Preining startoval z pole position a předvedl bezchybnou jízdu ve svém Porsche 911 GT3 R, přežil dva restarty a vedl do posledních 10 minut závodu. Vítězství bylo jasné, jeho nejbližší soupeř Christian Engelhart cirkuloval tři sekundy za ním.
Pak se ale na televizní obrazovce z ničeho nic objevila zpráva, která odhalovala, že Preining dostal penalizaci long lap penalty za porušení zastávky v boxech. Rakušanovy naděje na vítězství byly během okamžiku zmařeny a byl nucen jet v prostoru penalizace rychlostí 50 km/h a propadl se na třetí místo za dvojici týmu Toksport WRT Engelharta a Tima Heinemanna.
Preining vypadal viditelně sklíčeně během slavnostního ceremoniálu na stupních vítězů, i když hrál klíčovou roli v tom, že Porsche slavilo historické umístění 1-2-3-4.
Preiningova nálada na stupních vítězů způsobila, že diváci byli zmateni, proč byl za incident penalizován, protože přehrání jeho zastávky v boxech neukazovalo na žádné zjevné chyby. Dokonce ani dokument ADAC nespecifikoval přesnou příčinu penalizace, pouze uvedl, že tým Manthey EMA porušil pravidla pro zastavení v boxech.
Nyní vyšlo najevo, že mechanik Manthey EMA krátce nechal jednu ze zadních pneumatik na podlaze pitlane, než Preiningův vůz přijel do boxů na konci 17. kola. Pravidla stanoví, že mechanici musí držet zadní pneumatiky jakmile překročí čáru oddělující garáž a pitlane.
Záměrem pravidla je zajistit, aby pneumatiky nezůstaly v pitlane, protože existuje riziko, že by je mohlo trefit jiné auto.
Přestože k tomuto přestupku došlo na straně obrácené ke garáži, komisaři to považovali za porušení pravidel a udělili Preiningovi long lap penalty.
Je bizarní, že mechanik nechal pneumatiku na podlaze, aby si mohl před zastávkou v boxech převléknout ohnivzdornou kombinézu.
„Ten chlap vyšel s pneumatikou a uvědomil si, že jeho oblek není zapnutý,“ řekl zakladatel týmu Olaf Manthey.
„Odložil pneumatiku, zapnul si oblek a zvedl pneumatiku zpět nahoru. Neměl ale pneumatiku odkládat, musí ji držet v ruce.
Ve WEC můžete dát pneumatiku na zem, ale tady jsou předpisy prostě jiné. A my je musíme dodržovat stejně jako ostatní. A když uděláme chybu, pak se za to musíme zodpovídat. Je to nepříjemné ale buduje to charakter.“
Trest přišel den poté, co ředitel závodu objasnil článek 39.1 pravidel, v němž se uvádí, že zadní pneumatika se po vjezdu do pracovní dráhy nesmí sundávat a musí být držena v ruce. Dříve předpisy uváděly pouze to, že pneumatiky musí být drženy, dokud auto nezastaví.
Preining nebyl jediným jezdcem, který v Oscherslebenu porušil toto pravidlo. Za stejný prohřešek byli o víkendu potrestáni také Maro Engel (Landgraf Mercedes), Marco Wittmann (Project 1 BMW) a David Schumacher (Winward Mercedes).
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…