FIA WEC

Toyota představila koncept nového vozu, který bude jezdit na vodík

Na tiskové konferenci ACO den před zahájením slavného 24 hodinového závodu v Le Mans Toyota oznámila svůj nový koncept hypercaru poháněný vodíkem. Téhož dne i odhalila model tohoto hypercaru v “Hydrogen village” tedy “vodíkové vesničce”, která je součástí areálu 24 hodin Le Mans.


Technický ředitel Toyoty, Toyoda, uvedl koncept vozu slovy o výhodách vodíku: „Jednou z hlavních výhod vodíkového paliva oproti plynu je právě to, jak je lehké, což, jak všichni víme, je jedna z největších výhod, kterou můžete mít v závodním autě,“ řekl Toyoda.

„Ve skutečnosti jsem před dvěma týdny řídil Corollu poháněnou kapalným vodíkem na 24hodinovém závodě Super TEC na Fuji Speedway. Je to světová novinka pro závodní auto a nejen, že jsme závod úspěšně dokončili, ale hodně jsme se naučili.

Osobně je mým cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v motorsportu, aniž bych obětoval výkon nebo vzrušení,” dodal. Jedním z hlavních cílů WEC jako takového je také od roku 2030 závodit jen na vodík a dosáhnout tzv. „zero net carbon”, tedy nulových emisí a udělat šampionát zcela udržitelným. 

„Neinvestovali bychom do této technologie, kdybych si nemyslel, že s ní můžeme vyhrát. Chci říct, mám přece své priority.Opravdu chci povzbudit naše konkurenty, aby uvažovali o vodíku, nejen proto, že je dobrý pro životní prostředí, ale protože je to opravdu vzrušující možnost.

Zvuk a točivý moment, dynamika: to vše je tam. Nakonec, pokud jde o uhlíkovou neutralitu v motoristickém sportu, musíme využít všechny možnosti.”

Byť jsou technické specifikace Toyota GR H2 Racing Concept omezené, víme, že zahrnuje vodíkový motor a hybridní systém s celkovou délkou vozidla 5 100 mm a délkou 2 050 mm.

Podle Toyoty byl koncepční vůz vyvinut s „konkurencemi v hledáčku“ a jeho odhalení „pobídl“ ACO, když nedávno oznámilo, že vodíková vozidla s vnitřním spalovacím motorem mohou soutěžit s elektromobily s palivovými články.

„Od elektromobilů na baterie i mimo ně, a proto je v Toyotě vodík jen jednou z mnoha cest, kterými se ubíráme. Jsme vděční ACO a Le Mans za poskytnutí této jedinečné příležitosti sdílet naše úsilí se světem a těšíme se na náš nový závodní vůz GR H2 v souboji v nové vodíkové třídě Le Mans v budoucnu,” shrnul Toyoda na tiskové konferenci. 

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

7 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago