FIA WEC

Richard Mille Racing Team končí ve WEC

Po třech sezónách v LMP2, které výrazně přispěly k umožnění žen závodit ve vytrvalostních závodech, přestává francouzský tým se svými závazky v Endurance.


Od svého příchodu do vytrvalostních závodů v roce 2020 se Signatechem závodil tým Richard Mille Racing se čtyřmi ženami, konkrétně Sophií Flörsch, Tatianou Calderon, Beitske Visser a Lilou Wadoux. V ELMS v roce 2020 a poté se tým přesunul do WEC pro 2021 a 2022.

„Při vytváření týmu Richard Mille Racing Team bylo naším původním cílem tvrdě zasáhnout, abychom upozornili na nedostatek příležitostí pro ženy,” vzpomíná Amanda Mille, projektová manažerka.

„Složením 100% ženské posádky bylo cílem dostat se na nejvyšší úroveň motoristických závodů. Náš přístup a naše služby, které nemáme našim mužským protějškům co závidět, zpochybnily předsudky. 

Postupně jsme projekt rozvíjeli nasloucháním našim zástupcům. Všichni nám vysvětlili, že by se jim podařilo postoupit v tomto světě v den, kdy by muži požádali, aby se s nimi spojili. Letos jsme uspěli s vynikajícími jezdci nadšenými pro náš projekt: Lilou Wadoux, ke které se později přidali Charles Milesi, Sébastien Ogier a Paul-Loup Chatin.

Každý rok jsme udělali nový krok. Naše výkony nám umožnily dokázat spoustu věcí. Měli jsme štěstí, že nás podpořili lidé, kteří sdíleli naši vizi potenciálu pilotek a dostávali stále více žádostí, aby se k nám přidali. 

Za tento úspěch vděčíme Signatechu a všem pilotům, inženýrům, technikům a mechanikům. Tyto tři skvělé roky by nikdy nebyly možné bez Signatechu pod vedením Philippa Sinaulta a Giuseppe Bizzocy. Byli jediní, kteří našemu projektu věřil a posunuli ho kupředu tím, že mu dali všechny prostředky k existenci a zářit s nejlepšími jezdkyněmi ve stále náročnějším a soutěživějším World Endurance Championship.”

Philippe Sinault, šéf Signatechu, byl s projektem také spokojený: „Tento projev změnil mentalitu a je nám ctí, že jsme se mohli zúčastnit na naší úrovni. Přítomnost žen v našem sportu již není zpochybňována! Jak mi rád připomíná náš zástupce generálního manažera Giuseppe Bizzoca, v roce 2020 několik jezdců odmítlo nahradit Katherine Leggeovou po jejím zranění. Dnes nám někteří z nich volají, aby se zapojili do programu. To jasně ukazuje, že ženy jsou konečně považovány za pilotky samy o sobě, jak tomu vždy mělo být. 

Nakonec jsme hrdí na to, že jsme viděli pokroky našich chráněnců, jako je Lilou, která se během testů nováčků za pouhý rok dostala z Alpine A110 Cupu do Hypercaru.”

V příštím roce se proto Signatech zaměří na své aktivity s Alpine, se vstupem dvou Oreca 07 do LMP2 a vývojem Hypercaru. Pokud jde o zapojení značky Richard Mille, připravuje se na vývoj a přitom zůstává věrná svým původním cílům, ale projekt Richard Mille Racing Team končí. 

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

3 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago