DTM

Scott Elkins: Traťové limity se v DTM už neřeší tolik jako v jiných sériích

Ředitel závodů Scott Elkins má v DTM a DTM Trophy za sebou svoji první sezonu, kterou hodnotí pozitivně. Dle jeho slov je tento šampionát unikátní.


Scott Elkins hodnotí první sezonu v roli ředitele závodů DTM pozitivně, zároveň ale zdůrazňuje, že to byla pro něj nová výzva: Byl to velkolepý rok! Především, když si uvědomíte, že jsem byl mimo své teritorium, takzvaně „rybou na suchu“. Byl jsem v DTM nový, moje znalosti němčiny byly a jsou nadále omezené, ale bylo skvělé být tímto způsobem přijatý do rodiny DTM.“

Byla opravdu výzva, jakou jsem si představoval, a podle mě to fungovalo to velmi dobře. Věřím, že se podařilo vybudovat vzájemný respekt mezi jezdci, funkcionáři a mnou. To práci zpříjemnilo,“ uvedl Elkins v rozhovoru pro portál gt-place.com

52letý Američan si pochvaluje zejména harmonii při spolupráci mezi ITR, AVD, manažery týmů a jezdci. Dle jeho slov má DTM zkrátka odlišný náboj oproti dalším šampionátům GT.

DTM je jiné než ostatní GT série, které jsem viděl. Atmosféra, nálada jsou na každém závodě neuvěřitelné, a fanoušci jsou úžasní.“

Traťové limity hlídá sofistikovaný kamerový systém

Traťové limity – ožehavé téma, které trápí seriály napříč celým světem motorsportu. Ovšem v DTM se naštěstí neřeší tolik, jako například ve formuli 1, za což je Elkins rád.

Zcela upřímně si myslím, že toto téma ustoupilo trochu do pozadí. Investovali jsme do nových technologií – do kamerového systému, který automaticky vyhodnotí překročení traťových limitů. Proto se kontroverze trochu uklidnily. S tímto systémem víme jednoznačně, zda došlo k přestupku nebo nikoliv, a jezdcům můžeme poskytnout odpovídající fotky,“ prozradil.

Dalším tématem, které rezonovalo padokem, bylo příliš nebezpečné chování některých jezdců na trati. V posledním závodě mohlo dojít k velké katastrofě, když se srazil David Schumacher s Thomasem Preiningem, jenž „nechal“ na trati motor.

Je to téma, se kterým má každý ředitel závodů co dočinění. Je to zkrátka součástí práce. Věřím, že v každé situaci jsou vždy strany, které nejsou spokojené. Naším cílem je posuzovat co nejspravedlivěji a dát pilotům a týmům velmi jasně najevo naše očekávání a požadavky, pokud jde o chování při řízení.“

Jak se mu líbila práce s jezdci, týmy a ředitelstvím závodu? Je to opravdu mimořádné. Je to, jako bych našel „novou rodinu“.“

Pro nadcházející sezonu plánuje dále více zapojovat jezdce a týmy do vývoje pravidel a přeje si, aby „všichni táhli za jeden provaz“.

Byť už je v DTM zimní pauza, tak pro Elkinse stále práce nekončí, jelikož dohlíží také na závody v dalších šampionátech. Nemám žádnou přestávku, jelikož ještě působím v Extreme E a od prosince opět budou probíhat přípravy na start sezony formule E. Proto není čas na oddych.“

Redakce

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago