DTM

ADAC vytváří udržitelné a na budoucnost orientované struktury pro DTM

Pod záštitou DTM od roku 2023 se DTM postaví do čela silné platformy německého motorsportu. Poté, co ADAC získal práva na ochrannou známku pro DTM, využívá synergie k vytváření udržitelných struktur orientovaných na budoucnost pro špičkové třídy na scéně okruhových závodů.


Na cestě k budoucímu zavedení syntetických paliv bude DTM v rámci nového konceptu udržitelnosti používat ekologické a inovativní palivo od společnosti Shell, vyrobené z 50 % z obnovitelných složek. Osvědčený koncept DTM s jedním jezdcem na vůz zůstává zachován. Kalendář se skládá z osmi kol a vidí, že se série zaměřuje na Německo jako na podstatu značky, aniž by obětovala výlety na mezinárodně uznávaných okruzích. Sezónu 2023 DTM bude možné sledovat na neplacené TV díky silnému televiznímu partnerovi.

Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: „DTM je mezinárodně vysoce uznávaný a těší se vynikající pověsti i za hranicemi – nicméně srdce DTM bije v Německu. Krátce poté, co jsme získali práva k ochranné známce, jsme měli velký zájem umožnit týmům plánovat s jistotou. Při dosažení tohoto cíle bylo důležité zaměřit se na hlavní trh. ADAC přebírá velké dědictví a bude i nadále organizovat DTM s jeho cross-country přitažlivostí jako silnou mezinárodní značku na evropské motoristické scéně. S udržitelnými a na budoucnost orientovanými strukturami vytváříme silnou platformu pro německý motorsport.

DTM bude i v budoucnu tvořit špičku pro profesionály. ADAC pokračuje v úspěšném konceptu DTM a zachová si vlastnosti, díky nimž je značka DTM tak výjimečná, a to již pouhých 40 let. Formát zůstává stejný, s jedním jezdcem na auto a dvěma závody na závod. Výměna pneumatik také zůstává zásadním faktorem ve výsledcích závodů, přičemž týmy během vysoce výkonných zastávek v boxech bojují o každý zlomek sekundy. Prémiový výrobce a dodavatel formule 1 Pirelli bude poskytovat standardní pneumatiky od roku 2023. Uznávané hodnocení vozů SRO Motorsports Group zajistí rovné příležitosti v oboru.

Udržitelnost nyní hraje v DTM klíčovou roli. Inovativní a obnovitelné palivo od společnosti Shell, které bylo úspěšně použito v ADAC GT Masters v roce 2022, se bude od roku 2023 používat také v DTM. Iniciativa „Bottle-Free Zone“, zahájená ve spolupráci s BWT, pomůže snížit plastový odpad ve výběhu. Jako pořadatel série bude ADAC činit jakákoli ekonomicky relevantní rozhodnutí pro týmy. Významná opatření ke snížení rozpočtů jsou plánována i pro konkurenty.

V budoucnu bude ADAC GT Masters startovat jako součást nového DTM Endurance. Pod touto rouškou a v rámci DTM se vozy GT3 z ADAC GT Masters postaví na šest až sedm podniků společně se sportovními vozy z Prototype Cup Germany. ADAC v současné době vede pozitivní rozhovory s ACO, aby dokončil podrobnosti. Kromě nového DTM Endurance budou nedílnou součástí programu DTM také ADAC GT4 Germany, BMW M2 Racing Cup a Porsche Carrera Cup Deutschland

Jiří Košta

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

8 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

8 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

3 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

5 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago