FIA WEC

Richard Mille Racing Team končí ve WEC

Po třech sezónách v LMP2, které výrazně přispěly k umožnění žen závodit ve vytrvalostních závodech, přestává francouzský tým se svými závazky v Endurance.


Od svého příchodu do vytrvalostních závodů v roce 2020 se Signatechem závodil tým Richard Mille Racing se čtyřmi ženami, konkrétně Sophií Flörsch, Tatianou Calderon, Beitske Visser a Lilou Wadoux. V ELMS v roce 2020 a poté se tým přesunul do WEC pro 2021 a 2022.

„Při vytváření týmu Richard Mille Racing Team bylo naším původním cílem tvrdě zasáhnout, abychom upozornili na nedostatek příležitostí pro ženy,” vzpomíná Amanda Mille, projektová manažerka.

„Složením 100% ženské posádky bylo cílem dostat se na nejvyšší úroveň motoristických závodů. Náš přístup a naše služby, které nemáme našim mužským protějškům co závidět, zpochybnily předsudky. 

Postupně jsme projekt rozvíjeli nasloucháním našim zástupcům. Všichni nám vysvětlili, že by se jim podařilo postoupit v tomto světě v den, kdy by muži požádali, aby se s nimi spojili. Letos jsme uspěli s vynikajícími jezdci nadšenými pro náš projekt: Lilou Wadoux, ke které se později přidali Charles Milesi, Sébastien Ogier a Paul-Loup Chatin.

Každý rok jsme udělali nový krok. Naše výkony nám umožnily dokázat spoustu věcí. Měli jsme štěstí, že nás podpořili lidé, kteří sdíleli naši vizi potenciálu pilotek a dostávali stále více žádostí, aby se k nám přidali. 

Za tento úspěch vděčíme Signatechu a všem pilotům, inženýrům, technikům a mechanikům. Tyto tři skvělé roky by nikdy nebyly možné bez Signatechu pod vedením Philippa Sinaulta a Giuseppe Bizzocy. Byli jediní, kteří našemu projektu věřil a posunuli ho kupředu tím, že mu dali všechny prostředky k existenci a zářit s nejlepšími jezdkyněmi ve stále náročnějším a soutěživějším World Endurance Championship.”

Philippe Sinault, šéf Signatechu, byl s projektem také spokojený: „Tento projev změnil mentalitu a je nám ctí, že jsme se mohli zúčastnit na naší úrovni. Přítomnost žen v našem sportu již není zpochybňována! Jak mi rád připomíná náš zástupce generálního manažera Giuseppe Bizzoca, v roce 2020 několik jezdců odmítlo nahradit Katherine Leggeovou po jejím zranění. Dnes nám někteří z nich volají, aby se zapojili do programu. To jasně ukazuje, že ženy jsou konečně považovány za pilotky samy o sobě, jak tomu vždy mělo být. 

Nakonec jsme hrdí na to, že jsme viděli pokroky našich chráněnců, jako je Lilou, která se během testů nováčků za pouhý rok dostala z Alpine A110 Cupu do Hypercaru.”

V příštím roce se proto Signatech zaměří na své aktivity s Alpine, se vstupem dvou Oreca 07 do LMP2 a vývojem Hypercaru. Pokud jde o zapojení značky Richard Mille, připravuje se na vývoj a přitom zůstává věrná svým původním cílům, ale projekt Richard Mille Racing Team končí. 

Tereza Černá

Recent Posts

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

5 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

5 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

6 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

16 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago