DTM

Maini: Mercedes je s mými výkony spokojený

Po juniorské závodní kariéře, která přinesla vítězství v závodech britské F4, Toyota Racing Series a GP3 Series, Arjun Maini v roce 2021 přešel na plný úvazek na závody GT3 vozů s Mercedesem, aby primárně soutěžil v DTM.


Po prvním umístění na stupních vítězů a několika prvních pěti kvalifikačních výsledcích s týmem GetSpeed ​​pro jeden vůz v loňském roce se tento indický jezdec přesunul do týmu HRT, který dopomohl Maximiliana Gotze k titulu, a pustil se do dvojitého programu v DTM a GT World Challenge Europe v roce 2022.

Maini se zpočátku snažil porozumět filozofii nastavení HRT, zejména tváří v tvář větší a konkurenceschopnější síti ve srovnání s rokem 2021, ale jeho výkony se v druhé části kampaně viditelně zlepšily.

Junior Mercedes Maini během finále titulu v Hockenheimu řekl, že německý výrobce ví, čeho je schopen po dvou sezónách závodění pod jeho křídly. Ale stejně tak chce usilovat o lepší výsledky, protože cítil, že letos v DTM nevyužil svůj potenciál.

„Jsem šťastný z toho, na co jsem se díval, jsem spokojený se svým potenciálem, ale výsledky samozřejmě nepřišly. Nebyl jsem tam, kde bych chtěl být.

Je otázkou času, než se to začne skládat dohromady. Myslím, že je to velmi těžký šampionát. Jeden den můžete být v první pětce a druhý den jste 18., 19. místo. Nejde o to, že byste dělali něco špatně, že úroveň je tak vysoká.

Takže nakonec musím zapracovat na tom, abych se tam dostal konzistentněji v top 10 a pak už jsem v šampionátu mnohem výše.

Na konci loňského roku jsem byl také super silný. Ale myslím, že na začátku roku jsem se trochu trápil. Řekl bych, že jsem šel trochu dozadu.

Spíš jde o to, dát to dohromady. Bojoval jsem, dělal jsem spoustu chyb a tak. Takže v průběhu roku jsem se zlepšoval a teď si myslím, že jsem konečně zpět na úrovni, která je o něco lepší, než kde jsem skončil loni.“

Sezónu nakonec zakončil na 19. místě s 24 body a porazil některé další jezdce ze stáje Mercedes včetně Mikaela Greniera, Maximiliana Buhka a Davida Schumachera.

Výsledky byly mnohem lepší v GTWCE se stejným týmem HRT, Maini skončil pátý v Gold cup spolu s majitelem týmu Hubertem Hauptem a Florianem Scholzem v Mercedesu.

Indický jezdec ve skutečnosti vedl třídu v posledním kole finále sezóny v Barceloně, ale v dramatickém závěru závodu ho vyřadil Lucas Auer.

Maini řekl, že chce pokračovat ve svém vztahu s Mercedesem v roce 2023 a v ideálním případě by rád spojil své povinnosti v DTM s účastí v dalších šampionátech GT3 a endurech.

„Pro mě je mým cílem zůstat u AMG a pokusit se zůstat v DTM. To je hlavní cíl a na tom pracuji.

Chtěl bych zůstat v DTM, to je jisté. Čím více šampionátů můžu udělat k tomu, tím lépe. GT World Challenge je těžké,“ dodává Ind.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

17 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago