Technický ředitel Toyoty, Toyoda, uvedl koncept vozu slovy o výhodách vodíku: „Jednou z hlavních výhod vodíkového paliva oproti plynu je právě to, jak je lehké, což, jak všichni víme, je jedna z největších výhod, kterou můžete mít v závodním autě,“ řekl Toyoda.
„Ve skutečnosti jsem před dvěma týdny řídil Corollu poháněnou kapalným vodíkem na 24hodinovém závodě Super TEC na Fuji Speedway. Je to světová novinka pro závodní auto a nejen, že jsme závod úspěšně dokončili, ale hodně jsme se naučili.
Osobně je mým cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v motorsportu, aniž bych obětoval výkon nebo vzrušení,” dodal. Jedním z hlavních cílů WEC jako takového je také od roku 2030 závodit jen na vodík a dosáhnout tzv. „zero net carbon”, tedy nulových emisí a udělat šampionát zcela udržitelným.
„Neinvestovali bychom do této technologie, kdybych si nemyslel, že s ní můžeme vyhrát. Chci říct, mám přece své priority.Opravdu chci povzbudit naše konkurenty, aby uvažovali o vodíku, nejen proto, že je dobrý pro životní prostředí, ale protože je to opravdu vzrušující možnost.
Zvuk a točivý moment, dynamika: to vše je tam. Nakonec, pokud jde o uhlíkovou neutralitu v motoristickém sportu, musíme využít všechny možnosti.”
Byť jsou technické specifikace Toyota GR H2 Racing Concept omezené, víme, že zahrnuje vodíkový motor a hybridní systém s celkovou délkou vozidla 5 100 mm a délkou 2 050 mm.
Podle Toyoty byl koncepční vůz vyvinut s „konkurencemi v hledáčku“ a jeho odhalení „pobídl“ ACO, když nedávno oznámilo, že vodíková vozidla s vnitřním spalovacím motorem mohou soutěžit s elektromobily s palivovými články.
„Od elektromobilů na baterie i mimo ně, a proto je v Toyotě vodík jen jednou z mnoha cest, kterými se ubíráme. Jsme vděční ACO a Le Mans za poskytnutí této jedinečné příležitosti sdílet naše úsilí se světem a těšíme se na náš nový závodní vůz GR H2 v souboji v nové vodíkové třídě Le Mans v budoucnu,” shrnul Toyoda na tiskové konferenci.
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…
Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…
Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…