DTM

ADAC vytváří udržitelné a na budoucnost orientované struktury pro DTM

Pod záštitou DTM od roku 2023 se DTM postaví do čela silné platformy německého motorsportu. Poté, co ADAC získal práva na ochrannou známku pro DTM, využívá synergie k vytváření udržitelných struktur orientovaných na budoucnost pro špičkové třídy na scéně okruhových závodů.


Na cestě k budoucímu zavedení syntetických paliv bude DTM v rámci nového konceptu udržitelnosti používat ekologické a inovativní palivo od společnosti Shell, vyrobené z 50 % z obnovitelných složek. Osvědčený koncept DTM s jedním jezdcem na vůz zůstává zachován. Kalendář se skládá z osmi kol a vidí, že se série zaměřuje na Německo jako na podstatu značky, aniž by obětovala výlety na mezinárodně uznávaných okruzích. Sezónu 2023 DTM bude možné sledovat na neplacené TV díky silnému televiznímu partnerovi.

Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: „DTM je mezinárodně vysoce uznávaný a těší se vynikající pověsti i za hranicemi – nicméně srdce DTM bije v Německu. Krátce poté, co jsme získali práva k ochranné známce, jsme měli velký zájem umožnit týmům plánovat s jistotou. Při dosažení tohoto cíle bylo důležité zaměřit se na hlavní trh. ADAC přebírá velké dědictví a bude i nadále organizovat DTM s jeho cross-country přitažlivostí jako silnou mezinárodní značku na evropské motoristické scéně. S udržitelnými a na budoucnost orientovanými strukturami vytváříme silnou platformu pro německý motorsport.

DTM bude i v budoucnu tvořit špičku pro profesionály. ADAC pokračuje v úspěšném konceptu DTM a zachová si vlastnosti, díky nimž je značka DTM tak výjimečná, a to již pouhých 40 let. Formát zůstává stejný, s jedním jezdcem na auto a dvěma závody na závod. Výměna pneumatik také zůstává zásadním faktorem ve výsledcích závodů, přičemž týmy během vysoce výkonných zastávek v boxech bojují o každý zlomek sekundy. Prémiový výrobce a dodavatel formule 1 Pirelli bude poskytovat standardní pneumatiky od roku 2023. Uznávané hodnocení vozů SRO Motorsports Group zajistí rovné příležitosti v oboru.

Udržitelnost nyní hraje v DTM klíčovou roli. Inovativní a obnovitelné palivo od společnosti Shell, které bylo úspěšně použito v ADAC GT Masters v roce 2022, se bude od roku 2023 používat také v DTM. Iniciativa „Bottle-Free Zone“, zahájená ve spolupráci s BWT, pomůže snížit plastový odpad ve výběhu. Jako pořadatel série bude ADAC činit jakákoli ekonomicky relevantní rozhodnutí pro týmy. Významná opatření ke snížení rozpočtů jsou plánována i pro konkurenty.

V budoucnu bude ADAC GT Masters startovat jako součást nového DTM Endurance. Pod touto rouškou a v rámci DTM se vozy GT3 z ADAC GT Masters postaví na šest až sedm podniků společně se sportovními vozy z Prototype Cup Germany. ADAC v současné době vede pozitivní rozhovory s ACO, aby dokončil podrobnosti. Kromě nového DTM Endurance budou nedílnou součástí programu DTM také ADAC GT4 Germany, BMW M2 Racing Cup a Porsche Carrera Cup Deutschland

Jiří Košta

Recent Posts

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…

15 hodinami ago

Porsche Penske 6 slaví druhé letošní vítězství ve FIA WEC

Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…

15 hodinami ago

Pepper a Wittmann kritizují Rasta, komisaři ale trest nedali

Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…

1 týdnem ago

Mercedes se po roce dočkal vítězství v závodě DTM!

Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…

1 týdnem ago

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

1 týdnem ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

1 týdnem ago