DTM

Bortolotti byl vyčerpaný po omezení chlazení na Lausitzringu

Mirko Bortolotti zůstal po vítězství v nedělním závodě DTM na Lausitzringu zcela vyčerpaný kvůli extrémním teplotám v kokpitu ve svém Lamborghini Huracan. V pozdějším rozhovoru přiznal, že málem omdlel.


Bortolotti vyhrál svůj druhý letošní závod DTM na Lausitzringu po bitvě s Riccardem Fellerem.

Jeho pozávodní oslavy však byly spíše krotké kvůli únavě z horka v horkém dni, kdy okolní teplota dosahovala 30 °C a teploty v jeho voze vrcholily na 70 °C.

Snímky ukázaly, že mechanici SSR Performance museli polít Bortolottiho vodou a kostkami ledu, když se vrátil do uzavřeného parkoviště. Italský jezdec byl také viděn, jak popíjí plechovku nealkoholických nápojů, aby se po závodě zchladil.

„Okamžitě jsem zavolal klukům: ‚Hej, přineste mi hned něco k pití. Chci něco studeného, ​​protože musím co nejrychleji vystoupit z auta‘,“ řekl Bortolotti.

„Proto jsem si neužil kolo po projetí cílem, které si normálně užíváte, protože tak vyhrajete závod.“

Bortolotti se také potýkal s horkem uvnitř vozu v sobotním úvodním závodě, kde skončil druhý za jezdcem Ferrari, Jackem Aitkenem .

Lamborghini Huracan je jedním z mála vozů GT3 bez klimatizace a hlavní chladicí systém na nejnovější verzi Evo je také chápán jako horší než u předchozího modelu.

„Hlavně když se po závodě vrátíte do boxů, všechno teplo se dostane do auta,“ vysvětlil. „V tu chvíli je v kokpitu docela horko, ale už se cítím lépe.

V posledních kolech jsem se vždy ptal: ‚Kolik kol ještě stihneme? Naštěstí je vše v pořádku, ale musíme nějak zapracovat na chlazení, protože v autě je opravdu horko.“

Bortolotti nebyl jediným jezdcem, který během pátého kola sezóny trpěl nedostatkem chlazení v Lamborghini.

Maximilian Paul, který vyhrál při svém prvním letošním výjezdu na Nürburgringu, musel z obou závodů na Lausitzringu odstoupit kvůli extrémnímu horku.

„Měl jsem problém s teplotou v kokpitu. Ucpala se ventilace a nemohl jsem dostat žádný vzduch, což znamenalo, že jsem byl pěkně zmlácený a musel jsem zastavit,“ vysvětlil Paul.

Tereza Černá

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago