ADAC GT

Ferrari vyhrálo 24 hodinový závod na Nürburgringu

Frikadelli Racing Team s vozem Ferrari 296 GT3 vyhrálo 24 hodin na Nürburgringu s 26 sekundovým náskokem na druhé ROWE BMW. Mercedes týmu Bilstein (HRT) skončil na třetím místě.


Po 24 hodinách na „zeleném pekle“ dojel David Pittard pro vítězství nového Ferrari 296 GT3. Spolu s Earlem Bamberem, Nickem Catsburgem a Felipem Fernandezem Laserem vytvořil také rekord vzdálenosti. Nikdy předtím neabsolvoval vítězný tým 162 kol od premiéry závodu v roce 1970.

Od východu slunce se Frikadelli-Ferrari a Rowe-BMW #98 střídaly na špici kvůli rozdílu dvou kol v boxech. Po úpravě však byla jasná výhoda pro posádku Ferrari, která kvůli defektu pár kilometrů před boxy ztratila v počátečních fázích jen trochu času. Na druhou stranu #98 odstartoval do závodu až z 31. místa po vyřazení z první kvalifikace, ale poté se po několika hodinách bezchybným výkonem propracoval do vedoucí skupiny. 

Frikadelli-Ferrari absolvovalo poslední zastávku v boxech 61 minut před koncem 24 hodin. Zbývalo 44 minut a Dries Vanthoor vyjel na trať těsně pod minutu, ale nedokázal udělat rozhodující krok. „Nakonec můžeme být naprosto spokojeni. Startovali jsme z 31. místa a tedy v poslední řadě naší startovní skupiny. Abych byl upřímný, nikdy jsme si nemysleli, že se dostaneme tak daleko,“ řekl Wittmann. „Ale když jste v poslední třetině závodu tak blízko vítězství, chcete vyhrát. Na to je ale Ferrari příliš rychlé. V závodě jsme neudělali žádnou chybu, a proto si nemáme co vyčítat.“

Umístění na stupních vítězů bylo nejlepší z Mercedesu-AMG GT3, týmu Bilstein #4, který řídili Raffaele Marciello, Luca Stolz, Philip Ellis a eso Formule E Edoardo Mortara. Vůz startoval z pole position a příležitostně tvrdě závodil se dvěma dalšími Mercedesy. 

Zelený Mercedes #3 však byl po kontaktu s Porsche Cayman pryč ze závodu. Červená verze  GetSpeedu, Mercedes s číslem 2 skončila na čtvrtém místě. Rutronik Racing byl nejlepší z Porsche na pátém místě. Vůz Manthey byl vyřazen z boje hned na začátku, když defekt vrhl Kevina Estreho do bariéry v zatáčce Tiergarten. 

Pokud jde o Audi, vítězného výrobce automobilů v roce 2022, závod byl zklamáním a R8 LMS GT3 evo II, jelikož nikdy nebyly v boji o top pozice, i když loňský vítězný vůz dokázal chvíli závod vést. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

18 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago