DTM

Mohl jsem začít testovat mnohem dříve, přiznal Rast

René Rast usedl do BMW M4 GT3 podstatně později než jeho týmový kolega Sheldon van der Linde, a to kvůli angažmá ve formuli E.


Němec se poprvé do M4 posadil 11. dubna v rámci soukromých testů týmu Schubert v Osteschlebenu. Několikanásobný šampion DTM tak nemá příliš času na to, aby si na auto zvykl a přizpůsobil mu svůj jízdní styl.

„Mohl jsem testovat DTM už dříve, ale rozhodli jsme se posunout to co nejdále, abychom se vyhnuli kombinování (jezdeckých stylů),“ vysvětluje Němec, který se chtěl vyvarovat toho, že si bude zvykat na vůz GT3 a zároveň na monopost formule E, jelikož od ledna do konce března absolvoval šest podniků šampionátu elektrických formulí s McLarenem.

„Věřím, že bylo inteligentní mít čtyři testovací dny v jednom týdnu,“ naráží na fakt, že na soukromé testy navazovaly oficiální testy DTM ve Spielbergu. „Je to celkem efektivní.“

Jeho týmový kolega Sheldon van der Linde testoval nové BMW už v průběhu února ve Valencii a na začátku března v Zandvoortu.

Jak náročný byl pro Rasta přechod z formule E do GT3? „Musím říct, že (přesednutí) z vozu formule E do DTM nebyl velký problém. A také vrácení se zpět do simulátoru formule E nebylo těžké,“ popsal Rast v rozhovoru pro portál ran.de, ačkoliv je auto formule E „velmi speciální“.

Nejlépe si rozumněl se starými vozy DTM

Trojnásobný šampion už v minulosti střídal různé druhy vozů. V GT3 přesednul z Audi R8 GT3 Evo II do BMW M4 GT3, proto už nemá specifický jízdní styl. „Hodně jsem přeskakoval z formule E do LMP2, LMDh, DTM, Class 1 – GT3. Auta Class 1 mi velmi vyhovovala, jelikož měla vysoký přítlak a musel jsem do zatáček najíždět hluboko a rychle.“

„Není to tak jednoduché,“ přiznává potíže se svým dvojitým programem, jelikož musí plnit spostu úkolů mimo závodní dráhu: „Jedna věc je předvádět výkony na trati, ale už nevidíte veškerou práci, která probíhá v zákulisí. Celá organizace být ve správný čas na správném místě, odpovědět na každý email, dělat přípravu a následnou kontrolu.“

Redakce

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

5 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago