Startovní rošt pro 35 vozů na 6 hodinovém závodě v Monze odstartoval před rekordním počtem fanoušků po 12 hodině. Mikkel Jensen za volantem vozu #93 a Nico Müller ve voze #94 odstartovali skvěle, vyhnuli se incidentům v první zatáčce a oběma jezdcům týmu Peugeot TotalEnergies se podařilo získat několik pozic.
Vůz #93 se po většinu závodu držel ve vedoucí trojici, v některých bodech dokonce vedl závod a bojoval s Toyotou a Ferrari, dvěma favority závodu. Mikkel Jensen, poté Jean-Eric Vergne a Paul Di Resta měli čistý závod a v tvrdé konkurenci si udrželi konstantní tempo. Po svém debutu na stejné trati v minulé sezóně získal tým Peugeot TotalEnergies své vůbec první pódium v éře Hypercar, když Paul Di Resta projel cílem na třetím místě.
Většina tento úspěch v letošní sezoně nečekala, technický ředitel Peugeot Sportu, Oliver Jansonie, však překvapený nebyl, když v pozávodním rozhovoru sdělil, že výsledek očekával: „Tento výsledek je celkem logický, když se podíváte na tempo, které jsme měli během volných tréninků. Také jsme věděli, že abychom dosáhli tohoto výsledku, musíme odjet téměř dokonalý závod, a to jsme udělali.
Číslo 93 je na pódiu, ale je to skutečné týmové úsilí. Číslo 94 bylo také velmi konkurenceschopné a umožnilo Peugeotu Sport shromáždit některá důležitá data. Mohlo to skončit i na stupních vítězů, nebýt technického problému, který nám připomíná, jak je tento sport těžký.
Vrátili jsme se sem do Monzy, rok po našem těžkém debutu, a hodně jsme pracovali na tom, abychom dosáhli tohoto výsledku, který dává týmu další vzpruhu a ukazuje, že se zlepšujeme. Ze sportovního hlediska máme ještě dvě pozice, které musíme získat, a máme na to dva závody, takže tady je náš nový cíl pro konec sezóny.”
Naopak Mikkel Jensen, pilot vozu #93, tento výsledek neočekával: „Neřekl bych, že jsme tento výsledek očekávali, když jsme tento víkend začínali, ale v trénincích jsme viděli, že máme dobré tempo a dnes se to všechno sešlo.
Měli jsme skvělý start, posunuli jsme se na vyšší pozice a bylo to všechno o tom zůstat vepředu, spravovat pneumatiky a nedělat žádná špatná rozhodnutí. Myslím, že jsme se dokázali vyvarovat každé chyby, a proto jsme na stupních vítězů.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…