Top téma

Shwartzman letos jezdí s Ferrari v GT3, sen o formuli 1 nevzdává

Rezervní pilot Ferrari v F1, Robert Shwartzman, letos závodí v GT World Challenge Endurance Cup is Nicklasem Nielsenem a Alessiem Roverou. Po prvním závodě v Monze však přiznává, že i přes jeho účinkování v GT je jeho cílem stále formule 1.


Shwartzman skončil druhý za Oscarem Piastrim ve formuli 2 v roce 2021, což mu umožnilo stát se rezervním jezdcem Ferrari v F1. Minulý rok vůbec nezávodil, letos však debutoval v GTWC s vozem Ferrari 296 GT3. 

Po svém debutu na Monze, kde skončil na osmém místě, řekl, že jeho cílem je stále formule 1: „Měli jsme diskuzi o tom, co budeme dělat do budoucna. Mojí hlavní prioritou je získat místo ve formuli 1. Proto letos opravdu tvrdě pracujeme na tom, abychom svou práci v F1 odvedli dobře. Ale zároveň se také učím a připravuji na vytrvalostní závody, protože další součástí mého snu je Hypercar.” 

Shwartzmanův týmový kolega Nicklas Nielsen je jeden z továrních pilotů, kteří závodí s novým Hypercarem Ferrari ve WEC. Avšak přesun z monopostů byl podle Shwartzmana nejlogičtější: „Těším se na to a myslím, že GT byla ta nejlepší možnost, jak poznat, jak vytrvalostní závody fungují, a připravit se na případ, že dostanu šanci a příležitost se stejným týmem, stejnými lidmi a stejným prostředím v jiné sérii.”

V minulém roce Robert vůbec nezávodil: „Loni bylo velmi těžké sedět doma a pracovat na simulátoru. Bylo to užitečné, ale bylo těžké psychicky pokračovat. Ale teď konečně začínám víc jezdit a moc se na to těším.

Jsem otevřen všemu a chci být připraven na všechno v případě zavolání. Nedívám se na nic jako jeden rok nebo tak,“ vysvětlil.

Shwartzman se také podíval za Ferrari, aby prozkoumal další potenciální kariérní příležitosti. V lednu testoval Chip Ganassi Racing IndyCar v Sebringu a zúčastnil se testu nováčků Formule E v Berlíně s týmem DS Penske.

„Mým cílem je být plně připraven na každou příležitost, která se naskytne. Možná mi zavolají do F1 a řeknou, že mají místo a já budu připravený.

Kdyby mi zavolali a řekli, že mě posadí do Hypercaru, což by také mohla být možnost, nevím. Také chci být stoprocentně připravený, abych tým nezklamal.

V této fázi nemám jasné zaměření a nic jiného neexistuje. Obecně chci jen rozšířit své hranice ve smyslu znalostí aut, jejich chování a fungování ostatních sérií.

Shwartzman nikdy nezávodil v jiných vozech něž v těch formulových, GT je pro něj tedy velkou novinkou. 

„Nikdy jsem neřídil auto s ABS a kontrolou trakce a takovou hmotností,“ řekl Shwartzman o novém Ferrari 296 GT3.

Všechna auta, která jsem řídil, jsou lehká a s hlavním přístupem k aero. Nyní je to trochu jiný styl jízdy v tom, jak ho můžete tlačit a ovládat. Je to opravdu zábavné auto – upřímně jsem nečekal, že bude tak zábavné. Je to zábavné, protože to můžete vyzvat a cítit, jak se auto chová. Je zábavné najíždět na obrubníky.” 

Dalším kolem GT World Challenge Endurance Cup bude 1000 kilometrový závod v Paul Ricard první červnový víkend. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

6 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago