Stejně jako vloni i letos nastoupí bude poměřovat své síly hned šest značek -Mercedes, Audi, BMW, Lamborghini, Ferrari a Porsche, přičemž některé z jejich týmů budou závodit se třemi vozy, ale najdou se i stáje s jedním autem.
HTP Winward už má ve světě GT3 poměrně bohatou historii. Tým založený v roce 2013 sklízel okamžitě úspěchy. V debutovém roce ovládl 24 hodinovku ve SPA a rok na to kraloval sprintovému seriálu Blancpain. Po roce parnterství s Bentley se vrátili v roce 2016 k Mercedesu. Kromě mnoha vítězství ve VLN slavili v roce 2018 také titul v GT Masters mezi tými.
V sezoně 2019 převzal otěže nad HTP americký Winward, jenž mají nastartosti Bryce a jeho syn Russell Wardovi. O dva roky později zvítězili ve třídě GTD ve 24 hodinovce v Daytoně a v té samé sezoně byly při svém debutu v DTM nejlepším týmem Mercedesu.
Minulý rok trio Auer-Schumacher-Götz obsadilo druhou příčku, přičemž tahounem týmu byl beze sporu Auer, který získal většinu bodů a v šampionátu jezdců skončil na druhém místě se 153 body a 11 bodovou ztrátou na mistra Sheldona van der Lindeho. Na druhé straně tabulky naopak figuroval Schumacher, který nedokázal ani jednou bodovat. Götz si připsal 74 bodů a skončil 11.
Oproti loňské sezoně bude Winward startovat pouze se dvěmi vozy, do kterých se posadí ověřené rakousko-německé duo Auer a Schumacher.
Stáj HRT byla založena před třemi lety bývalým pilotem DTM Robertem Hauptem, jenž převzal z velké části tým Black Falkon. Ihned po převzetí otěží dokázalo HRT triumfovat v NLS a GT World Challenge.
V roce 2021 k týmu připojil bývalý šéf HWA Ulrich Fritz coby ředitel. Veškeré změny přinesly své ovoce v podobě zisku mistrovského titulu mezi jezdci, když byl korunován Maximilian Götz. Ten však s týmem již nepokračuje a nahradí jej Luca Stolz s Arjunem Mainim, který závodil pro tým GetSpeed.
V roce 2000 založil závodní stáj dlouholetý pilot Klaus Langraf, jehož tým je o té doby aktivní v mnoha sériích. Od roku 2018 závodí s vozy s třícípou hvězdou ve znaku. Až tři roky na to se jezdci radovali z prvního vítězství a pole postion.
V minulé sezoně vyhrál Raffaele Marciello s „Mamba designem“ titul. Pro sezonu 2023 přesouvá do DTM se dvěma vozy, které budou pilotovat matador DTM Maro Engel a nováček Jusuf Owega.
Tým z Kemptenu je již nedílnou součástí šampionátu od roku 2000. Po přechodu na pravidla GT3 pak nastoupili s triem Kelvin van der Linde, Mike Rockenfeller a Lucas di Grassi. V minulé sezoně setrval pouze Jihoafričan, kterého doplnil navrátilec René Rast a šampion ADAC GT Masters Ricardo Feller.
Stejně jako Winward Racing také Abt Sportsline nastoupí pouze se dvěma závodníky, prodloužili tedy s van der Lindem a Fellerem.
Legenda cestovních vozů Franz Engslter založil závodní stáj už v roce 1996, kdy se účasnil poháru cestovních vozů STW. Později se soukromým týmem BMW závodil ve WTCC. Později měl také úspěnou éru v TCR a ADAC GT Masters.
V letech 2011 a 2012 za volantem BMW Alpina B6 GT3 Dino Lunardi a Alexandros Margaritis, kteří si dojeli pro titul mezi jezdci.
Na konci roku 2022 se tým okolo Luci Engstlera vrátil do GT3, přesněji s Audi do DTM. Na pozici vedoucího projektu byla jmenována legenda DTM Manuela Reutera.
Hannoverská stáj se sídlem nedaleko letiště byla založena v roce 2005 Arkinem Akou coby amatérský tým, který nastupoval v mnoha Porsche Cupech, v nichž vyhrál titul.
Od roku 2018 startuje v evropské GT World Challenge a o dva roky později téměř vyhrál 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps. Vloni debutovali s Mariusem Zugem. Němec si připsal celkem 13 bodů.
Letos svůj tým rozšiřují o další vůz, přičemž obě místa obsadí nováčci. K týmu se připojí mistr ADAC GT Masters z roku 2019 Patric Neiderhauser a 24 letý Ital Mattia Drudi.
Schubert Motorsport vznikl na přelomu tisíciletí. Založil jej závodník Thorsten Schubert. Přestože byly jeho vozy úspěšné, tak první triumf se mu podařilo získat až v roce 2015, když vyhrál v ADAC GT Masters titul mezi týmy. Sezonu 2018 absolvoval s motory od Hondy, než se opět vrátil k BMW.
V sezoně 2022 tým v čele s Sheldonem van der Lindem dominoval a zajistil si tak titul jak mezi jezdci, tak i mezi týmy. Korunku se budou snažit obhájit s Jihoafričanem a René Rastem. Dries Vanthoor nahradí Rasta v případě, kdy se budou křížit termíny závodů DTM a formule E.
Tým Project 1, který byl dříve znám pod názvem Tolimit, byl založen v roce 1993 bývalým manažerem Tima Glocka Hansem-Bernardem Kampsem a Jörgerm Michaelsem. V Porsche Carrera Cup a Porsche Supercup získali nespočet titulů, než stáj vstoupila v roce 2018 do třídy GTE Am v šampionátu vytrvalostních závodů WEC.
V sezoně 2021 nastupovali v BMW M2 Cupu v rámci víkendů DTM a v DTM Trophy. Letos přichází do DTM coby nástupce Walkenhorstu, přičemž angažovali továrního jezdce Marca Wittmanna.
Kdo bude sedět v druhém BMW je však otázkou.
Společnost SSR Performance GmbH sídlící v Mnichově opravuje a provádí údržby sportovních a historických vozů. SSR je zkratkou Stefan Schund Racing, který založil v roce 2020 svůj vlastní tým, přičemž spolupracuje s týmem Manthey (Porsche). A právě proto zřejmě ovládl při svém debutu v ADAC GT Masters jak šampionát jezdců, tak šampionát jezdců.
Letos tým čeká premiéra s novým vozem. Zatímco vloni závodili s Porsche 911 GT3 R, tak tentokrát nasadí tři Lamborghini, do kterých usedne ostřílený mazák ve světě GT Mirko Bortolotti, Alessio Deledda a nováček Franck Perera,
Grasser Racing se řadí k úspěšným týmům v GT sportu. Rok 2019 pro ně byl zřejmě tím nejlepším, neboť vyhráli 12 hodinový závod v Sebringu, 24 hodinvoku v Daytoně a v GT Mastars se stali vicemistry. Díky těmto výkonům se stali nejúspěšnějším rakouským týmem. U všech úspěchů byl přítomen Bortolotti, který vloni skončil celkově čtvrtý.
Na rozdíl od minulé sezony bude mít na startu pouze dvě auta. Jedno z nich bude řídit nadále Clemens Schmid. Jeho týmovým kolegou bude Mick Wishofer. 19 letý Rakušan si za čtyři roky působení v ADAC GT Masters připsal dvě vítězství a dvě třetí místa. Nicméně v konečném hodnocení skončil nejlépe 12.
Tým se dříve ještě pod jménem Tým 75 specializoval na rallye, avšak v roce 2013 přešel na vytrvalostní závody, přičemž začínal v Porsche Carrera Cupu a o tři roky později si odbyl svou premiéru v ADAC GT Masters, kde si dojel pro šest výher a čtyři polepositions.
Pro tento ročník došlo k rozšíření o jeden vůz, přičemž duo bude složené ze dvou nováčků Ayhancana Güvena a Laurina Heinricha. První jmenovaný však má už za sebou dva závody v DTM, když minulý rok na Norisringu usedl do Ferrari týmu AlphaTauri AF Corse. Pro Heinricha to bude premiéra. Doposud několik let závodil v Porsche Carrara Cupu a Porsche Supercupu, ve kterých získal dva tituly.
Tým Manthey založil v roce 1996 vicemistr DTM Olaf Manthey, přičemž v roce 2001 si odbyl debut v DTM, ve kterém závodil s vozy Mercedes. Avšak v šampionátu se udržel pouhé dva roky. Do povědomí se dostal ale díky legendární 24 hodinovce v Zeleném pekle s tzv. „Grellem“.
V roce 2013 žezla převzalo Porsche. O dva roky později si Mantley odkoupil nazpátek 51%. Poté se však stáhl do ústraní a firmu vedou bratrové Nicolas a Martin Raederovi. Jelikož se stáj rozhodla ukončit ke konci roku angažmá ve WEC, tak vznikl prostor pro start v DTM, kde budou nastupovat ve spolupráci australským partnerským týmem EMA.
Svůj debut absolvují s Rakušanem Thomasem Preiningem a Dánem Dennisem Olsenem.
Dalším nováčkem na startovním roštu je turecká stáj založená Serkanem Duruem v roce 2002, která se proslavila zejména v rallye, což už napovídá zkratka v jeho názvu – WRT neboli World Rally Team.
Dohromady se už účastnil 26 různých závodních sérií, ve kterých nasbíral se svými svěřenci nespočet titulů. V tomto roce rozšíří své portfolio o další šampionát, a to právě DTM. Angažmá dostali Christian Engelhart a dvojnásobný šampion DTM Trophy Tim Heinemann.
Stáj, kterou založil největší automobilový prodejce v Evropě Emil Frey, vznikla v roce 2011. S vlastně vyvíjeným Jaguarem XK Emil Frey G3 se účastnili do roku 2018 vytrvalostních závodů, přičemž vůz pilotoval šéf týmu Lorenz-Frey-Hilti. V Silver-Cupu vytrvalostní série Blancpain dokonce vyhráli titul.
V roce 2015 se stali továrním týmem Lexusu, se kterým závodili na ikonickém Nordschleife. V roce 2019 přešli k Lamborghini a už v prvním společném roce s Huracan GT3 vyhráli v seriálu GT Open jak týmový pohár, tak i šampionát jezdců. Pro sezonu 2022 se přestěhovali do ADAC GT Masters, kde v pátém závodě na okruhu v Zandoortu dvojice Konsta Lappalainen a Mick Wishofer slavili premiérový triumf týmu. Druhé auto s Albertem Costou a Jackem Aikenem za volantem skončilo celkově na čtvrtém místě. V poháru konstrukérů získali titul.
Pro sezonu 2023 se rozhodli přejít k Ferrari. Aitken, jenž se v roce 2020 objevil ve formuli 1 v Sachíru coby náhradník pilota Williamsu George Russella, si odbude svůj debut v DTM, stejně tak syn manažera dvojnásobného mistra světa F1 Maxe Verstappena, Thierry Vermuelen.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…