ADAC GT

Ferrari vyhrálo 24 hodinový závod na Nürburgringu

Frikadelli Racing Team s vozem Ferrari 296 GT3 vyhrálo 24 hodin na Nürburgringu s 26 sekundovým náskokem na druhé ROWE BMW. Mercedes týmu Bilstein (HRT) skončil na třetím místě.


Po 24 hodinách na „zeleném pekle“ dojel David Pittard pro vítězství nového Ferrari 296 GT3. Spolu s Earlem Bamberem, Nickem Catsburgem a Felipem Fernandezem Laserem vytvořil také rekord vzdálenosti. Nikdy předtím neabsolvoval vítězný tým 162 kol od premiéry závodu v roce 1970.

Od východu slunce se Frikadelli-Ferrari a Rowe-BMW #98 střídaly na špici kvůli rozdílu dvou kol v boxech. Po úpravě však byla jasná výhoda pro posádku Ferrari, která kvůli defektu pár kilometrů před boxy ztratila v počátečních fázích jen trochu času. Na druhou stranu #98 odstartoval do závodu až z 31. místa po vyřazení z první kvalifikace, ale poté se po několika hodinách bezchybným výkonem propracoval do vedoucí skupiny. 

Frikadelli-Ferrari absolvovalo poslední zastávku v boxech 61 minut před koncem 24 hodin. Zbývalo 44 minut a Dries Vanthoor vyjel na trať těsně pod minutu, ale nedokázal udělat rozhodující krok. „Nakonec můžeme být naprosto spokojeni. Startovali jsme z 31. místa a tedy v poslední řadě naší startovní skupiny. Abych byl upřímný, nikdy jsme si nemysleli, že se dostaneme tak daleko,“ řekl Wittmann. „Ale když jste v poslední třetině závodu tak blízko vítězství, chcete vyhrát. Na to je ale Ferrari příliš rychlé. V závodě jsme neudělali žádnou chybu, a proto si nemáme co vyčítat.“

Umístění na stupních vítězů bylo nejlepší z Mercedesu-AMG GT3, týmu Bilstein #4, který řídili Raffaele Marciello, Luca Stolz, Philip Ellis a eso Formule E Edoardo Mortara. Vůz startoval z pole position a příležitostně tvrdě závodil se dvěma dalšími Mercedesy. 

Zelený Mercedes #3 však byl po kontaktu s Porsche Cayman pryč ze závodu. Červená verze  GetSpeedu, Mercedes s číslem 2 skončila na čtvrtém místě. Rutronik Racing byl nejlepší z Porsche na pátém místě. Vůz Manthey byl vyřazen z boje hned na začátku, když defekt vrhl Kevina Estreho do bariéry v zatáčce Tiergarten. 

Pokud jde o Audi, vítězného výrobce automobilů v roce 2022, závod byl zklamáním a R8 LMS GT3 evo II, jelikož nikdy nebyly v boji o top pozice, i když loňský vítězný vůz dokázal chvíli závod vést. 

Tereza Černá

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago