Zandvoort je okruhem, kde se závodnice proslavila nejvíce v minulosti svým těsným finišem v souboji o stříbro v šampionátu ADAC GT4 Germany. Loni nebýt chyb týmového kolegy přišlo i celkové vítězství na tomto okruhu, ale letos se konečně podařilo odjet perfektní víkend.
„Na tomto okruhu jsem nikdy před GT4 nezávodila, ale z nějakého důvodu mi to tu prostě vždy sedělo. Trať nabízí skvělý rytmus, který vyhovuje mému jezdeckému stylu,“ komentuje dění Jílková.
Mladá závodnice se postupně seznamuje s vozem, přičemž je její tempo lepší a lepší. Na Oscherslebenu mohla dvojice atakovat vítězství, ale technický problém vyřadil jejího kolegu Xaviera Lloverase z první pozice.
„Z první pozice bolí odstoupení nejvíce, ale k závodění je vždy potřeba mít trochu štěstí. Pro nás bylo zejména důležité si ověřit rychlost a více se seznámit s autem, protože i pro můj tým JVO je to první rok s LMP3,“ pokračuje Češka.
A seznamování skutečně probíhá naplno u německého týmu, protože hned následující závod skončil třetím místem, přičemž snaha zvítězit byla ukončena červenou vlajkou. Španěl Lloveras byl nejrychlejší na trati, ale vítězství zase nepřišlo.
Piloti se ale neradno vzdávají, a proto se naskytla nová šance hned druhý den ráno. Lloveras získal dominantní pole position a zdálo se, že mu v cestě za výhrou nic nebrání. Později se však ukázalo, že ulil start, a proto dostal trest 5s k výslednému času. Španěl udělal postupně velký náskok, ale pár kol před zastávkami v boxech vyjel mimo trať, a sotva se udržel na první pozici.
Tlak tak ležel na Jílkové, která musela držet rozestup minimálně na pěti vteřinách v cíli. Úkol to ovšem nebyl snadný, protože Robin Rogalski trápil závodnici na Oscherslebenu, a zároveň Češka absolvovala přibližně jen šest rychlých kol v průběhu víkendu z důvodu SC a červených vlajek.
„Pravděpodobně jsem nikdy neodjela méně kol před naskočením do rozjetého závodu. Bylo to jen o tom, abych zachovala chladnou hlavu a našla svůj rytmus na trati,“ vysvětluje Jílková.
A rytmus skutečně našla. Z pěti vteřin byl její náskok rovnou šestnáct v cíli, ale po připsání trestu to bylo jedenáct. Dominantní výkon v podání závodnice.
„Můj kouč Kevin Mirocha mi celou dobu neříkal do vysílačky rozestupy, abych nebyla nervózní, takže jsem jela pocitově a na rovinkách ani nekoukala do zrcátek. I z toho důvodu bylo mé nejrychlejší kolo víkendu v tom úplně předposledním před cílem,“ směje se Češka.
Závodnice tak odjíždí z Nizozemska s celkovou čtvrtou pozici v šampionátu, ale další víkend na Norisringu bude nucena vynechat, protože se ji kříží závody GT4 France. O šanci na titul tak přijde, protože poté už se v Prototype Cup Germany konají jen dva víkendy.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…