V ADAC GT4 Germany bude Pianovo novým týmovým kolegou Marat Khayrov. Dosud byl jeho týmový kolega Michael Schrey, se kterým Piana vyhrál dva tituly, první v roce 2020 a druhý v roce 2021. Letos o titul v ADAC GT4 Germany bojovat neplánuje: „Neočekávám, že budeme bojovat o celkový titul, protože můj týmový kolega je gentleman (závodnická věková kategorie), což znamená, že nevěřím, že budeme mít šanci bojovat o nejvyšší příčky.”
Cíle jsou ale pro letošní sezonu jasné: „Naším cílem je jezdit dobře, aby se Marat bavil a užíval si, také chceme vyhrát pod-šampionát Trophy. Vím, že to bude těžké kvůli způsobu udělování bodů, ale naším hlavním cílem bude vyhrát Trophy, aby Marat vyhrál Trophy.
Ale samozřejmě hlavním cílem je dělat co nejlepší práci, být co nejprofesionálnější, ale je to samozřejmě cíl, který je pro něj více vstřícný. Takže se musí dobře se bavit, učit se auto a nové tratě. Ve srovnání s loňským rokem to bude trochu jiná výzva.”
Změnu týmového kolegy vidí pozitivně, ale konstatuje, že s ní přichází i několik nevýhod. „Vždy je těžké udělat změnu, bylo by velmi hezké pokračovat a udělat dvojitý program s Michaelem, protože si myslím, že jsme měli šanci být vepředu a vyhrát závody, což je vždy velmi obohacující.
Strávili jsme spolu tolik let, takže všechno by bylo super hladké. Je to jako dobře fungující stroj a tohle to trochu změní, takže osobně si myslím, že se vyskytnou nějaké malé problémy. Určitě při výměně jezdců během závodu, my to pokazíme, což by se nám s Michaelem nestalo.
Ale je také příjemné občas nějakou změnu udělat. Ale stejně pojedeme s Michaelem GT4 European a tam budeme bojovat o vítězství.
Jsem rád, že jsme mohli něco udělat s Maradem, protože je to velmi milý člověk a opravdu se těším, že s ním strávím 6 víkendů v autě, bude to hodně legrace. To mi dělá radost. Také je vždy dobré mít novou výzvu. Je dobré začít znovu téměř od nuly a zjistit, kde skončíme.
Jsem motivován to udělat, ale také mám tuto rovnováhu, kdy během víkendů GT4 Germany musíme pracovat o něco více, protože není takový tlak, takže je dobré mít 6 víkendů, kdy jedete naplno, a 6 víkendů, kde více se soustřeďte na to, abyste auto dotáhli až do konce.”
„Všichni známe kvality Michaela, takže všichni víme, že s někým, jako je on, můžeme rozhodně bojovat o vítězství a stupně vítězů. Loni jsme viděli, že máme na to, abychom byli vepředu, ano, druhý závod v Hockenheimu byl trochu zklamáním, vždy jsem ale věděl, že tomu tak je, a viděli jsme to i ve skutečnosti.
Letos tu je ale velký otazník, protože máme nové auto, BoP pro nás bude překvapením. Momentálně nemáme žádná data. Tak uvidíme. Když jste u týmu, jako je Hofor Bonk, a máte kolegu, jako je Michael; jste tam, abyste vyhráli. Jasným cílem je vyhrát co nejvíce závodů a bojovat o šampionát až do konce.
Všichni se znají tak dlouho, každý ví, co má dělat, a my jsme prošli vrcholy, prošli jsme si minimy a prostě jsme si za tím šli. Chceme vyhrát. Jsme motivovaní vyhrát. Víme, co je potřeba k vítězství. Musíme tvrdě pracovat, abychom šli ven a vydali ze sebe to nejlepší. Nezáleží na tom, jestli skončíme 5., 6. nebo 10., pokud uděláme maximum, i tak z toho budeme mít radost. Takže není žádný problém.“
Střídání týmů a spolujezdců každý rok je v GT velmi časté, naopak je neobvyklé zůstávat se stejným týmem a jezdcem několik sezon za sebou. Piana s tímto přístupem ale nesouhlasí: „Když se podíváte na mou kariéru, nejen s Hoforem Bonkem v posledních letech, obecně jsem za posledních 10 let pracoval maximálně se čtyřmi různými týmy. Takhle to dělám rád, protože chci být mezi lidmi, které mám rád a oni vynakládají hodně úsilí, aby mě posadili do auta, takže bych se cítil špatně, kdybych se každý rok podíval někam jinam.
Raději bych ze své strany něco obětoval, abych se ujistil, že máme dlouhodobý projekt. Opravdu věřím, že je to silná stránka, protože nakonec budete budovat dlouhodobé vztahy a nakonec budete pracovat s lidmi, které máte rádi.
Myslím, že tohle je nakonec nejlepší způsob, jak na to jít. Nicméně, tímto nekritizuji piloty, kteří mění týmy nebo mění auta každý druhý rok nebo více aut v jedné sezoně. Jsou i jezdci, kteří závodí s jedním autem a nelíbí se jim to, takže jdou jinam. Ještě jsem neviděl, že by jeden z těchto pilotů byl dlouhodobě úspěšný, ale to neznamená, že to obecně nefunguje.”
Měnit auto každý rok nemusí vždy vyjít, proto Gabi raději sází na jistotu. Přirovnává výběr auta ke gamblování.
„Možná můžete namítnout, že kdybychom nejezdili v BMW a jezdili třeba rok v Porsche, měli bychom větší šanci na výhru, ale uvnitř je to padesát na padesát, takže můžete hrát, můžete do toho jít. Dobře, řekněme, že na příští rok si nekoupíte nové BMW, ale přejdete na Mercedes AMG a AMG je rychlé, dobře, rozhodli jste se správně, ale riskujete, nikdy to nevíte dopředu.
Někdy se vám to může hodit, někdy se vám to nebude hodit. Vždy věřím, že je toho víc, co se naučit a co zlepšit, když já a tým děláme lepší práci, než se snažit skákat kolem a hledat řešení zvenčí. Pokud to nefunguje, je to s největší pravděpodobností částečně také moje chyba, takže bych na tom raději zapracoval, než se podívám na jiné možnosti.
Jsem odhodlán vyhrávat a jsem odhodlán mít výsledky a myslím si, že skákat z věci na věc by nebylo moc profesionální a nefunguje to pro mě. Znám týmy, které se každý rok mění, a pokud to u nich funguje, je to dobré. Všichni jsme prostě jiní lidé.“
Gabriele Piana závodí s BMW GT4 od roku 2017, takže zkušeností s tímto vozem má spoustu. Do nového vozu BMW GT4 M4 v závodním režimu po boku Michaela Schreye se poprvé posadí na Monze v rámci prvního závodního víkendu GT4 European Series 22-23.4.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…