Porsche byla jedna z prvních automobilek, která spustila tzv. customer racing (zákaznický závodní program). Dnes je první značkou ve WEC, která má kromě dvou továrních vozů i zákaznický Hypercar.
„Se zákaznickou podporou máme skvělou historii. Jde o servis, který poskytujeme zákazníkovi a to nejsou jen náhradní díly ale i spoustu služeb okolo. Chci udržet tento vysoký standard, je to pro nás vždy dlouhodobé angažmá,“ popsal podporu zákazníků Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport.
Porsche je známé svou dominancí ve vytrvalostních závodech. Le Mans vyhrálo celkem 19x v top kategorii, i proto letos nasadili 3 tovární a 1 zákaznický Hypercar do 24 hodinového závodu. Cílem bylo vyhrát po 20x na sté výročí slavného závodu, nasadit tolik aut ale není jednoduché: „Časy se změnily, potřebujete více lidí, kteří znají auto velmi dobře, není to jednoduché.
Naším cílem není, aby polovinu pole obsadilo Porsche. Chceme konkurenci, nechceme sérii jednoho výrobce, vždy chceme kvalitu“
I díky tomu si Laudenbach myslí, že Porsche nebude schopné poskytnout více než tři zákaznické Hypercary: „V jednom šampionátu jsou možné pravděpodobně dva nebo tři. Samozřejmě je jednodušší, když jeden tým dělá dva vozy. Je to mnohem jednodušší, než dodávat dva týmy, každý s jedním autem. Uvidíme, jaká bude situace“
Od třetího kola WEC letošního roku je v provozu zázaznický Hypercar Porsche 963 týmem JOTA. „JOTA jsou velmi milí kluci a svou práci dělají velmi dobře. Známe se už nějakou chvíli a jsem s jejich výkonem spokojený.“
Rozhovor byl zakončen obavou, že i nová třída Hypercar bude jednou ukončena kvůli nedostatku výrobců. Na to má však Laudenbach prosté řešení: rozvinout zákaznické programy i u ostatních značek.
„Jsem rád, že se ptáte na náš zákaznický sport, protože bych rád povzbudil ostatní, aby dělali totéž. Z hlediska konkurence nám to život neusnadňuje, ale z dlouhodobého hlediska je to dobrá věc. Jsem v tomto sportu dost dlouho na to, abych věděl, že jednou budeme opět čelit nedostatku výrobců v této třídě. Proto si myslím, že týmy zákazníků jsou velmi důležité,” zakončil.
Od příštího roku uvidíme ve WEC zákaznický Hypercar Peugeotu u týmu Pescarolo. Další zákaznické programy zatím nebyly oznámeny.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…