FIA WEC

Testovací plán hypercaru Isotta Fraschini by měl být dokončen před debutem na Monze

Nový hypercar obnovené značky Isotta Fraschini bude na trati začátkem dubna a zůstane na cestě k debutu na mistrovství světa vytrvalostních závodů v Monze v červenci.


Vývoj Tipo 6 LMH Competizione pod vedením Michelotta v Itálii pokračuje od uvedení dokončeného vozu na konci února na trh. Hypercar je poháněný na zakázku vyrobeným třílitrovým motorem V6 s dvojitým turbodmychadlem vyvinutým společností HWA a hybridním systémem dodaným společností Williams Advanced Engineering.

V současné době již podruhé jezdí na dyno s pohonem všech kol u specialisty na automobilový průmysl AVL v Itálii a byl také v aerodynamickém tunelu Sauber ve Švýcarsku kvůli aerodynamickým testům.

Šéf Isotty, Claudio Berro, řekl, že vůz by měl být připraven k zahájení testování na trati ve spolupráci s britským týmem Vector Sport za „jeden až dva týdny“.

„Potřebujeme, aby funkčnost byla perfektní, než auto poprvé spustíme, ať už na správné závodní dráze nebo při testování na rovince,“ řekl Berro.

„Plánujeme rozsáhlý testovací program a poté zahájíme homologační proces u FIA. Cílem je Monza a věříme, že je to reálné.

To ale závisí na tom, zda vůz bude správně fungovat na trati a FIA přijmou naši přihlášku.“

Šéf týmu Vector Sport Gary Holland, dodal, že „způsob, jakým se věci zatím vyvíjejí, znamená, že vše ukazuje na to, abychom byli v Monze, pokud získáme přihlášku k závodu po závodu.

Máme mnoho míst rezervovaných nebo v pohotovostním režimu, takže v okamžiku, kdy bude vůz připraven k jízdě, můžeme rovnou testovat na trati,“ řekl.

Holland vysvětlil, že Tipo 6 zůstane u Michelotta, bývalého partnera Ferrari pro jeho programy GT, během počátečního vývoje vedoucího k jeho plánovanému debutu v Monze.

„Toto je skutečná spolupráce: není to jen Isotta a Michelotto, kteří nám předají auto. Jsou ponořeni do projektu, stejně jako my, a auto bude mít základnu u Michelotta během vývojové fáze, protože to dává logisticky smysl.“

Berro nastínil záměr, aby se Tipo 6 po svém debutu zúčastnilo všech zbývajících kol letošního WEC, což by znamenalo, že bude také soutěžit na Fuji a Bahrajnu v září a listopadu, pokud by Isotta dosáhla svého cíle soutěžit v Monze.

Zatím nebyli odhaleni žádní jezdci pro program, ale Berro navrhl, že by mohl být brzy oznámen oficiální testovací jezdec. Očekává se, že vektorový regulér Ryan Cullen bude intenzivně zapojen do programu LMH.

Isotta vstoupila na veřejnost se svým programem LMH teprve v říjnu loňského roku a nastínila záměr vstoupit do celé sezóny a poté se připojit k sérii ve třetím kole ve Spa na konci dubna. Následně byla jejich přihláška zamítnuta. 

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

7 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago