Ve své poslední sezóně jako jezdec Audi však nakonec nezajistil čtvrtý titul v DTM a skončil třetí v pořadí za šampionem Sheldonem van der Lindem a druhým Lucasem Auerem.
Od Audi se objevilo několik vážných stížností ohledně BoP série poté, co Rast skončil na pátém místě v úvodním závodě na Hockenheimu, přičemž závodní šéf značky Chris Reinke řekl, že sobotní situace byla „fraška“.
Audi následně před nedělním zúčtováním obdrželo větší boost, zatímco výkon Mercedesu i BMW byl v reakci snížen.
Když byl Rast dotázán, zda změna v BoP byla dostatečná k tomu, aby zvýšila vyhlídky Audi na vítězství: „Myslím, že to bylo zcela zřejmé. Pro osoby s rozhodovací pravomocí není snadné mít po celou dobu správná měření, takže nemůžete říct, že odvedli špatnou práci. Snaží se také ze všech sil.
Naše poslední vítězství pro Audi bylo v Imole, což bylo před pěti víkendy. Vždy jsme byli tak trochu v mixu, ale nikdy jsme nebyli dostatečně konkurenceschopní, abychom vyhrávali závody vlastním tempem, což je samozřejmě trochu frustrující.
Ale myslím, že jsme zvládli, co jsme mohli, sbírali jsme body, neudělali jsme žádné hloupé chyby.
Vždy jsem to udržoval na správné cestě, dělal jsem správné strategie. Nakonec to nestačilo, ale tak to někdy bývá.“
Rast potřeboval vyhrát nedělní závěrečný závod na Hockenheimu poté, co získal pole position, aby měl nějakou šanci urvat korunu van der Lindemu, ale na startu ztratil vedení v souboji s Marcem Wittmannem z Walkenhorst BMW.
Rast a Wittmann se pak těsně pustili do vítězství a několikrát se dotkli, než se Rast dostal do prozatímního vedení.
Bylo to však k ničemu, protože Rast v následujícím kole minul apex zatáčky 5, což umožnilo Wittmannovi vrátit se a získat své první vítězství v sezóně.
Rast řekl, že si bitvu s Wittmannem užil a rád by s ním bojoval až do konce závodu, ale cítil, že mu chybí tempo, aby s ním držel krok.
„Byla to dobrá zábava bojovat s Marcem. Na trať vyjel na studených pneumatikách a já jsem si byl jistý, že můžu jet, což jsem udělal a tvrdě jsme bojovali.
Ale myslím, že to bylo těžké, ale spravedlivé, i když jsme se několikrát dotýkali. Ale to je to, co chceme vidět v DTM, tvrdém závodění. Všechno bylo pod kontrolou.
Přál bych si, abych mohl pokračovat jako on a bojovat po zbytek závodu, jako jsme to dělali v minulosti. S DRS a tlačítkem push-to-pass by to pravděpodobně bylo možné, ale nebyli jsme dost rychlí a v jednu chvíli jsem udělal chybu.
Musel jsem tlačit jako blázen, abych zůstal před ním, projel jsem trávou a on mě předjel na rovince. Ale byla to otázka času, kdyby ne tohle kolo, pak by mě předjel další.“
Rok 2022 byl teprve podruhé, co Rast ztratil titul od svého vstupu do série s Audi v roce 2017, přičemž jeho jediná další porážka přišla v sezóně 2018 proti Garymu Paffettovi z Mercedesu.
Pětatřicetiletý závodník však cítí, že on a tým Abt Audi mohou být stále spokojeni s tím, čeho dosáhli během první společné sezóny v éře GT3 DTM.
„Když jsme skončili druzí v posledním závodě sezóny, stále můžeme být hrdí na to, co jsme dokázali, maximalizovat téměř každý víkend a stále jsme třetí v šampionátu
Není to špatné. Zakončil jsem všech svých pět sezón DTM na stupních vítězů, takže jsem s tím docela spokojený.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…