Sobotní závod DTM při finálovém víkendu na Hockenheimu zaznamenal katastrofální restart po Safety Caru. Již po několikáté tuto sezonu zažilo DTM velké kolize při restartu závodu v rámci tzv. dvouřadého startu.
Věci na Hockenheimringu začaly být v raných fázích prvního závodu chaotické. Nejprve Arjun Maini prudce narazil do bariéry. Zatímco co jeho Mercedes byl vážně poškozen, Ind vyvázl bez zranění. V průběhu prvního kola kolizí jen přibývalo. Kelvin van der Linde trefil Maro Engela. Po té na konci zatáčky uprostřed startovního pole explodovala pravá zadní pneumatika na Abt Audi a způsobila další chaos. Jihoafričan měl štěstí, že nebyl zasažen. Na trať byl přivolán Safety Car.
Po restartu to začalo být dramatické. Po řetězové reakci měli Rolf Ineichen, Marius Zug a Clemens Schmid vážné nehody v první zatáčce. Později v kole došlo k další nehodě před bývalou tribunou Mercedesu, na níž byli David Schumacher, Thomas Preining a Dennis Olsen. Olsenův hořící motor proletěl startovním polem a trefil čelní sklo Nicka Cassidyho. Thomas Preining byl po prvním prudkém dopadu na betonovou zeď zasažen soupeřem.
Clemens Schmid, Thomas Preining a Marius Zug byli po závodě propuštěni ze zdravotního střediska bez zranění. Rolf Ineichen byl letecky převezen do nemocnice. David Schumacher a Dennis Olsen byli po chvíli také převezeni do nemocnice v Mannheimu.
„Při restartu jsem byl ve špatnou chvíli na špatném místě. Došlo k několika kolizím a jiný jezdec mě poslal do zdi. Znovu jsme viděli, jak jsou tyto auta bezpečná,” sdělil Rolf Ineichen po propuštění z nemocnice.
Viníka tohoto incidentu určit nelze, říká ředitel závodu Scott Elkins, který je terčem kritiky ze strany jezdců a týmů již od začátku sezony. „Byl to dobrý závod zblízka a někdy dobré závody zblízka končí nehodami. Není to divoké, je to fantastické,” sdělil Elkins.
Philipp Eng, pilot BMW, měl na sobotní závod pohled zcela opačný: „Nevím, co se ještě musí stát, aby byly tyto hloupé restarty zrušeny. Bylo to jako v hororovém filmu. Opravdu hloupé, shořelo auto. Viděl jsem jen kouř a snažil jsem se do žádného nevjet. Teď máte opět škodu za miliony dolarů.”
S dvouřadými restarty není spokojený nikdo z jezdců ani týmů
Po zrušení dvouřadých startů volá více jezdců a týmových jezdců. „Nechápu, proč provádíme tyto restarty po dvou. To má potenciál k tomu, aby se mohly stát takové věci. Měli bychom přejít na spouštění jednoho souboru, takovéto obrázky prostě nechcete vidět,” sdělil hned po závodě Timo Bernhard, šéf týmu Team75 Bernhard.
Nově korunovaný šampion DTM, Sheldon van der Linde, naopak vidí pokles snahy o nižší agresivitu, o které se hovořilo na Nürburgringu: „Po Nürburgringu je to krok zpět, lidé příliš riskují, to, co se děje, je nebezpečné”.
Jeden z největších nárazů utrpěl Nick Cassidy, který byl trefen Olsenovo motorem. Cassidy neutrpěl žádné zranění, ale v nedělním závodě kvůli svému poškozenému vozu startovat nemohl. Šéf týmu Red Bull Alpha Tauri AF Corse se k incidentu a Cassidyho vyproštění z auta vyjádřil hned po závodě: „V tomto ohledu jsme měli velké štěstí.”
Nick dostal tvrdou ránu, motor nám vletěl do auta. Kdyby ho trefil o 50 centimetrů výš, prošel by oknem. Byla by tam síť, ale i tak. Naši mechanici byli relativně fit a pak ho pomalu a opatrně dostali ven přes stranu spolujezdce, protože dveře se už neotevřely.“
Jezdci i týmy volají po zrušení dvouřadých restartů výměně ředitele závodů. První závod na Hockenheimu opět ukázal, jak jsou nebezpečné.