DTM

Maximilian Buhk končí svou kariéru v Motorsportu

Finálový závod DTM na Hockenheimu v roce 2022 byl posledním závodem v kariéře Maximiliana Buhka. Devětadvacetiletý rodák z Hamburku se po pečlivé úvaze rozhodl neprodloužit smlouvu s Mercedes-AMG Customer Racing, která měla vypršet na konci roku, a pověsit závodní helmu.


„Takto se nerozhodnete přes noc a nikdy to není snadné, protože to znamená začátek nové fáze,“ říká Maxi Buhk. „Motorsport definoval můj život téměř dvě desetiletí. Dal mi toho hodně, přinesl mi mnoho úspěchů, ale také mě formoval jako člověka. 

Už nějakou dobu cítím touhu po změně. V létě jsem se oženil a byl svědkem narození mé dcery Clary Margeaux. Všiml jsem si, že se mé priority mění a touha závodit a soutěžit už není tou hlavní prioritou. Je čas začít něco nového.“

Maximilian Buhk je dodnes jedním z nejúspěšnějších jezdců GT v Mercedes-AMG Customer Racing. Jeho úplně první závod s vozem GT3 na 24hodinovém závodě v Dubaji v lednu 2012 skončil umístěním na stupních vítězů a na konci sezóny se Buhk stal neoficiálním mistrem Evropy GT3 na Mercedesu SLS GT3. 

V následujícím roce Maxi spolu s veteránem Berndem Schneiderem a Maximilianem Götzem vyhrál klasifikaci Endurance Cup Blancpain GT Series (dnešní GTWC). Jako nejmladší jezdec všech dob vyhrál největší závod GT3 na světě, 24 hodin Spa-Francorchamps v Belgii.

Velká éra Mercedesu-AMG GT3 začala v roce 2016 a dodnes je jedním z nejúspěšnějších závodních vozů GT3 na světě. A s celkovým titulem v sérii Blancpain GT to byli Maxi a Dominik Baumann, kteří po společném zisku titulu před čtyřmi lety také stanovili první milníky pro nový zákaznický sportovní vůz. V roce 2017 se Maxi stal vicemistrem v sérii Blancpain GT po boku Francouze Francka Perery. V roce 2018 skončil pátý v ADAC GT Masters spolu s Indy Dontjem.

Ne vždy bylo ale štěstí na jeho straně. Buhk cestoval do Kyalami/Jihoafrické republice na finále sezóny Intercontinental GT Challenge 2019 jako lídr šampionátu a aspirant na titul číslo. Svůj vůz musel kvůli technickým problémům odstavit v první zatáčce a ve finále se musel spokojit se třetím místem v pořadí. Druhé místo celkově na 24hodinovce na Nürburgringu bylo však příjemnou útěchou. 

V letech 2021 a 2022 závodil za Mercedes-AMG Team Mücke Motorsport v DTM.  Ve finále sezóny 2021 na Norisringu zajistil první pódium v DTM pro závodní vůz s elektronickým řízením.

„Společně s Mercedes-AMG jsem zažil nejúspěšnější období své kariéry a za to jim patří velký dík,“ říká Maximilian Buhk. „Skutečnost, že poslední tři roky naší spolupráce nebyly v naprosté harmonii, nemění pouto, které cítím ke značce a většině lidí, kteří tam pracují.

Rád bych využil této příležitosti a poděkoval mnoha lidem, kteří mě během mé kariéry podporovali a kteří obohatili můj život jako přátelé, členové týmu, kolegové jezdci, ale také jako konkurenti.“

Závěrečná slova Maximiliana Buhka v motorsportu: „Jsem šťastný, že se mohu ohlédnout za úspěšnou a příjemnou dobou v motorsportu. A teď se opravdu těším na to, co přijde. Sbohem!“

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago