FIA WEC

Výsledky prologu WEC: Toyota opět vede

Dva dny testování na okruhu v Sebringu v rámci prologu WEC zahrnovaly první oficiální kola nových Hypercarů. Nejrychlejší čas zajela Toyota.


Ve všech čtyřech relacích zajela nejrychlejší čas Toyota ( 1:48,208) GR010 Hybrid #7 týmu Toyota Gazoo Racing. Toyota #8 skončila druhá v čase 1:48,216 před Cadillacem. 

Obě Toyoty byli rychlejší než na loňském Prologu. José Maria Lopez, pilot vozu číslo 7 je se startem to letošní sezony spokojen: „Všechno začalo dobře. Jako tým jsme předvedli dobré tempo, ale to nemusí nutně odrážet to, co by se mohlo stát v pátečním závodě. Viděli jsme, že všichni ostatní se dnes hodně zlepšili a časy na kola jsou mnohem blíž. 

Potřebujeme pokračovat v práci na voze, protože víme, že konkurence se bude i nadále zlepšovat, takže musíme najít větší rychlost, abychom se udrželi vpředu. Ale je pozitivní začít takhle; ukázali jsme vysokou rychlost a bylo hezké vidět ty dvě auta vpředu, takže se těším na příští týden.“

S cílem ujet co nejvíce kilometrů a nasbírat cenná data před 1000 mil v Sebringu, daly tyto předsezónní testy mechanikům v Peugeotu a Ferrari AF Corse pořádně zabrat. Peugeot 9X8 #93, řízený Jeanem-Ericem Vergnem, opustil trať v sobotu odpoledne po nehodě. 

V neděli ráno udělal stejnou chybu James Calado ve Ferrari 499P #51, pravděpodobně kvůli studeným pneumatikám. Zahřívání pneumatik elektrickými přikrývkami již není ve FIA ​​WEC povoleno. Ferrari odhalilo, že incident měl za následek poškození karoserie a zavěšení vozu. Inženýři, kteří již shromáždili podstatná data v předchozích relacích, se rozhodli nevracet vůz na trať, aby mohli provést opravy.

Porsche Penske Motorsport využilo Prologue k provedení testů pneumatik a k práci na nastavení 963 a závodní strategii týmu. Vozy #5 a #6 skončily čtvrté a páté. Urs Kuratle, ředitel Factory Motorsport LMDh, vidí prolog jako produktivní:  „Sečteno a podtrženo, prolog byl pro nás extrémně nabitý a náročný. S auty jsme neměli žádné větší problémy, ale na pár drobných jsme přece jen narazili. To znamenalo, že jsme museli pracovat dlouho do noci. 

Ještě se nám podařilo ujet hodně vzdálenosti a získat důležité poznatky pro závod. Ještě musíme zapracovat na jemnějších detailech našeho vozu. I když si můžeme být tiše jisti testovacími časy, nemyslím si, že by se někdo hnal za nejlepšími časy v prologu.“

Tereza Černá

Recent Posts

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

12 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

12 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

13 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

23 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

5 dny ago