DTM

Fraga není spokojený se sezónou v DTM – „Měl smůlu“

Šampion Stock Car Brasil Felipe Fraga byl letos uveden do sestavy Red Bullu v DTM poté, co se Liam Lawson rozhodl zaměřit se na formuli 2 a nezávodit s Ferrari 488 GT3 Evo provozovaném AF Corse.


Po omezených předsezónních testech se Fraga rychle dostal do boje o body a absolvoval pouhé dva závody, než se postavil na stupně vítězů, když skončil druhý za Nicem Mullerem v Portimau. Ve čtvrtém kole sezóny získal dominantní vítězství v ulicích Norimberku.

Brazilcův první rok v DTM byl však také poznamenán řadou odstoupení, včetně pěti v řadě před průlomovým vítězstvím na Norisringu, přičemž 27letý pilot viděl šachovnicovou vlajku pouze sedmkrát v průběhu 16 závodů.

Fraga řekl, že může být spokojený s tím, jak si vedl při svém letošním přestupu do DTM, i když série neštěstí znamenala, že skončil v šampionátu pouze 16., tři místa za týmovým kolegou Nickem Cassidym.

„Myslím, že výkon byl dobrý. Myslím, že když se podíváte na kvalifikaci a naše výsledky, jsem mnohokrát v první pětce. Takže to je dobře, to ukazuje, že jsme schopni konat dobro.

Vyhrát závod ve své první sezóně, získat pole position, to není vůbec špatné.

Myslím, že jsem měl letos opravdu smůlu. Musíme to vidět a pořádně analyzovat, abychom viděli, kterým [incidentům] bych se mohl vyhnout a kterým ne.

Mě to trochu bolí, protože jsem tu sezónu nezačal tak sebevědomě, ale v Portimau jsem byl hned rychlý.

Pak jsem si vytvořil spoustu očekávání, a to nebylo dobré, protože jsem během roku hodně trpěl špatnými nehodami, hořícím autem na Lausitzringu a mnoha, mnoha věcmi. Jsem docela unavený z toho, že se staly tyhle ‚šťastné věci‘.“

Mechanický problém při restartu v první části závodu v Portimau, bizarní požár v kvalifikaci na Lausitzringu, problémy s posilovačem řízení a kolize s Lucasem Auerem v Imole a rána od Estebana Mutha v úvodním závodě na Norisringu, to vše přispělo k jeho problémům.

Fraga poté ztratil nejméně 18 bodů, když ho Mirko Bortolotti z Lamborghini srazil, když bojovali o vedení na Nurburgringu, což je incident, za který dostal Ital penalizaci o pět míst na startovním roštu.

Jediná velká nevynucená chyba Fragy přišla během závěrečné kvalifikace sezóny na Hockenheimu, kdy narazil do bariér v zatáčce 1 sekundu poté, co získal provizorní pole position.

Na otázku, zda by bojoval o titul, pokud by ho nezasáhla taková smůla, by bojoval o titul, kdyby ho nezasáhla taková smůla, Fraga odpověděl: „Určitě. Pokud vezmete tyto dva výsledky, mohl bych tam být.

Jen havárie v Imole a další havárie by mi snadno daly 50 bodů. Opravdu nerad říkám, že bych mohl nebo chtěl.“

Fraga řekl, že jeho úspěch v DTM byl pozitivně přijat Red Bullem a že gigant energetických nápojů ho také podporoval během jeho drsné záplaty v seriálu.

Musím být za to opravdu vděčný Red Bullu, protože v určitém okamžiku jsem se při vší té smůle ptal sám sebe.

Někdy se snažím najít, co se stalo, dokonce i s něčím, čemu jsem se nemohl vyhnout. Ale byli na mě opravdu, opravdu milí.

Nikdy na mě nevyvíjeli tlak, vždy mě opravdu dobře podporovali se všemi těmi špatnými výsledky a myslím, že opravdu důvěřovali mé schopnosti dělat si radost, takže díky tomu je můj život uvolněnější a snažím se podávat výkony.“

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago