Top téma

Dva vozy na tým od roku 2024, WEC limituje přihlášky vozů LMGT3

Generální ředitel WEC Frederic Lequien přichází s nápadem na dvě auta na tovární tým. Přednost by měli ti, kteří mají Hypercar.


Od příští sezony bude třída LMGTE nahrazena LMGT3, WEC tedy přejde z vozů GTE na vozy GT3 a otevře tím dveře více výrobcům. Přihlášky LMGT3 ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů FIA budou pravděpodobně omezeny na dva vozy na výrobce, až tato třída dorazí v roce 2024, podle šéfa seriálu Frederica Lequiena.

S rozšiřující se skupinou přihlášených vozů Hypercar, které se příští rok postaví na startovní rošt díky příchodu nových výrobců jako Alpine, Lamborghini a BMW, bude počet míst na startovním roštu mistrovství světa pravděpodobně omezený.

Lequien na posledním kole šampionátu v Portimau uvedl, že šampionát zvažuje omezení přihlášek LMGT3 na pár vozů na značku, která vstoupí do série. Výrobci, kteří jsou přítomni v kategorii Hypercar, by navíc mohli získat přednost před ostatními výrobci při přidělování vstupních slotů.

„Jednou z myšlenek, která se projednává, je mít dva vozy GT3 na výrobce a upřednostňovat výrobce, kteří jsou zapojeni do Hypercar,“ řekl Lequien novinářům na tiskové konferenci. 

„Ale máme rádi také rozmanitost. Ideální by bylo mít dostatek míst pro přivítání i některých značek, které v Hypercaru nejsou. Musíme najít spravedlivou regulaci. A zdá se, že dnes, v diskusi, kterou vedeme se všemi, je to něco spravedlivého.“

Pokud by to bylo implementováno, mohlo by to potenciálně znamenat potíže pro výrobce, jako jsou Aston Martin, Audi nebo Mercedes. 

„To je něco, co musíme vzít v úvahu, vážně. Věrnost šampionátu, samozřejmě. Problém je ale v tom, že míst je 36.Svým způsobem může úspěch Hypercar přinést některé další typy problémů. Co uděláme, když máme 26 Hypercarů? To znamená, že máme 10 míst pro GT.”

Lequien dodal, že počet vozů na výrobce bude „absolutně“ omezen na dva. Součástí probíhajících diskusí je návrh, který by výrobcům umožnil vybrat týmy, které budou vozy provozovat.

„Myšlenka je, že výrobci si vyberou týmy, kteří budou jejich GT3 provozovat.”

Zdůraznil však, že rozhovory nadále probíhají a že jakékoli rozhodnutí bude muset schválit FIA.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago