FIA WEC

David Beckmann bude debutovat v Sebringu v LMP2

Mladý německý závodník si odbyde premiéru ve vytrvalostních závodech v kategorii LMP2 s týmem Jota.


David Beckmann má bohaté zkušenosti ze světa monopostů, kde prošel šampionáty formule 4, formule 3 a formule 2. Na svém kontě má po osmi letech 23 pódií, přičemž jeho nejlepším umístěním bylo celkové čtvrté místo v roce 2015 v italské odnoži F4.

Letos je rezervním pilotem týmu Andretti a Porsche ve formuli E a aktuálně je hlavním kandidátem na náhradu za Andrého Lotterera u Andrettiho pro double header v Jakartě, jelikož jeho krajan musí absolvovat testy s Porsche před legendární 24 hodinovkou LeMans.

Ovšem i Beckamnn bude závodit v mistrovství vytrvalostních závodů WEC. Už 15. března se poprvé posadí do Porsche týmu Jota v kategorii LMP2 na okruhu v Sebringu, kde se odehraje úvodní podnik sezony.

Posádku bude tvořit s bývalým pilotem královny motorsportu Willem Stevensem a Yifeiyem Yem. Beckamnn tak nahradí Antonia Félixe da Costu.

„Velmi mě těší, že můžu kromě mé smlouvy s Porsche jezdit s Jotou,“ je vděčený za novou výzvu 22letý pilot, jehož slova cituje portále Motorsport.com.

Nejenže bude nebutovat coby jezdec ve WEC, ale i tamní trať bude pro něj zcela nová. „Samozřejmě, že to není jednoduchá trať. Je hodně hrbolatá a má spoustu rychlých zatáček. Určitě to nebude lehké se s ní sžít.“

Je přesvědčený, že jeho zkušenosti z monopostů mu v novém prostředí pomůžou: „LMP2 je rychlé auto s velkým přítlakem. Myslím, že mi to půjde na ruku. Nemá to ABS a proto je to formuli podobnější než autu GT.“

Nicméně auto si vyzkouší už v prologu, tedy oficiálních předsezónních testech, které se konají dnes a zítra právě na Sebringu. S Čínanem se setkal už v nižších formulových sériích: „Yifeiho znám z formule 4, a Will Stevens byl úspěšný s Jotou v prototypech.“

Pro první víkend ve WEC si nedává žádné vysoké cíle. „Vstoupím do víkendu zcela uvolněný. Nic nečekám. Mým cílem je odvést dobrou práci, neprobrzdit, předat auto kolegům v pořádku a zkrátka mít po celou dobu dobré tempo.“

„Myslím si, že to je ve vytrvalostních závodech nejdůležitější. Je to k ničemu, když jsem na jedno kolo jste o dvě desetiny rychlejší a jedete na hraně. Na konci jde o benzín a pneumatiky, to musíte mít pod palcem. Proto věřím, že mi při tom pomůže zkušenost z formule E.“

Přestože Bekmannovo nasazení je zatím jednorázové, tak je přesvědčený, že tato příležitost mu otevře dveře.

„Možná bych mohl jet ještě další závody v LMP2. Asi by to bylo dobré, když bych mohl něco budovat vedle formule E. Porsche má také program LMDh. Když odvedu dobrou práci, možná se naskytne šance závodit tam,“ uzavřel.

Redakce

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

4 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago