,,Opravdu mě to štve!“ říká Christopher Mies, který netají svou náladou po nedělním závodě ADAC GT Masters na Sachsenringu. Předtím si vybil vztek velkolepým vyhořením v boxech po neplánované výměně pneumatik.
,,Je to jen řetězová reakce smůly. Nikdo s tím nemůže nic dělat – Ricardo Feller, Dries Vanthoor nebo já,“ sdělil Jusuf Owega. ,,Měli jsme nějaké defekty tento rok. Bylo jasné, že to zasáhne jednoho nebo druhého. Tentokrát to zasáhlo nás. Jak víte, není to nic šokujícího.
Nová hladká pneumatika od Pirelli letos několikrát přilákala negativní pozornost – vždy, když šlo o rychlé zatáčky: V Zandvoortu, na 24 hodin ve Spa a nyní na Sachsenringu, ta pneumatika zabíjí vítězství už i v GT Masters.”
Rutronik Racing také měl potíže. Dennis Marschall, který ve vedení předal vůz Kim-Luisi Schrammovi, musel sledovat, jak se Schramm prokousal dopředu v závěrečné fázi závodu poté, co ztratil vedení. Důvodem bylo poškození pneumatiky vzadu vpravo. Nemohlo to být kvůli kontaktu s Marvinem Dienstem při jeho předjížděcím manévru, protože ke kontaktu došlo na levé straně.
,,Nepamatuji si, kdy jsem byl naposledy tak zklamaný,“ říká Marschall. ,,Celý rok jsme se potýkali s defekty. To není nic nového. Ale také jsem zklamaný kvůli tempu Mercedesů. Musíme smeknout klobouk před nastavením ZVO, byli opravdu rychlí.”
Šéf týmu Rutronik Racing, Fabian Plentz, také obviňuje Pirelli. Poukazuje také na četné defekty v průběhu sezóny: ,,Opotřebení pneumatik je zde velmi nerovnoměrné kvůli mnoha levotočivým zatáčkám. Takže máte vysoké zatížení vpravo vzadu. Ale už jsme měli defekt se stejnou gumou v Zandvoortu. Pirelli to mělo zlepšit a hlídat si to.
Pneumatiky byly problém po celý rok. Rozhodně to není ideální. Tady to bylo proti Audi obzvláště náročné. Samozřejmě, že to mrzí, když vypadnete z tak slibné pozice dvě kola před koncem.“
Mies již ve svém rozhovoru pro Nitro naznačil, že věří, že Rutronik Racing zvolil konzervativnější nastavení. Ani toto však k dosažení cíle nestačilo. Zajímavé je, že to zvládl třetí Land-Audi Christophera Haase a Salmana Owegy.
,,Než k tomu budu chtít něco říct, raději počkám na analýzu. Jisté je, že opotřebení je vždy kombinací různých faktorů,” říká Haase.
,,Na Sachsenringu rozložení trati s mnoha levotočivými zatáčkami a fakt, že jsou velmi rychlé. Takže na pravé straně je velký tlak. A asfalt má také speciální funkce. Je tu hodně zrnitosti. To ubírá z pneumatiky hodně gumy. Proto musíte být opatrní,” dodává.
Audi nejsou ve svém trápení sami, v sobotu také Porsche Ayhancana Güvena a Christiana Engelharta utrpělo defekt v pravé zadní části. Güven to připisoval tomu, že ve druhé polovině závodu silně zaútočil.
Mezitím je patrné, že Lamborghini Huracan GT3 Evo, které bylo vždy velmi náchylné na poškození pneumatik, projelo v neděli vzdálenost bez problémů. Vozy však byly daleko pomalejší, než normálně. Paul Motorsport utrpěl v sobotu také poškození pravé zadní části.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…