Top téma

Rekordní seznam účastníků pro mistrovství světa vytrvalostních závodů

38 účastníků, z toho 13 ve třídě Hypercar, se přihlásilo do letošní sezóny mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC). Vyplývá to z předběžného seznamu účastníků, který zveřejnila FIA.


Po několika počtem účastníků chudých letech třída hypercarů dostojí svému postavení nejvyšší třídy WEC. S Cadillacem, Porsche, Ferrari, Toyotou a Peugeotem bojuje o celkové vítězství pět výrobců s devíti vozy.

Špičková třída roste nejen s novými vozy LMDh od Porsche a Cadillac. Na seznamu účastníků je také van wall hypercar vyvinutý společností ByKolles. S bývalým mistrem světa formule 1 Jacquesem Villeneuvem za volantem se tým může pochlubit.

S hypercarem se do sezóny přihlásil i tým Glickenhaus. V seznamu naopak chybí italský projekt hypercar Isotta-Fraschini. Určený tým, Vector Sport, se místo toho znovu přihlásil do třídy LMP2.

Ne všechny ze 13 přihlášených vozů ve třídě hypercarů však budou soutěžit na začátku sezóny v Sebringu v polovině března. Porsche oznámilo, že zákaznické vozy pro Jota a Proton nebudou dodány dříve než v dubnu, a proto budou připraveny k použití až na třetím závodě sezóny ve Spa-Francorchamps.

LMP2

Třída LMP2 se ve srovnání se sezónou 2022 zmenšuje z 15 na 11 vozů,  navzdory návratu Alpinu, který po dvou letech ve třídě hypercarů dočasně vrací zpět do LMP2. Všechna vozidla jsou Oreca 07, ačkoli Alpine používá vozy pod označením Alpine A470.

Prema bude mít vozy dva, s tím, že Doriane Pin a Juan Manuel Correa již byli oznámeni jako jejich piloti. Teprve osmnáctileté Doriane Pin je s tímto postupem velice spokojená: „Jsem velmi šťastná a nadšená, že se mohu připojit k Premě ve WEC v roce 2023 jako Iron Dame. 

Tvrdě jsem na tom pracovala a jsem za takovou příležitost velmi ráda a nemohu dostatečně poděkovat týmu za jejich trvalou podporu. Těším se na začátek sezóny v Sebringu a na dosažení společných cílů společně s týmem.“

GTE Am

Se 14 vozidly je GTE Am třídou s největším počtem účastníků. Šest z nich spoléhá na Porsche 911 RSR-19. Kromě německých závodních týmů Project1 a Proton je tu také nový tovární tým Lamborghini Iron Lynx , který dříve závodil s Ferrari ve WEC.

Na startu bude opět vůz italského týmu pod názvem Iron Dames v čistě ženské sestavě. Pole GTE Am doplňují čtyři Ferrari: tři od AF Corse a jedno od švýcarského týmu Kessel, poté tři Aston Martiny a jedna Corvette.

Tereza Černá

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 dnem ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

2 dny ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

2 dny ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

4 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

5 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

5 dny ago