DTM

Mohl jsem začít testovat mnohem dříve, přiznal Rast

René Rast usedl do BMW M4 GT3 podstatně později než jeho týmový kolega Sheldon van der Linde, a to kvůli angažmá ve formuli E.


Němec se poprvé do M4 posadil 11. dubna v rámci soukromých testů týmu Schubert v Osteschlebenu. Několikanásobný šampion DTM tak nemá příliš času na to, aby si na auto zvykl a přizpůsobil mu svůj jízdní styl.

„Mohl jsem testovat DTM už dříve, ale rozhodli jsme se posunout to co nejdále, abychom se vyhnuli kombinování (jezdeckých stylů),“ vysvětluje Němec, který se chtěl vyvarovat toho, že si bude zvykat na vůz GT3 a zároveň na monopost formule E, jelikož od ledna do konce března absolvoval šest podniků šampionátu elektrických formulí s McLarenem.

„Věřím, že bylo inteligentní mít čtyři testovací dny v jednom týdnu,“ naráží na fakt, že na soukromé testy navazovaly oficiální testy DTM ve Spielbergu. „Je to celkem efektivní.“

Jeho týmový kolega Sheldon van der Linde testoval nové BMW už v průběhu února ve Valencii a na začátku března v Zandvoortu.

Jak náročný byl pro Rasta přechod z formule E do GT3? „Musím říct, že (přesednutí) z vozu formule E do DTM nebyl velký problém. A také vrácení se zpět do simulátoru formule E nebylo těžké,“ popsal Rast v rozhovoru pro portál ran.de, ačkoliv je auto formule E „velmi speciální“.

Nejlépe si rozumněl se starými vozy DTM

Trojnásobný šampion už v minulosti střídal různé druhy vozů. V GT3 přesednul z Audi R8 GT3 Evo II do BMW M4 GT3, proto už nemá specifický jízdní styl. „Hodně jsem přeskakoval z formule E do LMP2, LMDh, DTM, Class 1 – GT3. Auta Class 1 mi velmi vyhovovala, jelikož měla vysoký přítlak a musel jsem do zatáček najíždět hluboko a rychle.“

„Není to tak jednoduché,“ přiznává potíže se svým dvojitým programem, jelikož musí plnit spostu úkolů mimo závodní dráhu: „Jedna věc je předvádět výkony na trati, ale už nevidíte veškerou práci, která probíhá v zákulisí. Celá organizace být ve správný čas na správném místě, odpovědět na každý email, dělat přípravu a následnou kontrolu.“

Redakce

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

13 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago