Vývoj Tipo 6 LMH Competizione pod vedením Michelotta v Itálii pokračuje od uvedení dokončeného vozu na konci února na trh. Hypercar je poháněný na zakázku vyrobeným třílitrovým motorem V6 s dvojitým turbodmychadlem vyvinutým společností HWA a hybridním systémem dodaným společností Williams Advanced Engineering.
V současné době již podruhé jezdí na dyno s pohonem všech kol u specialisty na automobilový průmysl AVL v Itálii a byl také v aerodynamickém tunelu Sauber ve Švýcarsku kvůli aerodynamickým testům.
Šéf Isotty, Claudio Berro, řekl, že vůz by měl být připraven k zahájení testování na trati ve spolupráci s britským týmem Vector Sport za „jeden až dva týdny“.
„Potřebujeme, aby funkčnost byla perfektní, než auto poprvé spustíme, ať už na správné závodní dráze nebo při testování na rovince,“ řekl Berro.
„Plánujeme rozsáhlý testovací program a poté zahájíme homologační proces u FIA. Cílem je Monza a věříme, že je to reálné.
To ale závisí na tom, zda vůz bude správně fungovat na trati a FIA přijmou naši přihlášku.“
Šéf týmu Vector Sport Gary Holland, dodal, že „způsob, jakým se věci zatím vyvíjejí, znamená, že vše ukazuje na to, abychom byli v Monze, pokud získáme přihlášku k závodu po závodu.
Máme mnoho míst rezervovaných nebo v pohotovostním režimu, takže v okamžiku, kdy bude vůz připraven k jízdě, můžeme rovnou testovat na trati,“ řekl.
Holland vysvětlil, že Tipo 6 zůstane u Michelotta, bývalého partnera Ferrari pro jeho programy GT, během počátečního vývoje vedoucího k jeho plánovanému debutu v Monze.
„Toto je skutečná spolupráce: není to jen Isotta a Michelotto, kteří nám předají auto. Jsou ponořeni do projektu, stejně jako my, a auto bude mít základnu u Michelotta během vývojové fáze, protože to dává logisticky smysl.“
Berro nastínil záměr, aby se Tipo 6 po svém debutu zúčastnilo všech zbývajících kol letošního WEC, což by znamenalo, že bude také soutěžit na Fuji a Bahrajnu v září a listopadu, pokud by Isotta dosáhla svého cíle soutěžit v Monze.
Zatím nebyli odhaleni žádní jezdci pro program, ale Berro navrhl, že by mohl být brzy oznámen oficiální testovací jezdec. Očekává se, že vektorový regulér Ryan Cullen bude intenzivně zapojen do programu LMH.
Isotta vstoupila na veřejnost se svým programem LMH teprve v říjnu loňského roku a nastínila záměr vstoupit do celé sezóny a poté se připojit k sérii ve třetím kole ve Spa na konci dubna. Následně byla jejich přihláška zamítnuta.
Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…