DTM

Proč nebyla kvalifikace restartovaná? Jezdci se neshodnou

Nehoda Felipeho Fragy předčasně ukončila nedělní kvalifikaci a částečně i pohřbila Auerovu šanci na zisk titulu. Podle Rasta bylo všechno férové, Bortolottimu překazily červené vlajky nejrychlejší čas.


Lucas Auer po vydařené sobotě, kdy vyhrál závod stylem start-cíl vstupoval do závěrečného dne šampionátu se ztrátou pouhých dvou bodů na lídra Sheldona van der Lindeho. Nicméně jeho vyhlídky na titul zmařil Felipe Fraga, který necelé dvě minuty před koncem kvalifikace boural a byly vyvěšené červené vlajky a následně už nebyla kvalifikace restartována. Rakušan tedy startoval až z 11. místa, během závodu se mu podařilo propracovat se na 7. příčku.

Podle Auera by nedávalo smysl restartovat pouze v případě, kdyby závodníci stihli odjet jenom outlap a nenajet do ostrého kola. Ovšem v neděli byli jezdci o jedno kolo ochuzeni.

Ale každý by ještě jedno kolo zvládl,“ je přesvědčený Auer, který však zároveň dodává, že „jistě měli důvod, proč to (restart) neudělali. A na konci to René (Rast) dokázal, ale velká část pole nikoliv.“

Také další aspirant na titul Mirko Bortolotti byl značně rozhořčen, neboť mu červené vlajky přerušily potenciální šanci na nejlepší čas. Dopálil jej především fakt, že doprovodný seriál BMW M2 Cup odstartoval podle plánu – tedy 20 minut po konci kvalifikace, tudíž bariéry nemohly být tolik poškozené.

Byl jsem na cestě za kolem na pole position. Celý paddock nechápe, proč nedošlo k restartu a ani vysvětlení nedává příliš smysl, neboť další závodní série začala podle plánu. Kdyby byly bariéry tolik poškozené, buďto by se jim při opravě povedl zázrak, nebo nebyly tolik poškozené. Nevím. Je to trochu divné, ale tak to je.“

Ředitelství závodu se brání, podle Rasta bylo vše férové

Proč namísto žluté vlajky byla okamžitě vyvěšená červená? Při žluté vlajce by měli jezdci ještě šanci dojet svá ostrá kola, to se však nestalo.

Červená vlajka byla nutná kvůli nehodě #74 v první zatáčce, neboť se jedná o úsek, který se projíždí ve vysokých rychlostech. Nemohli jsme riskovat odtažení vozu bez červených vlajek. A kvůli rozsáhlým opravám bariér jsme nemohli kvalifikaci restartovat,“ vysvětluje ředitel závodů Scot Elkins.

Polesitter René Rast je naopak rád, že už se dále jezdit nebude, protože v tu chvíli byl na čele tabulky. Podle něj bylo vše férové: Každý si to tak mohl připravit a polovina pole mohla kolo odjet, druhá polovina už by to možná nestihla. Co se týká férovosti, bylo to správné rozhodnutí.“

Redakce

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago