Top téma

Peugeot již pracuje na opravě řazení, které způsobilo problémy před startem 1000 sebringu

Peugeot odhalil, že řešení problému s řazením, který zasáhl oba jeho 9X8 Le Mans Hypercars na mistrovství světa vytrvalostních závodů v Sebringu, je již ve vývoji.


Problém, se kterým se potýkal vůz #94 v pátečním úvodu do závodu v Sebringu, byl týmu již znám, jak vysvětlil po závodě technický ředitel Peugeot Sport Olivier Jansonnie. Popsal to jako problém s akčním členem, který bude vyřešen aktualizovanou částí včas pro druhé kolo v Portimau.

„Víme, že máme tento problém, je to slabé místo na autě,“ řekl Jansonnie.

„Je to něco, na čem jsme pracovali, ale nemohli jsme tuto aktualizaci zpřístupnit pro tento závod. Opravdu to nevypadá dobře, ale nebylo to takové překvapení, protože je to něco, o čem víme. Neřekl bych, že jsme čekali, že budeme mít problém, zvlášť ne tak brzy v závodě.“

Jansonnie zdůraznil, že závada v ovladači nebyla stejným problémem převodovky, která postihla Peugeot v roce 2022 v Bahrajnu, posledním ze tří závodů, na kterých loni soutěžil, ani na předsezónním testu WEC Prologue o víkendu před 1000 mil.

Problém byl vyřešen na #94 sdílené Duvalem, Mullerem a Menezesem se ztrátou 21 minut, zatímco sesterský vůz řízený Di Restou, Vergnem a Jensenem ztratil stejný čas tím, že byl v garáži.

Problém se zapalováním u vozu #93 nastal v poslední hodině, kde vůz také stál 20 minut v boxech. Znamenalo to, že na konci závodu skončil 31. a devátý ve třídě Hypercar.

Vůz #94 byl neklasifikován poté, co strávil tři hodiny v boxech s problémem s hybridním systémem.

„V autě jsme měli alarm,“ vysvětlil Jansonnie. „Vzhledem k tomu, že jsme už neměli o co bojovat, chtěli jsme problém identifikovat a být si 100% jisti, že vůz je bezpečný pro jízdu po trati s našimi jezdci uvnitř.

Hlavním problémem bylo nastavení na hrbolech. Tato trať zvětšuje některé problémy, které jsme měli od začátku, a na tom musíme zapracovat.“

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

4 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago