Němec se poprvé do M4 posadil 11. dubna v rámci soukromých testů týmu Schubert v Osteschlebenu. Několikanásobný šampion DTM tak nemá příliš času na to, aby si na auto zvykl a přizpůsobil mu svůj jízdní styl.
„Mohl jsem testovat DTM už dříve, ale rozhodli jsme se posunout to co nejdále, abychom se vyhnuli kombinování (jezdeckých stylů),“ vysvětluje Němec, který se chtěl vyvarovat toho, že si bude zvykat na vůz GT3 a zároveň na monopost formule E, jelikož od ledna do konce března absolvoval šest podniků šampionátu elektrických formulí s McLarenem.
„Věřím, že bylo inteligentní mít čtyři testovací dny v jednom týdnu,“ naráží na fakt, že na soukromé testy navazovaly oficiální testy DTM ve Spielbergu. „Je to celkem efektivní.“
Jeho týmový kolega Sheldon van der Linde testoval nové BMW už v průběhu února ve Valencii a na začátku března v Zandvoortu.
Jak náročný byl pro Rasta přechod z formule E do GT3? „Musím říct, že (přesednutí) z vozu formule E do DTM nebyl velký problém. A také vrácení se zpět do simulátoru formule E nebylo těžké,“ popsal Rast v rozhovoru pro portál ran.de, ačkoliv je auto formule E „velmi speciální“.
Trojnásobný šampion už v minulosti střídal různé druhy vozů. V GT3 přesednul z Audi R8 GT3 Evo II do BMW M4 GT3, proto už nemá specifický jízdní styl. „Hodně jsem přeskakoval z formule E do LMP2, LMDh, DTM, Class 1 – GT3. Auta Class 1 mi velmi vyhovovala, jelikož měla vysoký přítlak a musel jsem do zatáček najíždět hluboko a rychle.“
„Není to tak jednoduché,“ přiznává potíže se svým dvojitým programem, jelikož musí plnit spostu úkolů mimo závodní dráhu: „Jedna věc je předvádět výkony na trati, ale už nevidíte veškerou práci, která probíhá v zákulisí. Celá organizace být ve správný čas na správném místě, odpovědět na každý email, dělat přípravu a následnou kontrolu.“
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…