DTM

DTM jedná s ADAC o potenciálním prodeji série

Jak DTM, tak ADAC GT Masters ještě neodhalili své kalendáře pro sezónu 2023. Série vyjednávají o společných aktivitách v zákulisí již několik týdnů. Je možné, že DTM se stane součástí ADAC.


Společnost DTM ITR, která vlastní DTM, se zabývá jednáním s ADAC o potenciálním prodeji série. Organizační orgán ADAC GT Masters by mohl potenciálně převzít sprintovou sérii, která nedávno dokončila svou druhou sezónu podle předpisů GT3. I když se má za to, že dohody mezi oběma stranami ještě nebylo dosaženo, mluvčí DTM potvrdil, že rozhovory probíhají.

Převzetím DTM by měl ADAC příležitost založit kariérní pyramidu v německých závodech GT: DTM jako nejvyšší třída pro profesionální tovární jezdce, ADAC GT Masters jako továrna na talenty GT3 a ADAC GT4 Germany jako začátky v GT.

„V současné době jednáme o nadcházejícím roce,“ stálo v prohlášení ITR.

„Můžeme potvrdit, že jednáme s ADAC a zkoumáme možné synergie, které bychom mohli v budoucnu společně realizovat – zejména ve prospěch zúčastněných týmů a partnerů.“

I když se rozumí, že rozhovory již nějakou dobu probíhají, je třeba poznamenat, že nedávný přechod Walkenhorst Motorsport z DTM na GT Masters údajně nesouvisí s potenciálním prodejem.

Pokud by dohoda prošla, není jasné, co to bude znamenat pro budoucnost DTM. Od přechodu DTM na sadu pravidel GT3 v roce 2021 zaznamenaly tyto dvě série významnou úroveň crossoveru.

Tyto dva šampionáty také sdílejí podobný formát, liší se pouze posádkou dvou jezdců v GT Masters na rozdíl od jednoho jezdce v DTM.

DTM i GT Masters tak zůstávají posledními velkými závodními sériemi sportovních vozů v Evropě, které dosud veřejně neoznámili svůj kalendář na rok 2023. Šampionát DTM vede od roku 2017 desetinásobný vítěz Grand Prix Gerhard Berger, který byl jmenován předsedou ITR namísto Hanse Wernera Aufrechta.

Za Bergerova vedení série přijala sadu pravidel třídy 1 uprostřed krátkodobého partnerství s japonskou sérií Super GT, kdy se obě série spojily na akci Fuji Dream Race v listopadu 2019.

Berger také provedl sérii obdobím poklesem v posledních letech před přizpůsobením předpisů GT3, když Mercedes a Audi ukončili svou tovární podporu. Zavedení pravidel GT3 v roce 2021 přineslo sérii obrat ve jmění, počet vozů se zvedl a do série se připojili noví výrobci: Ferrari, Lamborghini, Porsche a McLaren. Audi a Mercedes se také vrátili i s tovární podporou.

Tereza Černá

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

4 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

4 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

3 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago