Po převzetí DTM od dlouholetého organizátora ITR, ADAC minulý čtvrtek nastínil své plány umístit sérii na vrchol své pyramidy šampionátů. Kalendář je složený z osmi závodů převážně v německy mluvících zemích. ADAC také uvedl, že „významná opatření ke snížení rozpočtů jsou plánována i pro konkurenty“, ale ta ještě nebyla sdělena.
Jednou z oblastí, o které týmy DTM doufají, že povede ke snížení nákladů, je opuštění dvouřadých restartů, které ITR představilo pro sezónu 2017. Byli kritizováni po kolech v Norisringu a Hockenheimu, které byly obě postiženy poškozením při nehodě, ačkoli ITR naznačilo, že zůstane součástí formátu pro rok 2023.
Šéf týmu Mercedes HRT Ulrich Fritz uvítal rozhodnutí nevrátit se do Portugalska, které hostilo dvoudenní test před úvodním kolem, jako „malý detail, který může mít vliv“, ale zdůraznil, že „největší věcí z mého pohledu je snížení nehod a tím i nákladů pro týmy“.
„Pokud se podíváte na loňské závody, zejména v Norisringu a Hockenheimu, z mého pohledu je třeba zastavit dvojité restarty. Jako týmy jsme ztratili miliony při těchto nehodách, které jsme tam měli,“ dodal Fritz.
„Pro show je to hezké, ale ne, když si to nikdo nemůže dovolit.
Toto je jedna věc, která z mého pohledu představovala v loňském roce obrovské náklady a musí skončit.“
Stefan Mucke z Mucke Motorsport souhlasil: „Menší riziko při startu nebo restartu je docela důležitým bodem pro úsporu nákladů. Vždy to způsobovalo problémy.
Když sečtete dohromady množství peněz, které kvůli tomu byly promrhány, pro týmy to nebyla dobrá věc.
Samozřejmě to přidalo určité napětí a některé pravděpodobně zajímavé starty pro diváky, ale pro nás finančně ne.Myslím, že je to něco, na co je opravdu třeba se dívat.“
Šéf týmu Bernhard, Timo Bernhard věří, že restarty „vytvářejí zbytečné napětí“ a byl také pro jeho zrušení.
„Pokud máte single-file, v první chvíli se to trochu zahřeje a nepřispívá to k už tak horké situaci. Poškození způsobené havárií bylo v minulé sezóně velkým faktorem, takže si myslím, že by to byla určitě dobrá cesta.“
Tvrdí však, že bude důležité zachovat prvky, jako jsou výkonnostní zastávky v boxech, které týmům zvyšují náklady, „protože odlišit se od ostatních je něco jiného“.
„Myslím, že týmy by se měly aktivně podílet na výsledku, a to je nejlepší způsob, s výměnou pneumatik,“ dodal Bernhard.
Šéf týmu Rosberg, Kimmo Liimatainen také podporuje odklon od dvousouborových restartů a doufá, že týmy budou konzultovány o dalších úsporných opatřeních.
„Loni jsem řekl totéž, že chápu, že show je důležitá, ale nakonec je to vždy tým, kdo zaplatí účet, pokud dojde k velkému zkratu,“ řekl.
„To je určitě jedna část, se kterou bych souhlasil, přejít na normální restarty. Potřebujeme sedět u jednoho stolu, to bych si přál, rozhodně musíme někde šetřit.
Potřebujeme jen vymyslet způsob, jak můžeme všichni něco ušetřit, protože jsem v minulosti mluvil také s některými kolegy, šéfy týmů a všichni v podstatě říkají to samé.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…