Němec se poprvé do M4 posadil 11. dubna v rámci soukromých testů týmu Schubert v Osteschlebenu. Několikanásobný šampion DTM tak nemá příliš času na to, aby si na auto zvykl a přizpůsobil mu svůj jízdní styl.
„Mohl jsem testovat DTM už dříve, ale rozhodli jsme se posunout to co nejdále, abychom se vyhnuli kombinování (jezdeckých stylů),“ vysvětluje Němec, který se chtěl vyvarovat toho, že si bude zvykat na vůz GT3 a zároveň na monopost formule E, jelikož od ledna do konce března absolvoval šest podniků šampionátu elektrických formulí s McLarenem.
„Věřím, že bylo inteligentní mít čtyři testovací dny v jednom týdnu,“ naráží na fakt, že na soukromé testy navazovaly oficiální testy DTM ve Spielbergu. „Je to celkem efektivní.“
Jeho týmový kolega Sheldon van der Linde testoval nové BMW už v průběhu února ve Valencii a na začátku března v Zandvoortu.
Jak náročný byl pro Rasta přechod z formule E do GT3? „Musím říct, že (přesednutí) z vozu formule E do DTM nebyl velký problém. A také vrácení se zpět do simulátoru formule E nebylo těžké,“ popsal Rast v rozhovoru pro portál ran.de, ačkoliv je auto formule E „velmi speciální“.
Trojnásobný šampion už v minulosti střídal různé druhy vozů. V GT3 přesednul z Audi R8 GT3 Evo II do BMW M4 GT3, proto už nemá specifický jízdní styl. „Hodně jsem přeskakoval z formule E do LMP2, LMDh, DTM, Class 1 – GT3. Auta Class 1 mi velmi vyhovovala, jelikož měla vysoký přítlak a musel jsem do zatáček najíždět hluboko a rychle.“
„Není to tak jednoduché,“ přiznává potíže se svým dvojitým programem, jelikož musí plnit spostu úkolů mimo závodní dráhu: „Jedna věc je předvádět výkony na trati, ale už nevidíte veškerou práci, která probíhá v zákulisí. Celá organizace být ve správný čas na správném místě, odpovědět na každý email, dělat přípravu a následnou kontrolu.“
Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…
Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.
Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…
Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…
Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.