Na středečním setkání se všemi 17 zaměstnanci v sídle společnosti v Mnichově, Berger oznámil, že ITR nebude organizovat sezónu DTM 2023, přičemž se vedou jednání o řádném zrušení podniku. Neznamená to, že by se DTM chýlilo ke konci, ale to, že Berger nadále jedná s ADAC, aby šampionát zastřešil.
„Diskuze s ADAC jsou velmi konstruktivní, ale stále neexistuje žádné konečné rozhodnutí,“ uvedl v prohlášení bývalý jezdec formule 1, Gerhard Berger. „Ale protože máme firemní odpovědnost, musíme si věci nyní vyjasnit. Rozhodli jsme se, že ITR již nebude inzerovat DTM v roce 2023.
Na pozadí daných rámcových podmínek a s ohledem na četné výzvy je ekonomické riziko pro příští rok příliš velké.
Osobně toho velmi lituji, protože celý tým velmi tvrdě pracoval na úspěchu DTM. Ale i bez ITR může mít značka DTM v ADAC budoucnost. Proto jsme stále v diskuzích s ADAC.“
Berger celý rok hledal investora do DTM, poté, co po roce 2020 převzal plnou finanční odpovědnost za provoz seriálu po stažení Audi a BMW z orgánu ITR. Předpokládá se, že některé strany projevily zájem, ale nebyly ochotny investovat peníze, pokud se DTM nezaváže držet na své platformě elektrickou sérii.
Výrobci opustili ITR s pěti miliony eur, ale společnost rychle spálila své rezervy, když během pandemie DTM závodilo pod prázdnými tribunami. Na rozdíl od některých jiných šampionátů se DTM do značné míry spoléhá na prodej vstupenek aby generoval příjmy spolu s příjmy od partnerů.
Teoreticky mohlo ITR pokračovat v provozování DTM pro další sezónu v roce 2023 s nadějí, že pokrok v sérii podpory DTM Electric by přivedl investory na palubu. V současnosti však nebylo možné předvídat, že očekávané výnosy budou stačit na pokrytí nákladů na provoz šampionátu, což by ITR zanechalo v insolvenci.
ADAC má na druhou stranu velkou strukturu a finanční zdroje na propagaci DTM a zároveň pokračuje v pořádání své stávající kategorie GT Masters. I když není stoprocentně jisté, že se DTM bude konat v roce 2023, Berger se zdá být přesvědčen o rozhovorech s ADAC a doufá, že série může pokračovat pod německým klubem.
Případné převzetí by bylo atraktivní pro řadu zúčastněných stran a zajistilo by, že na konkurenčním trhu GT3 již nebudou existovat dvě konkurenční série. Oba GT Masters a ADAC GT Masters by potenciálně mohli závodit ve stejný víkend, pokud bude převzetí dokončeno, ačkoli podrobnosti o jejich jednání nejsou v tuto chvíli veřejné.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…