Top téma

Dva vozy na tým od roku 2024, WEC limituje přihlášky vozů LMGT3

Generální ředitel WEC Frederic Lequien přichází s nápadem na dvě auta na tovární tým. Přednost by měli ti, kteří mají Hypercar.


Od příští sezony bude třída LMGTE nahrazena LMGT3, WEC tedy přejde z vozů GTE na vozy GT3 a otevře tím dveře více výrobcům. Přihlášky LMGT3 ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů FIA budou pravděpodobně omezeny na dva vozy na výrobce, až tato třída dorazí v roce 2024, podle šéfa seriálu Frederica Lequiena.

S rozšiřující se skupinou přihlášených vozů Hypercar, které se příští rok postaví na startovní rošt díky příchodu nových výrobců jako Alpine, Lamborghini a BMW, bude počet míst na startovním roštu mistrovství světa pravděpodobně omezený.

Lequien na posledním kole šampionátu v Portimau uvedl, že šampionát zvažuje omezení přihlášek LMGT3 na pár vozů na značku, která vstoupí do série. Výrobci, kteří jsou přítomni v kategorii Hypercar, by navíc mohli získat přednost před ostatními výrobci při přidělování vstupních slotů.

„Jednou z myšlenek, která se projednává, je mít dva vozy GT3 na výrobce a upřednostňovat výrobce, kteří jsou zapojeni do Hypercar,“ řekl Lequien novinářům na tiskové konferenci. 

„Ale máme rádi také rozmanitost. Ideální by bylo mít dostatek míst pro přivítání i některých značek, které v Hypercaru nejsou. Musíme najít spravedlivou regulaci. A zdá se, že dnes, v diskusi, kterou vedeme se všemi, je to něco spravedlivého.“

Pokud by to bylo implementováno, mohlo by to potenciálně znamenat potíže pro výrobce, jako jsou Aston Martin, Audi nebo Mercedes. 

„To je něco, co musíme vzít v úvahu, vážně. Věrnost šampionátu, samozřejmě. Problém je ale v tom, že míst je 36.Svým způsobem může úspěch Hypercar přinést některé další typy problémů. Co uděláme, když máme 26 Hypercarů? To znamená, že máme 10 míst pro GT.”

Lequien dodal, že počet vozů na výrobce bude „absolutně“ omezen na dva. Součástí probíhajících diskusí je návrh, který by výrobcům umožnil vybrat týmy, které budou vozy provozovat.

„Myšlenka je, že výrobci si vyberou týmy, kteří budou jejich GT3 provozovat.”

Zdůraznil však, že rozhovory nadále probíhají a že jakékoli rozhodnutí bude muset schválit FIA.

Tereza Černá

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

3 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago