DTM

Berger rozpouští ITR, rozhovory mezi DTM a ADAC pokračují

Gerhard Berger ruší mateřský orgán DTM ITR. Šampionát pokračuje v jednání o potenciálním prodeji německému automobilovému klubu ADAC.


Na středečním setkání se všemi 17 zaměstnanci v sídle společnosti v Mnichově, Berger oznámil, že ITR nebude organizovat sezónu DTM 2023, přičemž se vedou jednání o řádném zrušení podniku. Neznamená to, že by se DTM chýlilo ke konci, ale to, že Berger nadále jedná s ADAC, aby šampionát zastřešil.

„Diskuze s ADAC jsou velmi konstruktivní, ale stále neexistuje žádné konečné rozhodnutí,” uvedl v prohlášení bývalý jezdec formule 1, Gerhard Berger. „Ale protože máme firemní odpovědnost, musíme si věci nyní vyjasnit. Rozhodli jsme se, že ITR již nebude inzerovat DTM v roce 2023.

Na pozadí daných rámcových podmínek a s ohledem na četné výzvy je ekonomické riziko pro příští rok příliš velké.

Osobně toho velmi lituji, protože celý tým velmi tvrdě pracoval na úspěchu DTM. Ale i bez ITR může mít značka DTM v ADAC budoucnost. Proto jsme stále v diskuzích s ADAC.”

Berger celý rok hledal investora do DTM, poté, co po roce 2020 převzal plnou finanční odpovědnost za provoz seriálu po stažení Audi a BMW z orgánu ITR. Předpokládá se, že některé strany projevily zájem, ale nebyly ochotny investovat peníze, pokud se DTM nezaváže držet na své platformě elektrickou sérii.

Prodej ADAC je jedinou zbývající možností

Výrobci opustili ITR s pěti miliony eur, ale společnost rychle spálila své rezervy, když během pandemie DTM závodilo pod prázdnými tribunami. Na rozdíl od některých jiných šampionátů se DTM do značné míry spoléhá na prodej vstupenek aby generoval příjmy spolu s příjmy od partnerů.

Teoreticky mohlo ITR pokračovat v provozování DTM pro další sezónu v roce 2023 s nadějí, že pokrok v sérii podpory DTM Electric by přivedl investory na palubu. V současnosti však nebylo možné předvídat, že očekávané výnosy budou stačit na pokrytí nákladů na provoz šampionátu, což by ITR zanechalo v insolvenci.

ADAC má na druhou stranu velkou strukturu a finanční zdroje na propagaci DTM a zároveň pokračuje v pořádání své stávající kategorie GT Masters. I když není stoprocentně jisté, že se DTM bude konat v roce 2023, Berger se zdá být přesvědčen o rozhovorech s ADAC a doufá, že série může pokračovat pod německým klubem.

Případné převzetí by bylo atraktivní pro řadu zúčastněných stran a zajistilo by, že na konkurenčním trhu GT3 již nebudou existovat dvě konkurenční série. Oba GT Masters a ADAC GT Masters by potenciálně mohli závodit ve stejný víkend, pokud bude převzetí dokončeno, ačkoli podrobnosti o jejich jednání nejsou v tuto chvíli veřejné. 

Tereza Černá

Recent Posts

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…

3 dny ago

Porsche Penske 6 slaví druhé letošní vítězství ve FIA WEC

Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…

3 dny ago

Pepper a Wittmann kritizují Rasta, komisaři ale trest nedali

Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…

1 týdnem ago

Mercedes se po roce dočkal vítězství v závodě DTM!

Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…

2 týdny ago

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

2 týdny ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 týdny ago