FIA WEC

Toyota představila koncept nového vozu, který bude jezdit na vodík

Na tiskové konferenci ACO den před zahájením slavného 24 hodinového závodu v Le Mans Toyota oznámila svůj nový koncept hypercaru poháněný vodíkem. Téhož dne i odhalila model tohoto hypercaru v “Hydrogen village” tedy “vodíkové vesničce”, která je součástí areálu 24 hodin Le Mans.


Technický ředitel Toyoty, Toyoda, uvedl koncept vozu slovy o výhodách vodíku: „Jednou z hlavních výhod vodíkového paliva oproti plynu je právě to, jak je lehké, což, jak všichni víme, je jedna z největších výhod, kterou můžete mít v závodním autě,“ řekl Toyoda.

„Ve skutečnosti jsem před dvěma týdny řídil Corollu poháněnou kapalným vodíkem na 24hodinovém závodě Super TEC na Fuji Speedway. Je to světová novinka pro závodní auto a nejen, že jsme závod úspěšně dokončili, ale hodně jsme se naučili.

Osobně je mým cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v motorsportu, aniž bych obětoval výkon nebo vzrušení,” dodal. Jedním z hlavních cílů WEC jako takového je také od roku 2030 závodit jen na vodík a dosáhnout tzv. „zero net carbon”, tedy nulových emisí a udělat šampionát zcela udržitelným. 

„Neinvestovali bychom do této technologie, kdybych si nemyslel, že s ní můžeme vyhrát. Chci říct, mám přece své priority.Opravdu chci povzbudit naše konkurenty, aby uvažovali o vodíku, nejen proto, že je dobrý pro životní prostředí, ale protože je to opravdu vzrušující možnost.

Zvuk a točivý moment, dynamika: to vše je tam. Nakonec, pokud jde o uhlíkovou neutralitu v motoristickém sportu, musíme využít všechny možnosti.”

Byť jsou technické specifikace Toyota GR H2 Racing Concept omezené, víme, že zahrnuje vodíkový motor a hybridní systém s celkovou délkou vozidla 5 100 mm a délkou 2 050 mm.

Podle Toyoty byl koncepční vůz vyvinut s „konkurencemi v hledáčku“ a jeho odhalení „pobídl“ ACO, když nedávno oznámilo, že vodíková vozidla s vnitřním spalovacím motorem mohou soutěžit s elektromobily s palivovými články.

„Od elektromobilů na baterie i mimo ně, a proto je v Toyotě vodík jen jednou z mnoha cest, kterými se ubíráme. Jsme vděční ACO a Le Mans za poskytnutí této jedinečné příležitosti sdílet naše úsilí se světem a těšíme se na náš nový závodní vůz GR H2 v souboji v nové vodíkové třídě Le Mans v budoucnu,” shrnul Toyoda na tiskové konferenci. 

Tereza Černá

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

3 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

4 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

4 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

5 dny ago