DTM

Mohl jsem začít testovat mnohem dříve, přiznal Rast

René Rast usedl do BMW M4 GT3 podstatně později než jeho týmový kolega Sheldon van der Linde, a to kvůli angažmá ve formuli E.


Němec se poprvé do M4 posadil 11. dubna v rámci soukromých testů týmu Schubert v Osteschlebenu. Několikanásobný šampion DTM tak nemá příliš času na to, aby si na auto zvykl a přizpůsobil mu svůj jízdní styl.

„Mohl jsem testovat DTM už dříve, ale rozhodli jsme se posunout to co nejdále, abychom se vyhnuli kombinování (jezdeckých stylů),” vysvětluje Němec, který se chtěl vyvarovat toho, že si bude zvykat na vůz GT3 a zároveň na monopost formule E, jelikož od ledna do konce března absolvoval šest podniků šampionátu elektrických formulí s McLarenem.

„Věřím, že bylo inteligentní mít čtyři testovací dny v jednom týdnu,” naráží na fakt, že na soukromé testy navazovaly oficiální testy DTM ve Spielbergu. „Je to celkem efektivní.”

Jeho týmový kolega Sheldon van der Linde testoval nové BMW už v průběhu února ve Valencii a na začátku března v Zandvoortu.

Jak náročný byl pro Rasta přechod z formule E do GT3? „Musím říct, že (přesednutí) z vozu formule E do DTM nebyl velký problém. A také vrácení se zpět do simulátoru formule E nebylo těžké,” popsal Rast v rozhovoru pro portál ran.de, ačkoliv je auto formule E “velmi speciální”.

Nejlépe si rozumněl se starými vozy DTM

Trojnásobný šampion už v minulosti střídal různé druhy vozů. V GT3 přesednul z Audi R8 GT3 Evo II do BMW M4 GT3, proto už nemá specifický jízdní styl. „Hodně jsem přeskakoval z formule E do LMP2, LMDh, DTM, Class 1 – GT3. Auta Class 1 mi velmi vyhovovala, jelikož měla vysoký přítlak a musel jsem do zatáček najíždět hluboko a rychle.”

„Není to tak jednoduché,” přiznává potíže se svým dvojitým programem, jelikož musí plnit spostu úkolů mimo závodní dráhu: „Jedna věc je předvádět výkony na trati, ale už nevidíte veškerou práci, která probíhá v zákulisí. Celá organizace být ve správný čas na správném místě, odpovědět na každý email, dělat přípravu a následnou kontrolu.”

Redakce

Recent Posts

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

12 hodinami ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 dny ago

Sebastien Ogier by se rád vrátil do DTM

Legenda mistrovství světa v rallye Sebastien Ogier vyjádřil přání startovat v DTM poprvé od jeho…

3 dny ago

Robert Kubica hodnotí své druhé největší vítězství od toho ve Formuli 1

Posádka AF Corse s číslem 83 se konečně dočkala. Žluté Ferrari bylo vidět vysoko prakticky…

3 dny ago

Kubica, Shwartzman a Ye slaví vítězství v Austinu

Jezdci vítězného Ferrari v nedělním kole mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) v Austinu popsali…

6 dny ago

Engel a Auer vítězí v Magny Cours

Přestože získal pole position pro nedělní závod Jules Gounon, z vítězství se radoval druhý Mercedes.…

2 týdny ago