Komisaři považovali Davida Schumachera za zodpovědného za kolizi a udělili mu pětisekundovou penalizaci, která ho posunula ze 14. na 16. místo.
Syn bývalého vítěze závodu formule 1 a jezdce DTM Ralfa Schumachera se pak ve druhém víkendovém závodě zapletl do dalšího incidentu, tentokrát s Audi Patrica Niederhausera.
V boji o 16. místo na trati najel Schumacher do zadní části Niederhausera při brzdění v první zatáčce, čímž švýcarského jezdce dostal do hodin a způsobil vážné poškození jeho Audi.
Niederhauser pak křičel: „To je to sakra idiot! Zkur***ý Schumacher!“.
Později dodal: „Zatím jsem se na tento incident nemohl podívat ze záznamu. Můj závod skončil, takže v autě samozřejmě proudí emoce. To je jasné.“
Schumacher byl znovu posouzen jako zodpovědný za kolizi a byl zasažen penalizací pěti míst na startovním roštu pro další víkend na Nurburgringu 5.-6. srpna.
Po kolizi se Schumacher znovu zařadil na trať přímo do cesty Thomasu Preiningovi, který právě vyjel z boxů na studených pneumatikách a musel podniknout úhybný manévr, aby se vyhnul kontaktu s Mercedesem.
Přestože pilot Manthey EMA vyhrál závod se svým Porsche poté, co předjel dvojici Schubert BMW Sheldona van der Lindeho a Reného Rasta, Preining odsoudil Schumachera za jeho jízdní standardy v DTM.
„Vůz 27, Mercedes, se otočil v 1. zatáčce a při návratu do mě málem vrazil. Skoro jsem musel zastavit uprostřed trati.
Byl jsem úplně zablokován. Bylo to, jako když vám někdo vjede do cesty na běžné silnici, ale z mrtvého úhlu.
Myslím, že zastavil, protože měl rozbité auto. Do zatáčky jsem jel normálně, ale ztratil jsem tam dvě vteřiny. Vjel zpět na trať jako slepý.
Ale stejně jsme vyhráli. Z tohoto pohledu je mi to jedno.“
Schumacher převzal plnou odpovědnost za svůj incident s Niederhauserem a vysvětlil, jak systém ABS na jeho Mercedesu způsobil, že při brzdění ztratil kontrolu a narazil do zad svého rivala z Audi.
„Určitě to byla moje chyba. Nemohl jsem to zastavit. V Mercedesu máme systém ABS stejně jako všechna ostatní auta. Brzdil jsem normálně. V určitém okamžiku ABS prudce zasáhlo.
Myslím, že jsem někde narazil do hrbolu. Auto je pak jako na černém ledu na přední nápravě. Rozhodl jsem se opustit trať, ale už jsem neměl místo. Proto jsem narazil.
Škoda! To ho stálo závod a taky mě. Je mi to líto. Bohužel to nemůžu změnit.“
21letý pilot však řekl, že za svou srážku s Engstlerem nenese vinu, a trest, který dostal za jejich střet, označil za naprosto nespravedlivý.
„Musím říct, že mi to připadá drzé,“ řekl Schumacher pro ran.de.
„Bylo to super čisté předjíždění. Nakonec mě Luca jen přehlédl a zatočil do mě. A za to jsem dostal penalizaci, což mi připadá naprosto nespravedlivé.
S pravidly ADAC je těžké předjíždět. Chtějí, abyste zabrzdili co nejpozději a byli úplně před soupeřem před zatáčkou, což je tady na Norisringu těžké.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…