Top téma

Thomas Laudenbach: „Jednou budeme opět čelit nedostatku výrobců ve třídě Hypercar”

Porsche Motorsport je známý svým rozvinutým, osvědčeným ale především úspěšným zákaznickým programem. Thomas Laudenbach, víceprezident Porsche Motorsport, tvrdí, že tzv. customer racing v budoucnu zachrání třídu Hypercars před úpadkem. K tomuto tématu se vyjádřil těsně před 24 hodinovým závodem v Le Mans exkluzivně pro True Racing.


Porsche byla jedna z prvních automobilek, která spustila tzv. customer racing (zákaznický závodní program). Dnes je první značkou ve WEC, která má kromě dvou továrních vozů i zákaznický Hypercar. 

„Se zákaznickou podporou máme skvělou historii. Jde o servis, který poskytujeme zákazníkovi a to nejsou jen náhradní díly ale i spoustu služeb okolo. Chci udržet tento vysoký standard, je to pro nás vždy dlouhodobé angažmá,“ popsal podporu zákazníků Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport. 

Porsche je známé svou dominancí ve vytrvalostních závodech. Le Mans vyhrálo celkem 19x v top kategorii, i proto letos nasadili 3 tovární a 1 zákaznický Hypercar do 24 hodinového závodu. Cílem bylo vyhrát po 20x na sté výročí slavného závodu, nasadit tolik aut ale není jednoduché: „Časy se změnily, potřebujete více lidí, kteří znají auto velmi dobře, není to jednoduché.

Naším cílem není, aby polovinu pole obsadilo Porsche. Chceme konkurenci, nechceme sérii jednoho výrobce, vždy chceme kvalitu“

I díky tomu si Laudenbach myslí, že Porsche nebude schopné poskytnout více než tři zákaznické Hypercary: „V jednom šampionátu jsou možné pravděpodobně dva nebo tři. Samozřejmě je jednodušší, když jeden tým dělá dva vozy. Je to mnohem jednodušší, než dodávat dva týmy, každý s jedním autem. Uvidíme, jaká bude situace“

Od třetího kola WEC letošního roku je v provozu zázaznický Hypercar Porsche 963 týmem JOTA. „JOTA jsou velmi milí kluci a svou práci dělají velmi dobře. Známe se už nějakou chvíli a jsem s jejich výkonem spokojený.“

Rozhovor byl zakončen obavou, že i nová třída Hypercar bude jednou ukončena kvůli nedostatku výrobců. Na to má však Laudenbach prosté řešení: rozvinout zákaznické programy i u ostatních značek. 

„Jsem rád, že se ptáte na náš zákaznický sport, protože bych rád povzbudil ostatní, aby dělali totéž. Z hlediska konkurence nám to život neusnadňuje, ale z dlouhodobého hlediska je to dobrá věc. Jsem v tomto sportu dost dlouho na to, abych věděl, že jednou budeme opět čelit nedostatku výrobců v této třídě. Proto si myslím, že týmy zákazníků jsou velmi důležité,” zakončil. 

Od příštího roku uvidíme ve WEC zákaznický Hypercar Peugeotu u týmu Pescarolo. Další zákaznické programy zatím nebyly oznámeny. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

7 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago