Vývoj Tipo 6 LMH Competizione pod vedením Michelotta v Itálii pokračuje od uvedení dokončeného vozu na konci února na trh. Hypercar je poháněný na zakázku vyrobeným třílitrovým motorem V6 s dvojitým turbodmychadlem vyvinutým společností HWA a hybridním systémem dodaným společností Williams Advanced Engineering.
V současné době již podruhé jezdí na dyno s pohonem všech kol u specialisty na automobilový průmysl AVL v Itálii a byl také v aerodynamickém tunelu Sauber ve Švýcarsku kvůli aerodynamickým testům.
Šéf Isotty, Claudio Berro, řekl, že vůz by měl být připraven k zahájení testování na trati ve spolupráci s britským týmem Vector Sport za „jeden až dva týdny“.
„Potřebujeme, aby funkčnost byla perfektní, než auto poprvé spustíme, ať už na správné závodní dráze nebo při testování na rovince,“ řekl Berro.
„Plánujeme rozsáhlý testovací program a poté zahájíme homologační proces u FIA. Cílem je Monza a věříme, že je to reálné.
To ale závisí na tom, zda vůz bude správně fungovat na trati a FIA přijmou naši přihlášku.“
Šéf týmu Vector Sport Gary Holland, dodal, že „způsob, jakým se věci zatím vyvíjejí, znamená, že vše ukazuje na to, abychom byli v Monze, pokud získáme přihlášku k závodu po závodu.
Máme mnoho míst rezervovaných nebo v pohotovostním režimu, takže v okamžiku, kdy bude vůz připraven k jízdě, můžeme rovnou testovat na trati,“ řekl.
Holland vysvětlil, že Tipo 6 zůstane u Michelotta, bývalého partnera Ferrari pro jeho programy GT, během počátečního vývoje vedoucího k jeho plánovanému debutu v Monze.
„Toto je skutečná spolupráce: není to jen Isotta a Michelotto, kteří nám předají auto. Jsou ponořeni do projektu, stejně jako my, a auto bude mít základnu u Michelotta během vývojové fáze, protože to dává logisticky smysl.“
Berro nastínil záměr, aby se Tipo 6 po svém debutu zúčastnilo všech zbývajících kol letošního WEC, což by znamenalo, že bude také soutěžit na Fuji a Bahrajnu v září a listopadu, pokud by Isotta dosáhla svého cíle soutěžit v Monze.
Zatím nebyli odhaleni žádní jezdci pro program, ale Berro navrhl, že by mohl být brzy oznámen oficiální testovací jezdec. Očekává se, že vektorový regulér Ryan Cullen bude intenzivně zapojen do programu LMH.
Isotta vstoupila na veřejnost se svým programem LMH teprve v říjnu loňského roku a nastínila záměr vstoupit do celé sezóny a poté se připojit k sérii ve třetím kole ve Spa na konci dubna. Následně byla jejich přihláška zamítnuta.
Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…
Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…