Oficiální předsezonní testy DTM se odehrají 15. a 16. dubna na Spielbergu, jenže v ten samý víkend se pojede také vytrvalostní závod na Nürburgringu. Piloti tento podnik nechtějí vynechat, jelikož je přípravou na prestižní 24 hodinovku na tamním okruhu, která se bude konat 20. a 21. května. Navíc bude 22. a 23. dubna kvalifikační závod. V tento termín naopak dojde ke křížení termínu s úvodním víkendem GT World Challenge Europe v Monze, kterého se také účastní množství týmů z NLS.
„Samozřejmě, že to není dobrá situace, protože když chcete vyhrát, chcete před 24 hodinovým závodem nasbírat co nejvíce zkušeností. Nepomáhá, když s kříží dvě události,“ uvedl šéf týmu HRT Ulrich Fritz v rozhovoru pro portál Motorsport.com.
Stáj Huberta Haupta se dostala do prekérní situace, jelikož jezdci Luca Stolz a Arjun Maini jsou v soupisce DTM, tak i NLS. Jak si se situací poradí? „Musíme se na tom dohodnout s partnery. Jde testovat jeden den v DTM? Bude se testovat oba dny? Pojedeme testovat s jedním autem tam, budou se tam jezdci měnit? Všechno to záleží na našem programu na Nordschleife.“
Zatímco u Haupta uvažují nad rozděleným programem, tak u týmu Manthey se rozhodli, že dají přednost DTM, což se dá pochopit. Stáj z Nürburgu totiž bude v šampionátu debutovat, takže chtějí nasbírat co nejvíce zkušeností. Na Spielbergu se tedy Thomas Preining objeví, nicméně u Dennise Olsena visí otazník.
Mnichovská parta musí vynechat už úvodní závod NLS, který se pojede příští týden. Sheldon van der Linde a Marco Wittmann totiž budou testovat vůz LMDh v Sebringu a tým mohl nominovat pouze dva jezdce pro dvě auta.
„Dostanu jezdce od továrny, který to může rozdělit, ale vycházím z toho, že budu mít své jezdce,“ řekl šéf Rowe (NLS) Hans-Peter Naundorf, jenž tak nepřímo potvrdil, že se úřadující šampion DTM (Schubert) a Wittmann z nově příchozího týmu Project 1 zúčastní jen druhého dne testů.
Problém však je, že tratě jsou od sebe celkem daleko, takže budou muset využít soukromé letadlo, aby se piloti do 800 km vzdáleného Spielbergu dopravili.
Závod NLS končí v 16 hodin, ale okruh lze opustit až o hodinu později, jak přibližuje Fritz: „Jsem zvědavý, jestli je let z Frankfurtu do Grazu. Po skončení by se muselo pronajmout soukromé letadlo – a pak se dostanete do bodu, kdy není efektivní, jít testovat na jeden den.“
Nejenže by závodníci nestihli testy, což je nejklíčovější, ale přišli by také o focení před greensreenem pro TV a o mediální den.
Podle informací portálu Motorsport-Total.com za křížení termínů může pozdní předání šampionátu ADACu a také fakt, že většina tratí už je v týdnu zabraná pro jiné akce, jako jsou například trackdays.
Avšak termín 15.-16. dubna ve Spilebergu byl volný, jelikož se tam měl o tomto víkendu jet ADAC GT Masters. Pozdější datum by bylo problematický z toho důvodu, že by nebylo dost času na vytvoření grafiky pro televizi.
„Problematika kolize s NLS nebo kvalifikačním závodem na 24 hodinovku je známá – známe jí velmi dobře z předchozích let,“ připomíná mluvčí ADACu.
„Proto jsme s týmy DTM, které už avizovaly, že někteří jezdci pravděpodobně nebudou na místě oba dva dny, v kontaktu. Hodně teď záleží na výsledku prvních dvou závodů NLS.“
Když ještě DTM zastřešovala společnost ITR, tak za neúčast pilotů na testech musela zaplatit tučnou pokutu. Minulý padla pokuta 15 000 euro (bez DPH) za testy a 2 000 euro (bez DPH) za tréninky, kvalifikace a závody, když kvůli nakažení koronavirem vypadla Emsee Hawkey.
Toto však už pod ADACem nehrozí. „Účast na testech je pro týmy a jezdce DTM povinná a koneckonců je to i v jejich vlastím zájmu. Seznam přísných trestů za neúčast není,“ uzavřel mluvčí ADACu.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…