Top téma

Sebring je stále v plánu pro rok 2024 navzdory prvnímu závodu v Kataru

1000 mil Sebringu je stále naplánováno na rok 2024 i přes zahájení sezóny WEC v Kataru.


Šéf FIA World Endurance Championship Frederic Lequien a prezident ACO Pierre Fillon jsou přesvědčeni, že závod na Sebring International Raceway bude i přes přidání Kataru, který zahájí sezónu v roce 2024.

V pondělí večer byla v Dauhá oznámena šestiletá dohoda o tom, že mistrovství světa  bude závodit na mezinárodním okruhu Lusail. Lequien řekl novinářům, že budou potřebovat minimálně třítýdenní přestávku mezi závody, aby měli dostatek času na leteckou přepravu aut z Kataru na Floridu.

„To zvládneme,“ řekl. „Upřímně řečeno, na přesné odpovědi je příliš brzy. Můžeme to udělat, ale otázka je o logistice. Pracujeme na tom.

Stále se můžeme vrátit do Sebringu nebo jinam v USA. Samozřejmě, že závod v USA je pro nás velmi důležitý, takže zrušit úplně ho nechceme. Rozhodně si trvám na tom, že Sebring bude momentálně v plánu na 2024.“

Fillon sdílel stejný názor a naznačil, že začátek sezóny v březnu by mohl být možný.

„Sebring zůstane v kalendáři v březnu. Sezonu můžeme zahájit začátkem března, stejně jako to dělá Formule 1. Začneme tady v Kataru na začátku března, potom v Sebringu a tak dále.“

Momentálně je hlavním cílem závod přidat do kalendáře, říká Lequien: „Nyní je otázkou nastavit dobrý kalendář pro všechny konkurenty, pro logistiku atd.

Uvidíme, kdy a jak se závod v USA odehraje. Ale budeme mít jeden. V tuto chvíli nechci diskutovat o jiných možnostech. Momentálně je to jen o Sebringu.

S IMSA máme super dobré vztahy. Mluvíme s nimi téměř každý týden a v tuto chvíli je to jasné, vědí, že otevřeme sezónu v Kataru a uvidíme.

Myslím, že kalendář se bude rok od roku posouvat. To, co máme dnes, může být za dva roky jinak. Mluvíme o roce 2024.“

Lequien potvrdil, že všechny sezóny WEC 2024-2029 začnou v Kataru, protože je to součástí smlouvy s promotérem stejným způsobem, jakým rok uzavírá Bahrain International Circuit.

Zatímco WEC se má v roce 2024 vrátit k osmi závodům, Lequien mezitím řekl, že nemůže v budoucnu vidět rozšíření světového šampionátu na více než devět nebo deset závodů.

„Jsou to minimálně šestihodinové závody, takže musíme věnovat pozornost rozpočtům týmů, musíme věnovat pozornost logistice a podívat se na kalendář na rok 2022 a na to, jak těžké bylo postavit ho ve snaze vyhnout se některým střetům,” říká Lequien. 

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock o návratu do DTM

Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…

9 minutami ago

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

2 hodinami ago

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

16 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

17 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

17 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

1 dnem ago