Top téma

Sebring je stále v plánu pro rok 2024 navzdory prvnímu závodu v Kataru

1000 mil Sebringu je stále naplánováno na rok 2024 i přes zahájení sezóny WEC v Kataru.


Šéf FIA World Endurance Championship Frederic Lequien a prezident ACO Pierre Fillon jsou přesvědčeni, že závod na Sebring International Raceway bude i přes přidání Kataru, který zahájí sezónu v roce 2024.

V pondělí večer byla v Dauhá oznámena šestiletá dohoda o tom, že mistrovství světa  bude závodit na mezinárodním okruhu Lusail. Lequien řekl novinářům, že budou potřebovat minimálně třítýdenní přestávku mezi závody, aby měli dostatek času na leteckou přepravu aut z Kataru na Floridu.

„To zvládneme,“ řekl. „Upřímně řečeno, na přesné odpovědi je příliš brzy. Můžeme to udělat, ale otázka je o logistice. Pracujeme na tom.

Stále se můžeme vrátit do Sebringu nebo jinam v USA. Samozřejmě, že závod v USA je pro nás velmi důležitý, takže zrušit úplně ho nechceme. Rozhodně si trvám na tom, že Sebring bude momentálně v plánu na 2024.“

Fillon sdílel stejný názor a naznačil, že začátek sezóny v březnu by mohl být možný.

„Sebring zůstane v kalendáři v březnu. Sezonu můžeme zahájit začátkem března, stejně jako to dělá Formule 1. Začneme tady v Kataru na začátku března, potom v Sebringu a tak dále.“

Momentálně je hlavním cílem závod přidat do kalendáře, říká Lequien: „Nyní je otázkou nastavit dobrý kalendář pro všechny konkurenty, pro logistiku atd.

Uvidíme, kdy a jak se závod v USA odehraje. Ale budeme mít jeden. V tuto chvíli nechci diskutovat o jiných možnostech. Momentálně je to jen o Sebringu.

S IMSA máme super dobré vztahy. Mluvíme s nimi téměř každý týden a v tuto chvíli je to jasné, vědí, že otevřeme sezónu v Kataru a uvidíme.

Myslím, že kalendář se bude rok od roku posouvat. To, co máme dnes, může být za dva roky jinak. Mluvíme o roce 2024.“

Lequien potvrdil, že všechny sezóny WEC 2024-2029 začnou v Kataru, protože je to součástí smlouvy s promotérem stejným způsobem, jakým rok uzavírá Bahrain International Circuit.

Zatímco WEC se má v roce 2024 vrátit k osmi závodům, Lequien mezitím řekl, že nemůže v budoucnu vidět rozšíření světového šampionátu na více než devět nebo deset závodů.

„Jsou to minimálně šestihodinové závody, takže musíme věnovat pozornost rozpočtům týmů, musíme věnovat pozornost logistice a podívat se na kalendář na rok 2022 a na to, jak těžké bylo postavit ho ve snaze vyhnout se některým střetům,” říká Lequien. 

Tereza Černá

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago