DTM

Bortolotti byl vyčerpaný po omezení chlazení na Lausitzringu

Mirko Bortolotti zůstal po vítězství v nedělním závodě DTM na Lausitzringu zcela vyčerpaný kvůli extrémním teplotám v kokpitu ve svém Lamborghini Huracan. V pozdějším rozhovoru přiznal, že málem omdlel.


Bortolotti vyhrál svůj druhý letošní závod DTM na Lausitzringu po bitvě s Riccardem Fellerem.

Jeho pozávodní oslavy však byly spíše krotké kvůli únavě z horka v horkém dni, kdy okolní teplota dosahovala 30 °C a teploty v jeho voze vrcholily na 70 °C.

Snímky ukázaly, že mechanici SSR Performance museli polít Bortolottiho vodou a kostkami ledu, když se vrátil do uzavřeného parkoviště. Italský jezdec byl také viděn, jak popíjí plechovku nealkoholických nápojů, aby se po závodě zchladil.

„Okamžitě jsem zavolal klukům: ‚Hej, přineste mi hned něco k pití. Chci něco studeného, ​​protože musím co nejrychleji vystoupit z auta‘,“ řekl Bortolotti.

„Proto jsem si neužil kolo po projetí cílem, které si normálně užíváte, protože tak vyhrajete závod.“

Bortolotti se také potýkal s horkem uvnitř vozu v sobotním úvodním závodě, kde skončil druhý za jezdcem Ferrari, Jackem Aitkenem .

Lamborghini Huracan je jedním z mála vozů GT3 bez klimatizace a hlavní chladicí systém na nejnovější verzi Evo je také chápán jako horší než u předchozího modelu.

„Hlavně když se po závodě vrátíte do boxů, všechno teplo se dostane do auta,“ vysvětlil. „V tu chvíli je v kokpitu docela horko, ale už se cítím lépe.

V posledních kolech jsem se vždy ptal: ‚Kolik kol ještě stihneme? Naštěstí je vše v pořádku, ale musíme nějak zapracovat na chlazení, protože v autě je opravdu horko.“

Bortolotti nebyl jediným jezdcem, který během pátého kola sezóny trpěl nedostatkem chlazení v Lamborghini.

Maximilian Paul, který vyhrál při svém prvním letošním výjezdu na Nürburgringu, musel z obou závodů na Lausitzringu odstoupit kvůli extrémnímu horku.

„Měl jsem problém s teplotou v kokpitu. Ucpala se ventilace a nemohl jsem dostat žádný vzduch, což znamenalo, že jsem byl pěkně zmlácený a musel jsem zastavit,“ vysvětlil Paul.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

5 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago