FIA WEC

Cadillac vyřešil nedostatek testování na evropských tratích

Cadillac přiznal, že bude muset vyřešit své selhání při testování svého nového prototypu LMDh, protože netestoval na žádných evropských tratích.


Laura Wontrop Klauser, manažerka programu sportovních vozů ve společnosti Cadillac General Motors, přiznala, že absenci evropských testovacích kilometrů pro tým Chip Ganassi Racing, který nasadí jediný LMDh ve WEC, „by se dalo nazvat handicapem“.

Klauser ale zdůraznila, že nevěří, že „je to něco, co nás úplně vyřadí z boje. Je to jen jedna položka, ke které bychom si přáli, abychom se dostali, a budeme ji muset obejít.”

Cadillac se rozhodl zaměřit testování se svým LMDh vyvinutým ve spolupráci s Dallarou výhradně na domácí půdě v USA. Klauser vysvětlila, že omezení vývojového programu vedlo k rozhodnutí nevzít vůz WEC, který by měl sdílet Earl Bamber, Alex Lynn a Richard Westbrook do Evropy k testování.

„Rádi bychom provedli nějaké testování v Evropě. Hlavním důvodem, proč jsme to neudělali, je to, že jsme byli velmi hardwarově omezeni a doprava se stala z hlediska dodací lhůty docela náročná.

Nemohli jsme obětovat přepravu auta v kontejneru na další dny nebo týdny, když jsme měli velmi nabitý testovací plán, kterého jsme se snažili dosáhnout v krátkém časovém období.“

Klauser také prozradila, že Cadillac a Ganassi v současné době pracují na tom, kdy bude testování v Evropě.

„Teď, když jsme dozávodili v Daytoně v lednu, uvidíme, jestli na jaře naplánujeme nějaké testování v Evropě,“ vysvětlila.

„Vždy je dobré testovat na trati, která je podobná trati, kde závodíte, takže to by bylo klíčové na našem seznamu věcí, které je třeba udělat.“

Testování je zakázáno v závodech WEC po dobu 30 dnů před prvním dnem tréninku. To by Cadillacu a Ganassimu znemožnilo testovat na okruhu Algarve poblíž Portimaa v Portugalsku před druhým kolem WEC 16. dubna.

Šance získat nějaké kilometry ve Spa, dějišti třetího kola 29. dubna, se jeví jako vysoce nepravděpodobná. Klauser zdůraznila hodnotu závodů v Sebringu, kde se LMDh utká 17. a 18. března.

„Sebring je jedním z nejlepších míst na světě, kde můžete zjistit, jak spolehlivé je vaše auto, takže bude vzrušující vidět, jak věci vypadají na konci závodů,“ řekla.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago