Top téma

Bortolotti má letošní boj o titul jako na houpačce

Mirko Bortolotti ztratil vedení DTM před finále sezóny s titulovým rivalem po brzkém defektu a 21. místě. A způsobil nejpodivnější scénu závodu, když vyhodil část ventilace z vozidla.


Po závodě ale prozradil, že to byla docela složitá záležitost. „Ta věc na mě spadla,“ řekl o incidentu v 17. kole pro ran.de.

„Ani jsem nevěděl, co to je, protože jsem se soustředil na něco úplně jiného. Pak jsem tu věc najednou měl v ruce. Pak to málem spadlo pod brzdový pedál. To je samozřejmě ten nejhorší případ.

Nějak se mi podařilo tu věc odspodu zase dostat ven. Vyhodil jsem ji z okna, protože jsem myslel, že je to pro mě příliš riskantní. Nepamatuji si, že bych kdy něco vyhodil z okna,“ krčí rameny po závodě.

Kromě toho jel Bortolotti osamělý závod, když za sebou nechal svého týmového kolegu ze SSR Alessia Deleddu o 7,9 sekundy.

„Byl to pravděpodobně nejnudnější závod mého života. Skončilo to v prvním kole – ne vaší vlastní vinou, řekl bych. Někdo do vás vrazí a pak pneumatika praskne.“

Kvůli nutné zastávce v boxech zaostával Bortolotti za vedoucími jezdci přes 40 sekund a neměl šanci pole následovat – nakonec za vítězem Rene Rastem zaostal o 1:02 minuty. Bortolotti oddaloval povinnou zastávku, která byla nutná, protože první výměna pneumatik ve druhém kole proběhla před otevřením zastávkového okna, jak dlouho to šlo.

Podle Bortolottiho nebyl problém předčasné zaparkování vozu, aby měli další čerstvou sadu pneumatik pro volný trénink v Hockenheimu.

„Stále máme dost dobrých převzatých pneumatik ze závodů, ve kterých jsme nestartovali,“ odkazuje například na nedělní závod na Nürburgringu.

„A byly tam i závody v dešti. Máme tam dobrou pozici.“

Jak hodnotí situaci v šampionátu po své neděli bez bodů, kterou Preining využil k desetibodovému vedení?

„Nula je vždy nepříznivá, bez ohledu na to, kdy. Jsme v boji o titul a přijeli jsme sem s náskokem a jedeme domů s menší ztrátou. Ale v letošní sezóně jsme byli v šampionátu na mnohem horších pozicích. Proto naděje umírá poslední a my budeme bojovat až do konce,“ dodává Ital.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago