Top téma

Bortolotti má letošní boj o titul jako na houpačce

Mirko Bortolotti ztratil vedení DTM před finále sezóny s titulovým rivalem po brzkém defektu a 21. místě. A způsobil nejpodivnější scénu závodu, když vyhodil část ventilace z vozidla.


Po závodě ale prozradil, že to byla docela složitá záležitost. „Ta věc na mě spadla,“ řekl o incidentu v 17. kole pro ran.de.

„Ani jsem nevěděl, co to je, protože jsem se soustředil na něco úplně jiného. Pak jsem tu věc najednou měl v ruce. Pak to málem spadlo pod brzdový pedál. To je samozřejmě ten nejhorší případ.

Nějak se mi podařilo tu věc odspodu zase dostat ven. Vyhodil jsem ji z okna, protože jsem myslel, že je to pro mě příliš riskantní. Nepamatuji si, že bych kdy něco vyhodil z okna,“ krčí rameny po závodě.

Kromě toho jel Bortolotti osamělý závod, když za sebou nechal svého týmového kolegu ze SSR Alessia Deleddu o 7,9 sekundy.

„Byl to pravděpodobně nejnudnější závod mého života. Skončilo to v prvním kole – ne vaší vlastní vinou, řekl bych. Někdo do vás vrazí a pak pneumatika praskne.“

Kvůli nutné zastávce v boxech zaostával Bortolotti za vedoucími jezdci přes 40 sekund a neměl šanci pole následovat – nakonec za vítězem Rene Rastem zaostal o 1:02 minuty. Bortolotti oddaloval povinnou zastávku, která byla nutná, protože první výměna pneumatik ve druhém kole proběhla před otevřením zastávkového okna, jak dlouho to šlo.

Podle Bortolottiho nebyl problém předčasné zaparkování vozu, aby měli další čerstvou sadu pneumatik pro volný trénink v Hockenheimu.

„Stále máme dost dobrých převzatých pneumatik ze závodů, ve kterých jsme nestartovali,“ odkazuje například na nedělní závod na Nürburgringu.

„A byly tam i závody v dešti. Máme tam dobrou pozici.“

Jak hodnotí situaci v šampionátu po své neděli bez bodů, kterou Preining využil k desetibodovému vedení?

„Nula je vždy nepříznivá, bez ohledu na to, kdy. Jsme v boji o titul a přijeli jsme sem s náskokem a jedeme domů s menší ztrátou. Ale v letošní sezóně jsme byli v šampionátu na mnohem horších pozicích. Proto naděje umírá poslední a my budeme bojovat až do konce,“ dodává Ital.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago