Pětatřicetiletý závodník bude nyní soutěžit s BMW v roce 2023 a zároveň se po jediné kompletní sezóně s Audi v letech 2020-21 vrátí do Formule E s McLarenem.
Rast řekl, že bude s láskou vzpomínat na čas strávený s Audi a na úspěch, kterého společně dosáhli, a dodal, že bude vděčný za roli, kterou sehrálo při vytváření jeho pověřovacích listin.
„Jsem jezdec, kterým jsem teď kvůli Audi Sport. Poskytli mi auto a týmy, abych vyhrál šampionáty, zejména tři šampionáty DTM, ale také spoustu dalších skvělých závodů, Daytona [v roce 2012], Spa [2012 a 2014] a Nurburgring [také 2014], které jsme vyhráli společně.
Vždy mě bavilo pracovat se všemi, v továrně, v týmech, za těch 10-12 let jsem nakonec velmi vděčný. Takže ano, byla to dobrá doba.
Samozřejmě bych si rád dal do CV také čtvrtý, čtvrtý [DTM] titul. Jsem velmi vděčný za to, co pro mě Audi udělalo, za mou kariéru. Takže ano, všechno v jednu chvíli končí.
Byl jsem na tuto chvíli připraven a dokončili jsme to nejlepším způsobem, jak jsme mohli.“
Rast přiznal, že během svého posledního vystoupení s Audi na Hockenheimu dostal emoce, ale psychicky se připravil na to, co byl přátelský odchod od výrobce.
„Určitě to byl emotivní víkend. Bylo mnoho příležitostí, kdy jsem o tom přemýšlel, zejména ráno v kvalifikaci a také naskočení do auta naposledy v závodě.
Ale dokázal jsem se na tento scénář připravit, takže to nebylo tak těžké. Ale i tak jsem musel mnohokrát bojovat.“
Rast, který se k Audi poprvé přidal k Audi v roce 2011, si rychle vybudoval jméno v závodech GT3, když v sezóně 14 vyhrál závody 24 hodin na Nurburgringu, 24 hodin ve Spa a titul ADAC GT Masters.
Po svém úspěchu ve vozech GT vyhrál Rast při svém prvním pokusu v roce 2017 titul DTM a na konci éry třídy 1 v letech 2019 a 2020 přidal další dva šampionáty.
Po sezóně ve Formuli E se letos do seriálu vrátil, získal 25. vítězství v kariéře v Imole a přidal dalších šest umístění na stupních vítězů, aby dosáhl konečného počtu 46 za pouhých pět závodních sezón, což z něj dělá nejúspěšnějšího jezdce Audi všech dob.
Na žádost, aby vyzdvihl svou oblíbenou vzpomínku z působení u německého výrobce, Rast řekl, že si bude navždy pamatovat okamžiky, které následovaly po jeho prvním titulovém úspěchu v DTM v roce 2017, kdy dosadil na korunu stájové kolegy Mattiase Ekstroma a Jamieho Greena.
„Řekl bych, že protnutí startovní/cílové čáry v roce 2017. Určitě to byl moment na horské dráze.
V 17. roce ve finále DTM vyhrál Marco [Wittmann]. Projel první, skončil jsem druhý a čekal jsem, že všichni budou křičet a křičet jako ‚jo, vyhrál jsi šampionát‘.
Ale bylo ticho a nikdo nic neřekl. A já si říkal: ‚Právě jsme prohráli šampionát‘. Takže jsem si říkal, co se stalo? Protože jsem si byl jistý, že budeme šampioni.
Pak to trvalo asi 10 nebo 15 sekund. Ten okamžik je samozřejmě v mé paměti navždy a myslím, že je to výjimečný okamžik, který jsem prožil s Audi.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…