Top téma

Thomas Laudenbach: „Jednou budeme opět čelit nedostatku výrobců ve třídě Hypercar”

Porsche Motorsport je známý svým rozvinutým, osvědčeným ale především úspěšným zákaznickým programem. Thomas Laudenbach, víceprezident Porsche Motorsport, tvrdí, že tzv. customer racing v budoucnu zachrání třídu Hypercars před úpadkem. K tomuto tématu se vyjádřil těsně před 24 hodinovým závodem v Le Mans exkluzivně pro True Racing.


Porsche byla jedna z prvních automobilek, která spustila tzv. customer racing (zákaznický závodní program). Dnes je první značkou ve WEC, která má kromě dvou továrních vozů i zákaznický Hypercar. 

„Se zákaznickou podporou máme skvělou historii. Jde o servis, který poskytujeme zákazníkovi a to nejsou jen náhradní díly ale i spoustu služeb okolo. Chci udržet tento vysoký standard, je to pro nás vždy dlouhodobé angažmá,“ popsal podporu zákazníků Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport. 

Porsche je známé svou dominancí ve vytrvalostních závodech. Le Mans vyhrálo celkem 19x v top kategorii, i proto letos nasadili 3 tovární a 1 zákaznický Hypercar do 24 hodinového závodu. Cílem bylo vyhrát po 20x na sté výročí slavného závodu, nasadit tolik aut ale není jednoduché: „Časy se změnily, potřebujete více lidí, kteří znají auto velmi dobře, není to jednoduché.

Naším cílem není, aby polovinu pole obsadilo Porsche. Chceme konkurenci, nechceme sérii jednoho výrobce, vždy chceme kvalitu“

I díky tomu si Laudenbach myslí, že Porsche nebude schopné poskytnout více než tři zákaznické Hypercary: „V jednom šampionátu jsou možné pravděpodobně dva nebo tři. Samozřejmě je jednodušší, když jeden tým dělá dva vozy. Je to mnohem jednodušší, než dodávat dva týmy, každý s jedním autem. Uvidíme, jaká bude situace“

Od třetího kola WEC letošního roku je v provozu zázaznický Hypercar Porsche 963 týmem JOTA. „JOTA jsou velmi milí kluci a svou práci dělají velmi dobře. Známe se už nějakou chvíli a jsem s jejich výkonem spokojený.“

Rozhovor byl zakončen obavou, že i nová třída Hypercar bude jednou ukončena kvůli nedostatku výrobců. Na to má však Laudenbach prosté řešení: rozvinout zákaznické programy i u ostatních značek. 

„Jsem rád, že se ptáte na náš zákaznický sport, protože bych rád povzbudil ostatní, aby dělali totéž. Z hlediska konkurence nám to život neusnadňuje, ale z dlouhodobého hlediska je to dobrá věc. Jsem v tomto sportu dost dlouho na to, abych věděl, že jednou budeme opět čelit nedostatku výrobců v této třídě. Proto si myslím, že týmy zákazníků jsou velmi důležité,” zakončil. 

Od příštího roku uvidíme ve WEC zákaznický Hypercar Peugeotu u týmu Pescarolo. Další zákaznické programy zatím nebyly oznámeny. 

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago