ADAC GT

Ferrari vyhrálo 24 hodinový závod na Nürburgringu

Frikadelli Racing Team s vozem Ferrari 296 GT3 vyhrálo 24 hodin na Nürburgringu s 26 sekundovým náskokem na druhé ROWE BMW. Mercedes týmu Bilstein (HRT) skončil na třetím místě.


Po 24 hodinách na „zeleném pekle“ dojel David Pittard pro vítězství nového Ferrari 296 GT3. Spolu s Earlem Bamberem, Nickem Catsburgem a Felipem Fernandezem Laserem vytvořil také rekord vzdálenosti. Nikdy předtím neabsolvoval vítězný tým 162 kol od premiéry závodu v roce 1970.

Od východu slunce se Frikadelli-Ferrari a Rowe-BMW #98 střídaly na špici kvůli rozdílu dvou kol v boxech. Po úpravě však byla jasná výhoda pro posádku Ferrari, která kvůli defektu pár kilometrů před boxy ztratila v počátečních fázích jen trochu času. Na druhou stranu #98 odstartoval do závodu až z 31. místa po vyřazení z první kvalifikace, ale poté se po několika hodinách bezchybným výkonem propracoval do vedoucí skupiny. 

Frikadelli-Ferrari absolvovalo poslední zastávku v boxech 61 minut před koncem 24 hodin. Zbývalo 44 minut a Dries Vanthoor vyjel na trať těsně pod minutu, ale nedokázal udělat rozhodující krok. „Nakonec můžeme být naprosto spokojeni. Startovali jsme z 31. místa a tedy v poslední řadě naší startovní skupiny. Abych byl upřímný, nikdy jsme si nemysleli, že se dostaneme tak daleko,“ řekl Wittmann. „Ale když jste v poslední třetině závodu tak blízko vítězství, chcete vyhrát. Na to je ale Ferrari příliš rychlé. V závodě jsme neudělali žádnou chybu, a proto si nemáme co vyčítat.“

Umístění na stupních vítězů bylo nejlepší z Mercedesu-AMG GT3, týmu Bilstein #4, který řídili Raffaele Marciello, Luca Stolz, Philip Ellis a eso Formule E Edoardo Mortara. Vůz startoval z pole position a příležitostně tvrdě závodil se dvěma dalšími Mercedesy. 

Zelený Mercedes #3 však byl po kontaktu s Porsche Cayman pryč ze závodu. Červená verze  GetSpeedu, Mercedes s číslem 2 skončila na čtvrtém místě. Rutronik Racing byl nejlepší z Porsche na pátém místě. Vůz Manthey byl vyřazen z boje hned na začátku, když defekt vrhl Kevina Estreho do bariéry v zatáčce Tiergarten. 

Pokud jde o Audi, vítězného výrobce automobilů v roce 2022, závod byl zklamáním a R8 LMS GT3 evo II, jelikož nikdy nebyly v boji o top pozice, i když loňský vítězný vůz dokázal chvíli závod vést. 

Tereza Černá

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 dnem ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

2 dny ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

2 dny ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

4 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

5 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

5 dny ago