Top téma

Bortolotti má letošní boj o titul jako na houpačce

Mirko Bortolotti ztratil vedení DTM před finále sezóny s titulovým rivalem po brzkém defektu a 21. místě. A způsobil nejpodivnější scénu závodu, když vyhodil část ventilace z vozidla.


Po závodě ale prozradil, že to byla docela složitá záležitost. „Ta věc na mě spadla,“ řekl o incidentu v 17. kole pro ran.de.

„Ani jsem nevěděl, co to je, protože jsem se soustředil na něco úplně jiného. Pak jsem tu věc najednou měl v ruce. Pak to málem spadlo pod brzdový pedál. To je samozřejmě ten nejhorší případ.

Nějak se mi podařilo tu věc odspodu zase dostat ven. Vyhodil jsem ji z okna, protože jsem myslel, že je to pro mě příliš riskantní. Nepamatuji si, že bych kdy něco vyhodil z okna,“ krčí rameny po závodě.

Kromě toho jel Bortolotti osamělý závod, když za sebou nechal svého týmového kolegu ze SSR Alessia Deleddu o 7,9 sekundy.

„Byl to pravděpodobně nejnudnější závod mého života. Skončilo to v prvním kole – ne vaší vlastní vinou, řekl bych. Někdo do vás vrazí a pak pneumatika praskne.“

Kvůli nutné zastávce v boxech zaostával Bortolotti za vedoucími jezdci přes 40 sekund a neměl šanci pole následovat – nakonec za vítězem Rene Rastem zaostal o 1:02 minuty. Bortolotti oddaloval povinnou zastávku, která byla nutná, protože první výměna pneumatik ve druhém kole proběhla před otevřením zastávkového okna, jak dlouho to šlo.

Podle Bortolottiho nebyl problém předčasné zaparkování vozu, aby měli další čerstvou sadu pneumatik pro volný trénink v Hockenheimu.

„Stále máme dost dobrých převzatých pneumatik ze závodů, ve kterých jsme nestartovali,“ odkazuje například na nedělní závod na Nürburgringu.

„A byly tam i závody v dešti. Máme tam dobrou pozici.“

Jak hodnotí situaci v šampionátu po své neděli bez bodů, kterou Preining využil k desetibodovému vedení?

„Nula je vždy nepříznivá, bez ohledu na to, kdy. Jsme v boji o titul a přijeli jsme sem s náskokem a jedeme domů s menší ztrátou. Ale v letošní sezóně jsme byli v šampionátu na mnohem horších pozicích. Proto naděje umírá poslední a my budeme bojovat až do konce,“ dodává Ital.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

18 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago