o titul a přijeli jsme sem s náskokem a jedeme domů s menší ztrátou. Ale v letošní sezóně jsme byli v šampionátu na mnohem horších pozicích. Proto naděje umírá poslední a my budeme bojovat až do konce,” dodává Ital.

Jiří Košta

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen…

2 týdny ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago