DTM

Bortolotti byl vyčerpaný po omezení chlazení na Lausitzringu

Mirko Bortolotti zůstal po vítězství v nedělním závodě DTM na Lausitzringu zcela vyčerpaný kvůli extrémním teplotám v kokpitu ve svém Lamborghini Huracan. V pozdějším rozhovoru přiznal, že málem omdlel.


Bortolotti vyhrál svůj druhý letošní závod DTM na Lausitzringu po bitvě s Riccardem Fellerem.

Jeho pozávodní oslavy však byly spíše krotké kvůli únavě z horka v horkém dni, kdy okolní teplota dosahovala 30 °C a teploty v jeho voze vrcholily na 70 °C.

Snímky ukázaly, že mechanici SSR Performance museli polít Bortolottiho vodou a kostkami ledu, když se vrátil do uzavřeného parkoviště. Italský jezdec byl také viděn, jak popíjí plechovku nealkoholických nápojů, aby se po závodě zchladil.

„Okamžitě jsem zavolal klukům: ‚Hej, přineste mi hned něco k pití. Chci něco studeného, ​​protože musím co nejrychleji vystoupit z auta‘,“ řekl Bortolotti.

„Proto jsem si neužil kolo po projetí cílem, které si normálně užíváte, protože tak vyhrajete závod.“

Bortolotti se také potýkal s horkem uvnitř vozu v sobotním úvodním závodě, kde skončil druhý za jezdcem Ferrari, Jackem Aitkenem .

Lamborghini Huracan je jedním z mála vozů GT3 bez klimatizace a hlavní chladicí systém na nejnovější verzi Evo je také chápán jako horší než u předchozího modelu.

„Hlavně když se po závodě vrátíte do boxů, všechno teplo se dostane do auta,“ vysvětlil. „V tu chvíli je v kokpitu docela horko, ale už se cítím lépe.

V posledních kolech jsem se vždy ptal: ‚Kolik kol ještě stihneme? Naštěstí je vše v pořádku, ale musíme nějak zapracovat na chlazení, protože v autě je opravdu horko.“

Bortolotti nebyl jediným jezdcem, který během pátého kola sezóny trpěl nedostatkem chlazení v Lamborghini.

Maximilian Paul, který vyhrál při svém prvním letošním výjezdu na Nürburgringu, musel z obou závodů na Lausitzringu odstoupit kvůli extrémnímu horku.

„Měl jsem problém s teplotou v kokpitu. Ucpala se ventilace a nemohl jsem dostat žádný vzduch, což znamenalo, že jsem byl pěkně zmlácený a musel jsem zastavit,“ vysvětlil Paul.

Tereza Černá

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

2 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago