Moto

Joan Mir je hrdý na svůj vstup do Repsol Hondy

Se začátkem roku 2023 se jezdci, kteří přestoupili jinam, stali oficiálně členy svých nových týmů a mohli se ukázat v nových barvách. Španělský jezdec Joan Mir se poprvé představil v barvách Repsol Hondy a promluvil o svých cílech.


Joan Mir si měl šanci vyzkoušet motocykl Honda na konci loňské sezony během testování ve Valencii. Jeho první pocity byly zatím spíše kladné.

„Mé první dojmy v týmu Repsol Honda během testování byly opravdu dobré. Když přijdete z jiného týmu, tak si musíte zvyknout na lidi a styl jejich práce, je to úplně jiné, než co jsem zažil, ale líbí se mi to,“ prozradil pro webové stránky Hondy.

„V garáži byla spousta lidí, ale užil jsem si to. Měli jsme výborný test a připadal jsem si jako první den zpět ve škole.“

Joan Mir v královské kubatuře MotoGP jezdil pouze na jedné značce motocyklu. V roce 2019 přestoupil do MotoGP, když si ho vybral tým Suzuki. V tomto týmu zůstal až do roku 2022, kdy tým oznámil odchod ze šampionátu.

Během své kariéry jezdce MotoGP tedy poprvé mění tým a značku motocyklu, což pro něj bude velká výzva.

„Snažím se na tuto novou výzvu zvyknout s optimismem a s odhodláním začít v tomto týmu dobře,“ řekl. „Tyhle typy výzev mám rád, rád se učím novým věcem, jaký je tým, jaký je motocykl, setkávám se s lidmi v týmu… Testování jsem si užil, užívám si proces seznamování a těším se, až poznám všechny lidi v týmu.“

Na řízení nového motocyklu se také snaží připravit fyzicky. Svůj přistup k tréninku však příliš nezměnil. Zároveň ale přiznal, že si je vědom toho, že Honda je fyzicky velmi náročný motocykl, a že tedy bude asi potřeba přidat nějaký technický a silový trénink.

Zároveň také Joan Mir přiznal, že je pro něj vstup do Repsol Hondy, nejúspěšnějšího týmu v historii MotoGP, splněným snem.

„Mé pocity, když jsem se připojil k tomuto týmu, byly neuvěřitelné. Myslím, že každý jezdec si sám sebe představoval v barvách tohoto týmu, takže být teď opravdu součástí týmu mě činí hrdým.“

„Myslím, že se nacházím v příjemném období své kariéry, jsem také stále mladý a pokusím se zopakovat to, co už se mi v minulosti podařilo. Uvidíme, co můžeme dokázat,“ pokračoval jezdec pocházející z Mallorky.

„Samozřejmě, že být v tomto týmu znamená větší tlak, protože pouze vítězství je zde počítáno jako dobrý výsledek,“ řekl. „Vím, že sem přicházím v těžkém období, ale náš přístup k závodění musí být stejný: chceme se pokusit být tak rychlí, jak jen to bude možné, abychom tyto barvy dostali tam, kde si zaslouží být.“

Joan Mir se od letošní sezony stal týmovým kolegou Marca Márqueze. Už to samo o sobě znamená velkou výzvu a mistr světa z roku 2020 to moc dobře ví.

„Sdílet box s Marcem je opravdová výzva,“ potvrdil. „Je nejlepším jezdcem na startovním roštu a tím, který má nejvíc titulů. To může být v určitém smyslu dobré, ale zároveň to může být i těžší. Můžete s ním sdílet data a můžete se toho od něj hodně naučit. Ale když nepředvedete takový výkon, jak chcete, tak víte, že vždy máte na druhé straně garáže silného jezdce.“

„Během testování jsem mohl jet několik kol s ním a také jsme sdíleli nějaká data. On přesně ví, jak tento motocykl funguje. Dokáže řídit motocykl takovým stylem, jaký je zrovna v té chvíli potřeba: jet rychle do zatáček, což je pravděpodobně rychlejší než na motocyklech, které jsem řídil v minulosti. Výkon motocyklu je také jiný od toho, co znám z minulosti. Musím si na všechno zvyknout a Marc ví velmi dobře, jak vše funguje.“

Joan Mir se však snaží být realistický a nedává si vysoké cíle pro rok 2023. Uvědomuje si fakt, že Honda se momentálně nenachází v ideální pozici. Repsol Honda skončila loni mezi týmy na 9. místě a Honda mezi továrnami skončila 6., tedy poslední.

„Musíme být realističtí. Přicházím sem v těžkém období. Klíčem bude zvyknout si rychle na tento motocykl a pak se pokusit nabrat sebejistotu a rychlost během prvních závodů. Okolo poloviny sezony by cílem mělo být dostat se blíž ke stupňům vítězů a k dobrým výsledkům,“ okomentoval své cíle.

Joan Mir věří, že jako mladý jezdec může do týmu přinést svěží vítr. Má zkušenosti ze svého působení v jiném týmu, což by také mohlo být benefitem.

„Moje zkušenosti v jiných týmech jsou vždy něco, co může přinést zajímavé informace do týmu. Myslím, že sdílíme stejný cíl, a tím je další titul. To je to, co můžu dát tomuto týmu,“ svěřil se nakonec se zdravým sebevědomím.

Joan Mir má s Repsol Hondou podepsanou smlouvu do roku 2024.

administrator

Recent Posts

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

1 dnem ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

7 dny ago

Pure Rxcing pokračuje s Malyhkinem i v GT World Challenge

Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…

1 týdnem ago

Audi stále uvidíme závodit s GT3: Tresor Attempto nasadí tři vozy do GT World Challenge

Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.

1 týdnem ago

Glock vzpomíná na DTM Class 1: Šampionát se změnil

Timo Glock ve své kariéře startoval ve 148 závodech DTM, dosáhl 15 umístění na stupních…

1 týdnem ago

BMW letos do DTM nasadí jen dva vozy, chybí Sheldon van der Linde

Tým Schubert oznámil letošní sestavy pro šampionát DTM.

2 týdny ago