Pilot týmu Emil Frey nebude moci nastoupit do druhého podniku sezony v nizozemském Zandvoortu. Podobně jako další jeho soupeři má více angažmá, a právě termín jednoho se kříží se zmíněným závodním víkendem na pobřeží Severního moře.
27letý závodník se posadí ve Watkins Glen do Cadillacu ve třídě LMDh v rámci americké série IMSA. V DTM jej nahradí Španěl Albert Costa, který závodí pro Emila Freye ve spritnovém seriálu GT World Challenge Europe.
„Bohužel se nebudu moci zúčastnit druhého závodu v Zandvoortu, což je škoda, protože je tam kolize s mým kalendářem IMSA,“ lituje Brit s korejskými kořeny.
Věří, že jeho záskok podá špičkový výkon, jelikož už při testech si Costa zvykl na Ferrari 296 GT3. „Jsem si jistý, že odvede fantastickou práci, protože už zná velmi dobře jak auto, tak tým Emil Frey Racing.“
Neúčast v Zandvortu může být jako pro Aitkena, tak i pro tým klíčková, jelikož patří k černým koním sezony a očekává se, že budou pravidelně bojovat o vítězství, a kvůli tomu tak přijde hned o dva starty z 16. Navíc bezbodový víkend bude bolestivý o to více, když boduje 15 jezdců namísto nejlepší 10.
Jeho týmový kolega Thiery Vermuelen, jehož otec Raymond, jenž je manažerem Maxe Verstapena a je zodpovědný za spozonra Red Bull, je kandátem na titul.
„Bylo vždy mým snem jet v této sérii,“ raduje se třiatřicetiletý rodák z Barcelony, který tým dobře zná skze angažmá v ADAC GT Masters, kde řídil Freyovo Lamborghini.
Costovi tamní trať sedí, vloni na ni triumfoval. Ovšem dobře si uvědomuje, že zopakovat předešlí úspěch bude extrémně těžké vzhledem k nadupanému startovnímu roštu DTM.
„V minulosti jsme byli v Zandvoortu vždycky silní, a doufám, že tomu tak bude i v této nové kapitole. Velmi se na to těším. Nebude to jednoduché, protože úroveň je vysoká, ale vydám ze sebe to nejlepší.“
Přípravy na trati pro stáj Emila Freye už skončily, přestože zbývá do startu sezony v Oscherslebenu ještě měsíc.
„S průběhem testů jsme spokojeni,“ pochvaluje si šéf týmu Lorenz Frey-Hilti, jehož slova cituje portál Motorsport.com. „Bylo málo času si na Ferrari zvyknout. Přestože máme nové vozy, tak jsme měli naštěstí velmi málo technických nebo elektronických problémů.“
Během testů se soutředili především na optimalizaci elektronických asistentů řízení, na nastavení a strategie.
„Ferrari reaguje na změny dobře, a my jsme mohli dozvědět více o potenciálu. Určitě bychom rádi testovali ještě více, ale teď se těšíma na začátek sezony a jsme si jistí, že přivezeme na start dobrý celkový balíček.“
Také dle Aitkena byly testy „velmi dobré“ a „dny produktivní“, ačkoliv se ještě musel s autem seznamovat. „Ale jsem si jistý, že se závod se budeme každým dnem na trati s vozem sžívat. Opravdu se na tuto novou fázi s Ferrari těšíme, a myslím si, že jsme doposud odvedli skvělou práci.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…