DTM

DTM jedná s ADAC o potenciálním prodeji série

Jak DTM, tak ADAC GT Masters ještě neodhalili své kalendáře pro sezónu 2023. Série vyjednávají o společných aktivitách v zákulisí již několik týdnů. Je možné, že DTM se stane součástí ADAC.


Společnost DTM ITR, která vlastní DTM, se zabývá jednáním s ADAC o potenciálním prodeji série. Organizační orgán ADAC GT Masters by mohl potenciálně převzít sprintovou sérii, která nedávno dokončila svou druhou sezónu podle předpisů GT3. I když se má za to, že dohody mezi oběma stranami ještě nebylo dosaženo, mluvčí DTM potvrdil, že rozhovory probíhají.

Převzetím DTM by měl ADAC příležitost založit kariérní pyramidu v německých závodech GT: DTM jako nejvyšší třída pro profesionální tovární jezdce, ADAC GT Masters jako továrna na talenty GT3 a ADAC GT4 Germany jako začátky v GT.

„V současné době jednáme o nadcházejícím roce,“ stálo v prohlášení ITR.

„Můžeme potvrdit, že jednáme s ADAC a zkoumáme možné synergie, které bychom mohli v budoucnu společně realizovat – zejména ve prospěch zúčastněných týmů a partnerů.“

I když se rozumí, že rozhovory již nějakou dobu probíhají, je třeba poznamenat, že nedávný přechod Walkenhorst Motorsport z DTM na GT Masters údajně nesouvisí s potenciálním prodejem.

Pokud by dohoda prošla, není jasné, co to bude znamenat pro budoucnost DTM. Od přechodu DTM na sadu pravidel GT3 v roce 2021 zaznamenaly tyto dvě série významnou úroveň crossoveru.

Tyto dva šampionáty také sdílejí podobný formát, liší se pouze posádkou dvou jezdců v GT Masters na rozdíl od jednoho jezdce v DTM.

DTM i GT Masters tak zůstávají posledními velkými závodními sériemi sportovních vozů v Evropě, které dosud veřejně neoznámili svůj kalendář na rok 2023. Šampionát DTM vede od roku 2017 desetinásobný vítěz Grand Prix Gerhard Berger, který byl jmenován předsedou ITR namísto Hanse Wernera Aufrechta.

Za Bergerova vedení série přijala sadu pravidel třídy 1 uprostřed krátkodobého partnerství s japonskou sérií Super GT, kdy se obě série spojily na akci Fuji Dream Race v listopadu 2019.

Berger také provedl sérii obdobím poklesem v posledních letech před přizpůsobením předpisů GT3, když Mercedes a Audi ukončili svou tovární podporu. Zavedení pravidel GT3 v roce 2021 přineslo sérii obrat ve jmění, počet vozů se zvedl a do série se připojili noví výrobci: Ferrari, Lamborghini, Porsche a McLaren. Audi a Mercedes se také vrátili i s tovární podporou.

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago