DTM

DTM jedná s ADAC o potenciálním prodeji série

Jak DTM, tak ADAC GT Masters ještě neodhalili své kalendáře pro sezónu 2023. Série vyjednávají o společných aktivitách v zákulisí již několik týdnů. Je možné, že DTM se stane součástí ADAC.


Společnost DTM ITR, která vlastní DTM, se zabývá jednáním s ADAC o potenciálním prodeji série. Organizační orgán ADAC GT Masters by mohl potenciálně převzít sprintovou sérii, která nedávno dokončila svou druhou sezónu podle předpisů GT3. I když se má za to, že dohody mezi oběma stranami ještě nebylo dosaženo, mluvčí DTM potvrdil, že rozhovory probíhají.

Převzetím DTM by měl ADAC příležitost založit kariérní pyramidu v německých závodech GT: DTM jako nejvyšší třída pro profesionální tovární jezdce, ADAC GT Masters jako továrna na talenty GT3 a ADAC GT4 Germany jako začátky v GT.

„V současné době jednáme o nadcházejícím roce,“ stálo v prohlášení ITR.

„Můžeme potvrdit, že jednáme s ADAC a zkoumáme možné synergie, které bychom mohli v budoucnu společně realizovat – zejména ve prospěch zúčastněných týmů a partnerů.“

I když se rozumí, že rozhovory již nějakou dobu probíhají, je třeba poznamenat, že nedávný přechod Walkenhorst Motorsport z DTM na GT Masters údajně nesouvisí s potenciálním prodejem.

Pokud by dohoda prošla, není jasné, co to bude znamenat pro budoucnost DTM. Od přechodu DTM na sadu pravidel GT3 v roce 2021 zaznamenaly tyto dvě série významnou úroveň crossoveru.

Tyto dva šampionáty také sdílejí podobný formát, liší se pouze posádkou dvou jezdců v GT Masters na rozdíl od jednoho jezdce v DTM.

DTM i GT Masters tak zůstávají posledními velkými závodními sériemi sportovních vozů v Evropě, které dosud veřejně neoznámili svůj kalendář na rok 2023. Šampionát DTM vede od roku 2017 desetinásobný vítěz Grand Prix Gerhard Berger, který byl jmenován předsedou ITR namísto Hanse Wernera Aufrechta.

Za Bergerova vedení série přijala sadu pravidel třídy 1 uprostřed krátkodobého partnerství s japonskou sérií Super GT, kdy se obě série spojily na akci Fuji Dream Race v listopadu 2019.

Berger také provedl sérii obdobím poklesem v posledních letech před přizpůsobením předpisů GT3, když Mercedes a Audi ukončili svou tovární podporu. Zavedení pravidel GT3 v roce 2021 přineslo sérii obrat ve jmění, počet vozů se zvedl a do série se připojili noví výrobci: Ferrari, Lamborghini, Porsche a McLaren. Audi a Mercedes se také vrátili i s tovární podporou.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

13 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago