S extra hypercary Glickenhausu a Vanwallu v Le Mans, spolu se dvěma dalšími od Cadillacu, by podle očekávání přinesly vstup do třídy Hypercar pro vrcholné kolo WEC na 17 vozů. V LMP1, předchůdci Hypercaru, naposledy závodilo více vozů v roce 2010, kdy se 18 postavilo na start klasiky La Sarthe.
Přidání čtyř vozů k 13 na seznamu účastníků WEC pro celou sezónu 2023 se vyrovná 17člennému poli LMP1, které závodilo v Le Mans v roce 2011.
Jim Glickenhaus nastínil záměr zopakovat loňský vstup pouze do Le Mans, aby podpořil celosezónní útok týmu: „Plánem je bezpodmínečně provozovat dvě auta a máme zdroje na zahájení běh dvou vozů.
Máme dobré pracovní vztahy s Automobile Club de l’Ouest (pořadatel Le Mans a promotér WEC) velmi nás podporují a jsme si jisti, že získáme podporu k běhu druhého vozu.“
Colin Kolles, jehož provoz ByKolles provozuje Vanwall Racing, také vyjádřil přání přidat druhý Vandervell 680 ke své sólové pravidelné přihlášce WEC na 24 hodin: „Doufáme, že tam budeme mít dvě auta, ale jako vždy je to závislé na financích.”
Cadillac plánuje mít „co nejvíce aut, kolik jen můžeme“, řekla loni v říjnu Laura Wontrop Klauserová, programová manažerka sportovních vozů General Motors.
To lze interpretovat jako nabídku přivést dva V-LMDh provozované týmy Action Express Racing a Chip Ganassi Racing v IMSA WeatherTech SportsCar Championship do Le Mans, aby závodily spolu se svým celosezónním vstupem na WEC z Ganassi.
Přijetí dalších přihlášek od Glickenhausu, Vanwallu a Cadillacu bude záviset na výběrové komisi Le Mans. Komise se sejde se po uzávěrce přihlášek 21. února. Poté bude někdy začátkem března zveřejněn seznam 62 vozů přijatých do Le Mans.
Glickenhaus zatím oznámil pouze jednoho jezdce pro rok 2023: Romain Dumas byl minulý týden uveden v samostatné celosezónní přihlášce WEC. Zdá se pravděpodobné, že sestava bude zahrnovat stálé členy z kampaní WEC 2021 a 22, i když ne Richard Westbrook a Pipo Derani, kteří jsou najati týmy Cadillac.
„Pravděpodobně uvidíte nějaké známé tváře, i když mluvíme s jinými jezdci,“ řekl Glickenhaus. „Určitě nevezmeme financovaného řidiče, pokud nebude absolutně na špičkové úrovni.“
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…