FIA WEC

WEC nastavuje BoP pro Hypercary pro Sebring

WEC nastavil rovnováhu výkonnostních úrovní Hypercar pro první čtyři závody sezóny, včetně úvodního kola v Sebringu a pro Le Mans v červnu.


Toyota GR010 bude s hmotností 1060 kg nejtěžším Hypercarem v Sebringu. To je o 30 kg těžší než nejlehčí vozy, nehybridní Glickenhaus 007 LMH a Vanwall Vandervell 680, s hmotností 1030 kg.

Cadillac V-Series R bude vážit 1038 kg, Porsche 963 1048 kg, Peugeot 9X8 1049 kg a Ferrari 499P 1057 kg.

Pokud jde o výkon, kromě toho, že je Glickenhaus nejlehčí, bude mít také největší výkon, a to 520 kW neboli 697 koní. Nejméně výkonným autem bude Vanwall s výkonem 685 koní.

Hybridní vozy se budou lišit výkonem od Cadillacu s výkonem 688 koní až po Peugeot s výkonem 694 koní. Ferrari bude mít 690 koní, Porsche a Toyota 693 koní.

Tři hybridní vozy LMH, Toyota, Peugeot a Ferrari, mají hybridní pohon všech kol. Ferrari a Toyota to dokážou nasadit při rychlosti 190 km/h, zatímco Peugeot bude schopen nasadit o 40 km/h dříve, při 150 km/h.

Vozem, který dokáže spotřebovat nejvíce energie, paliva nebo elektřiny během jediného stintu bude Toyota s 913 MJ. Porsche je o jeden MJ niže na 912 MJ, a Glickenhaus je také o jeden MJ níže na 911 MJ. Ferrari bude používat 908 MJ každý stint, zatímco Cadillac bude na 905 MJ a Vanwall nejnižší, na 900 MJ.

Po Sebringu budou Ferrari a Toyota moci jezdit o 19 kg a 17 kg lehčí. Peugeot ztratí 7 kg. Porsche a Cadillac ztratí každý o 3 kg. Nehybridní LMH od Vanwallu a Glickenhausu pojedou se stejnou hmotností pro Portimao, Spa i Le Mans. Ferrari ztratí po Sebringu 8 koní a Toyota 7 koní.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago