Startovní rošt pro 35 vozů na 6 hodinovém závodě v Monze odstartoval před rekordním počtem fanoušků po 12 hodině. Mikkel Jensen za volantem vozu #93 a Nico Müller ve voze #94 odstartovali skvěle, vyhnuli se incidentům v první zatáčce a oběma jezdcům týmu Peugeot TotalEnergies se podařilo získat několik pozic.
Vůz #93 se po většinu závodu držel ve vedoucí trojici, v některých bodech dokonce vedl závod a bojoval s Toyotou a Ferrari, dvěma favority závodu. Mikkel Jensen, poté Jean-Eric Vergne a Paul Di Resta měli čistý závod a v tvrdé konkurenci si udrželi konstantní tempo. Po svém debutu na stejné trati v minulé sezóně získal tým Peugeot TotalEnergies své vůbec první pódium v éře Hypercar, když Paul Di Resta projel cílem na třetím místě.
Většina tento úspěch v letošní sezoně nečekala, technický ředitel Peugeot Sportu, Oliver Jansonie, však překvapený nebyl, když v pozávodním rozhovoru sdělil, že výsledek očekával: „Tento výsledek je celkem logický, když se podíváte na tempo, které jsme měli během volných tréninků. Také jsme věděli, že abychom dosáhli tohoto výsledku, musíme odjet téměř dokonalý závod, a to jsme udělali.
Číslo 93 je na pódiu, ale je to skutečné týmové úsilí. Číslo 94 bylo také velmi konkurenceschopné a umožnilo Peugeotu Sport shromáždit některá důležitá data. Mohlo to skončit i na stupních vítězů, nebýt technického problému, který nám připomíná, jak je tento sport těžký.
Vrátili jsme se sem do Monzy, rok po našem těžkém debutu, a hodně jsme pracovali na tom, abychom dosáhli tohoto výsledku, který dává týmu další vzpruhu a ukazuje, že se zlepšujeme. Ze sportovního hlediska máme ještě dvě pozice, které musíme získat, a máme na to dva závody, takže tady je náš nový cíl pro konec sezóny.”
Naopak Mikkel Jensen, pilot vozu #93, tento výsledek neočekával: „Neřekl bych, že jsme tento výsledek očekávali, když jsme tento víkend začínali, ale v trénincích jsme viděli, že máme dobré tempo a dnes se to všechno sešlo.
Měli jsme skvělý start, posunuli jsme se na vyšší pozice a bylo to všechno o tom zůstat vepředu, spravovat pneumatiky a nedělat žádná špatná rozhodnutí. Myslím, že jsme se dokázali vyvarovat každé chyby, a proto jsme na stupních vítězů.“
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…