DTM

Wittmann by rád kombinoval závodění v DTM a WEC

Marco Wittmann je stálicí BMW v DTM od roku 2013 a během čtyř sezón v této kategorii vyhrál dvakrát mistrovský titul, čímž se stal jedním z nejúspěšnějších jezdců v historii seriálu.


BMW se příští rok vrací do nejvyšší úrovně závodů sportovních vozů v IMSA WeatherTech SportsCar Championship, ale dvojnásobný šampion DTM Wittmann nebude součástí sestavy na plný úvazek, místo toho bude soutěžit pouze v Rolex 24 v Daytoně a Sebring 12 Hours, která znamenají začátek sezóny.

Všechny možnosti však zůstávají otevřené pro rok 2024, kdy německý výrobce rozšíří svůj program LMDh na WEC ve spolupráci s WRT a pilotům zpřístupní až šest továrních sedadel.

Wittmann řekl, že by rád řídil BMW M Hybrid V8 na WEC v roce 2024, zejména proto, že série bude pravděpodobně kompatibilnější než IMSA s jeho programem v DTM.

„Na mém seznamu úkolů je stále Le Mans, takže to nebudu skrývat. Rozhodně je na mém seznamu Le Mans. Ještě jsem tam nezávodil, ale určitě by to bylo super.

Do roku 2024 samozřejmě zbývá ještě docela dost času. Zatím na toto téma nevedeme diskuse, ale byl by to skvělý program.

Myslím si také, že bysme mohli kombinovat WEC a DTM možná společně s oběma kalendáři, pokud nedojde ke střetům, zatímco IMSA je o něco složitější s 12 závody, které mají, a cestováním také.“

Navzdory tomu, že se mu od posledního úspěchu v roce 2016 nepodařilo přidat třetí titul v DTM, zůstal Wittmann z větší části průkopníkem a minulý měsíc si ve finále sezóny v Hockenheimu připsal své 18. vítězství v kariéře.

I když má Wittmann ambice bojovat o absolutní vítězství v Le Mans s BMW, vyjádřil také přání zůstat v DTM v blízké budoucnosti.

„Můj domov je v DTM. DTM mám opravdu rád, protože tu mám všechny fanoušky, podporu a také prodej svého zboží.

Vybudoval jsem si tady docela platformu, takže se musím pořádně zamyslet nad tím, co mi v budoucnu dává smysl a kterých závodních šampionátů se chci zúčastnit.

Je opravdu těžké říci, co se stane v roce 2024. V tuto chvíli se jen dívám do roku 2023. Tam mám několik možností a také několik přání v BMW Motorsport, uvidíme, jestli dokážou moje přání splnit.“

Wittmann testoval vůz BMW LMDh zatím dvakrát, s úvodní jízdou v Barceloně.

Na otázku, jak se BMW M Hybrid V8 řídí, řekl Wittmann: „Auto je skvělé. Je to konečně auto s přítlakem, s velkým výkonem, auto bez ABS, což je samozřejmě pořádné závodní auto.

Je to dobrá zábava a je to vždy skvělý pocit podílet se na vývoji, být v projektu, budovat, což je těžké a náročné, protože do Daytony 2023 je velmi krátká doba.

Ale je to velmi zajímavé. Je to dobrá zábava, auto se skvěle řídí. Velmi cool projekt.”

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

2 týdny ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago