DTM

Maini: Mercedes je s mými výkony spokojený

Po juniorské závodní kariéře, která přinesla vítězství v závodech britské F4, Toyota Racing Series a GP3 Series, Arjun Maini v roce 2021 přešel na plný úvazek na závody GT3 vozů s Mercedesem, aby primárně soutěžil v DTM.


Po prvním umístění na stupních vítězů a několika prvních pěti kvalifikačních výsledcích s týmem GetSpeed ​​pro jeden vůz v loňském roce se tento indický jezdec přesunul do týmu HRT, který dopomohl Maximiliana Gotze k titulu, a pustil se do dvojitého programu v DTM a GT World Challenge Europe v roce 2022.

Maini se zpočátku snažil porozumět filozofii nastavení HRT, zejména tváří v tvář větší a konkurenceschopnější síti ve srovnání s rokem 2021, ale jeho výkony se v druhé části kampaně viditelně zlepšily.

Junior Mercedes Maini během finále titulu v Hockenheimu řekl, že německý výrobce ví, čeho je schopen po dvou sezónách závodění pod jeho křídly. Ale stejně tak chce usilovat o lepší výsledky, protože cítil, že letos v DTM nevyužil svůj potenciál.

„Jsem šťastný z toho, na co jsem se díval, jsem spokojený se svým potenciálem, ale výsledky samozřejmě nepřišly. Nebyl jsem tam, kde bych chtěl být.

Je otázkou času, než se to začne skládat dohromady. Myslím, že je to velmi těžký šampionát. Jeden den můžete být v první pětce a druhý den jste 18., 19. místo. Nejde o to, že byste dělali něco špatně, že úroveň je tak vysoká.

Takže nakonec musím zapracovat na tom, abych se tam dostal konzistentněji v top 10 a pak už jsem v šampionátu mnohem výše.

Na konci loňského roku jsem byl také super silný. Ale myslím, že na začátku roku jsem se trochu trápil. Řekl bych, že jsem šel trochu dozadu.

Spíš jde o to, dát to dohromady. Bojoval jsem, dělal jsem spoustu chyb a tak. Takže v průběhu roku jsem se zlepšoval a teď si myslím, že jsem konečně zpět na úrovni, která je o něco lepší, než kde jsem skončil loni.“

Sezónu nakonec zakončil na 19. místě s 24 body a porazil některé další jezdce ze stáje Mercedes včetně Mikaela Greniera, Maximiliana Buhka a Davida Schumachera.

Výsledky byly mnohem lepší v GTWCE se stejným týmem HRT, Maini skončil pátý v Gold cup spolu s majitelem týmu Hubertem Hauptem a Florianem Scholzem v Mercedesu.

Indický jezdec ve skutečnosti vedl třídu v posledním kole finále sezóny v Barceloně, ale v dramatickém závěru závodu ho vyřadil Lucas Auer.

Maini řekl, že chce pokračovat ve svém vztahu s Mercedesem v roce 2023 a v ideálním případě by rád spojil své povinnosti v DTM s účastí v dalších šampionátech GT3 a endurech.

„Pro mě je mým cílem zůstat u AMG a pokusit se zůstat v DTM. To je hlavní cíl a na tom pracuji.

Chtěl bych zůstat v DTM, to je jisté. Čím více šampionátů můžu udělat k tomu, tím lépe. GT World Challenge je těžké,“ dodává Ind.

Jiří Košta

Recent Posts

Wayne Taylor Racing odhaluje speciální barvy pro 24H Le Mans

Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…

3 dny ago

GT4 European Series má za sebou závody na Zandvoortu

Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…

3 dny ago

DTM míří do Česka! Fanoušci mohou sledovat nedělní závody na SPORTY TV

Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…

3 dny ago

Tým WRT si nejrychlejší zastávkou v boxech zajistil vítězství ve 2. závodě v Zandvoortu

Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…

5 dny ago

Niederhauser a Müller zajistili týmu Rutronik Racing Porsche vítězství na Zandvoortu

Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…

5 dny ago

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

1 týdnem ago