FIA WEC

Richard Mille Racing Team končí ve WEC

Po třech sezónách v LMP2, které výrazně přispěly k umožnění žen závodit ve vytrvalostních závodech, přestává francouzský tým se svými závazky v Endurance.


Od svého příchodu do vytrvalostních závodů v roce 2020 se Signatechem závodil tým Richard Mille Racing se čtyřmi ženami, konkrétně Sophií Flörsch, Tatianou Calderon, Beitske Visser a Lilou Wadoux. V ELMS v roce 2020 a poté se tým přesunul do WEC pro 2021 a 2022.

„Při vytváření týmu Richard Mille Racing Team bylo naším původním cílem tvrdě zasáhnout, abychom upozornili na nedostatek příležitostí pro ženy,” vzpomíná Amanda Mille, projektová manažerka.

„Složením 100% ženské posádky bylo cílem dostat se na nejvyšší úroveň motoristických závodů. Náš přístup a naše služby, které nemáme našim mužským protějškům co závidět, zpochybnily předsudky. 

Postupně jsme projekt rozvíjeli nasloucháním našim zástupcům. Všichni nám vysvětlili, že by se jim podařilo postoupit v tomto světě v den, kdy by muži požádali, aby se s nimi spojili. Letos jsme uspěli s vynikajícími jezdci nadšenými pro náš projekt: Lilou Wadoux, ke které se později přidali Charles Milesi, Sébastien Ogier a Paul-Loup Chatin.

Každý rok jsme udělali nový krok. Naše výkony nám umožnily dokázat spoustu věcí. Měli jsme štěstí, že nás podpořili lidé, kteří sdíleli naši vizi potenciálu pilotek a dostávali stále více žádostí, aby se k nám přidali. 

Za tento úspěch vděčíme Signatechu a všem pilotům, inženýrům, technikům a mechanikům. Tyto tři skvělé roky by nikdy nebyly možné bez Signatechu pod vedením Philippa Sinaulta a Giuseppe Bizzocy. Byli jediní, kteří našemu projektu věřil a posunuli ho kupředu tím, že mu dali všechny prostředky k existenci a zářit s nejlepšími jezdkyněmi ve stále náročnějším a soutěživějším World Endurance Championship.”

Philippe Sinault, šéf Signatechu, byl s projektem také spokojený: „Tento projev změnil mentalitu a je nám ctí, že jsme se mohli zúčastnit na naší úrovni. Přítomnost žen v našem sportu již není zpochybňována! Jak mi rád připomíná náš zástupce generálního manažera Giuseppe Bizzoca, v roce 2020 několik jezdců odmítlo nahradit Katherine Leggeovou po jejím zranění. Dnes nám někteří z nich volají, aby se zapojili do programu. To jasně ukazuje, že ženy jsou konečně považovány za pilotky samy o sobě, jak tomu vždy mělo být. 

Nakonec jsme hrdí na to, že jsme viděli pokroky našich chráněnců, jako je Lilou, která se během testů nováčků za pouhý rok dostala z Alpine A110 Cupu do Hypercaru.”

V příštím roce se proto Signatech zaměří na své aktivity s Alpine, se vstupem dvou Oreca 07 do LMP2 a vývojem Hypercaru. Pokud jde o zapojení značky Richard Mille, připravuje se na vývoj a přitom zůstává věrná svým původním cílům, ale projekt Richard Mille Racing Team končí. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

12 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago