FIA WEC

Výsledky prologu WEC: Toyota opět vede

Dva dny testování na okruhu v Sebringu v rámci prologu WEC zahrnovaly první oficiální kola nových Hypercarů. Nejrychlejší čas zajela Toyota.


Ve všech čtyřech relacích zajela nejrychlejší čas Toyota ( 1:48,208) GR010 Hybrid #7 týmu Toyota Gazoo Racing. Toyota #8 skončila druhá v čase 1:48,216 před Cadillacem. 

Obě Toyoty byli rychlejší než na loňském Prologu. José Maria Lopez, pilot vozu číslo 7 je se startem to letošní sezony spokojen: „Všechno začalo dobře. Jako tým jsme předvedli dobré tempo, ale to nemusí nutně odrážet to, co by se mohlo stát v pátečním závodě. Viděli jsme, že všichni ostatní se dnes hodně zlepšili a časy na kola jsou mnohem blíž. 

Potřebujeme pokračovat v práci na voze, protože víme, že konkurence se bude i nadále zlepšovat, takže musíme najít větší rychlost, abychom se udrželi vpředu. Ale je pozitivní začít takhle; ukázali jsme vysokou rychlost a bylo hezké vidět ty dvě auta vpředu, takže se těším na příští týden.“

S cílem ujet co nejvíce kilometrů a nasbírat cenná data před 1000 mil v Sebringu, daly tyto předsezónní testy mechanikům v Peugeotu a Ferrari AF Corse pořádně zabrat. Peugeot 9X8 #93, řízený Jeanem-Ericem Vergnem, opustil trať v sobotu odpoledne po nehodě. 

V neděli ráno udělal stejnou chybu James Calado ve Ferrari 499P #51, pravděpodobně kvůli studeným pneumatikám. Zahřívání pneumatik elektrickými přikrývkami již není ve FIA ​​WEC povoleno. Ferrari odhalilo, že incident měl za následek poškození karoserie a zavěšení vozu. Inženýři, kteří již shromáždili podstatná data v předchozích relacích, se rozhodli nevracet vůz na trať, aby mohli provést opravy.

Porsche Penske Motorsport využilo Prologue k provedení testů pneumatik a k práci na nastavení 963 a závodní strategii týmu. Vozy #5 a #6 skončily čtvrté a páté. Urs Kuratle, ředitel Factory Motorsport LMDh, vidí prolog jako produktivní:  „Sečteno a podtrženo, prolog byl pro nás extrémně nabitý a náročný. S auty jsme neměli žádné větší problémy, ale na pár drobných jsme přece jen narazili. To znamenalo, že jsme museli pracovat dlouho do noci. 

Ještě se nám podařilo ujet hodně vzdálenosti a získat důležité poznatky pro závod. Ještě musíme zapracovat na jemnějších detailech našeho vozu. I když si můžeme být tiše jisti testovacími časy, nemyslím si, že by se někdo hnal za nejlepšími časy v prologu.“

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago