DTM

Proč nebyla kvalifikace restartovaná? Jezdci se neshodnou

Nehoda Felipeho Fragy předčasně ukončila nedělní kvalifikaci a částečně i pohřbila Auerovu šanci na zisk titulu. Podle Rasta bylo všechno férové, Bortolottimu překazily červené vlajky nejrychlejší čas.


Lucas Auer po vydařené sobotě, kdy vyhrál závod stylem start-cíl vstupoval do závěrečného dne šampionátu se ztrátou pouhých dvou bodů na lídra Sheldona van der Lindeho. Nicméně jeho vyhlídky na titul zmařil Felipe Fraga, který necelé dvě minuty před koncem kvalifikace boural a byly vyvěšené červené vlajky a následně už nebyla kvalifikace restartována. Rakušan tedy startoval až z 11. místa, během závodu se mu podařilo propracovat se na 7. příčku.

Podle Auera by nedávalo smysl restartovat pouze v případě, kdyby závodníci stihli odjet jenom outlap a nenajet do ostrého kola. Ovšem v neděli byli jezdci o jedno kolo ochuzeni.

Ale každý by ještě jedno kolo zvládl,“ je přesvědčený Auer, který však zároveň dodává, že „jistě měli důvod, proč to (restart) neudělali. A na konci to René (Rast) dokázal, ale velká část pole nikoliv.“

Také další aspirant na titul Mirko Bortolotti byl značně rozhořčen, neboť mu červené vlajky přerušily potenciální šanci na nejlepší čas. Dopálil jej především fakt, že doprovodný seriál BMW M2 Cup odstartoval podle plánu – tedy 20 minut po konci kvalifikace, tudíž bariéry nemohly být tolik poškozené.

Byl jsem na cestě za kolem na pole position. Celý paddock nechápe, proč nedošlo k restartu a ani vysvětlení nedává příliš smysl, neboť další závodní série začala podle plánu. Kdyby byly bariéry tolik poškozené, buďto by se jim při opravě povedl zázrak, nebo nebyly tolik poškozené. Nevím. Je to trochu divné, ale tak to je.“

Ředitelství závodu se brání, podle Rasta bylo vše férové

Proč namísto žluté vlajky byla okamžitě vyvěšená červená? Při žluté vlajce by měli jezdci ještě šanci dojet svá ostrá kola, to se však nestalo.

Červená vlajka byla nutná kvůli nehodě #74 v první zatáčce, neboť se jedná o úsek, který se projíždí ve vysokých rychlostech. Nemohli jsme riskovat odtažení vozu bez červených vlajek. A kvůli rozsáhlým opravám bariér jsme nemohli kvalifikaci restartovat,“ vysvětluje ředitel závodů Scot Elkins.

Polesitter René Rast je naopak rád, že už se dále jezdit nebude, protože v tu chvíli byl na čele tabulky. Podle něj bylo vše férové: Každý si to tak mohl připravit a polovina pole mohla kolo odjet, druhá polovina už by to možná nestihla. Co se týká férovosti, bylo to správné rozhodnutí.“

Redakce

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

18 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago