FIA WEC

Toyota představila koncept nového vozu, který bude jezdit na vodík

Na tiskové konferenci ACO den před zahájením slavného 24 hodinového závodu v Le Mans Toyota oznámila svůj nový koncept hypercaru poháněný vodíkem. Téhož dne i odhalila model tohoto hypercaru v “Hydrogen village” tedy “vodíkové vesničce”, která je součástí areálu 24 hodin Le Mans.


Technický ředitel Toyoty, Toyoda, uvedl koncept vozu slovy o výhodách vodíku: „Jednou z hlavních výhod vodíkového paliva oproti plynu je právě to, jak je lehké, což, jak všichni víme, je jedna z největších výhod, kterou můžete mít v závodním autě,“ řekl Toyoda.

„Ve skutečnosti jsem před dvěma týdny řídil Corollu poháněnou kapalným vodíkem na 24hodinovém závodě Super TEC na Fuji Speedway. Je to světová novinka pro závodní auto a nejen, že jsme závod úspěšně dokončili, ale hodně jsme se naučili.

Osobně je mým cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v motorsportu, aniž bych obětoval výkon nebo vzrušení,” dodal. Jedním z hlavních cílů WEC jako takového je také od roku 2030 závodit jen na vodík a dosáhnout tzv. „zero net carbon”, tedy nulových emisí a udělat šampionát zcela udržitelným. 

„Neinvestovali bychom do této technologie, kdybych si nemyslel, že s ní můžeme vyhrát. Chci říct, mám přece své priority.Opravdu chci povzbudit naše konkurenty, aby uvažovali o vodíku, nejen proto, že je dobrý pro životní prostředí, ale protože je to opravdu vzrušující možnost.

Zvuk a točivý moment, dynamika: to vše je tam. Nakonec, pokud jde o uhlíkovou neutralitu v motoristickém sportu, musíme využít všechny možnosti.”

Byť jsou technické specifikace Toyota GR H2 Racing Concept omezené, víme, že zahrnuje vodíkový motor a hybridní systém s celkovou délkou vozidla 5 100 mm a délkou 2 050 mm.

Podle Toyoty byl koncepční vůz vyvinut s „konkurencemi v hledáčku“ a jeho odhalení „pobídl“ ACO, když nedávno oznámilo, že vodíková vozidla s vnitřním spalovacím motorem mohou soutěžit s elektromobily s palivovými články.

„Od elektromobilů na baterie i mimo ně, a proto je v Toyotě vodík jen jednou z mnoha cest, kterými se ubíráme. Jsme vděční ACO a Le Mans za poskytnutí této jedinečné příležitosti sdílet naše úsilí se světem a těšíme se na náš nový závodní vůz GR H2 v souboji v nové vodíkové třídě Le Mans v budoucnu,” shrnul Toyoda na tiskové konferenci. 

Tereza Černá

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago