DTM

Bortolotti titul v DTM nezískal, přesto je na Lamborghini pyšný

Po umístění na stupních vítězů v loňském závodě na divokou kartu s T3 Motorsport se Bortolotti připojil k DTM na celou sezónu 2022 s týmem Grasser Racing, který se stáhl ze všech ostatních šampionátů, aby se plně soustředil na německou sérii.


Bortolotti vedl v sestavě čtyř vozů, která zahrnovala také Rolfa Ineichena, Alessia Deleddu a Clemense Schmida. Pět umístění na stupních vítězů a jednu pole position v průběhu sezóny si Ital připsal, čímž napodobil tempo, které v průběhu let předváděl v jiných šampionátech GT3.

Ital byl až do posledního víkendu sezóny v centru bitvy o mistrovský titul a nakonec skončil čtvrtý v průběžném pořadí.

Bortolotti přiznal, že ztratil klíčové body z různých důvodů, včetně některých nevynucených chyb, ale řekl, že je extrémně spokojen s tím, jak si on a Grasser vedli v roce 2022 s tovární podporou od Lamborghini.

„Jsem opravdu hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Nesmíme zapomínat, že jsme malá značka, která bojuje s těmi velkými, zejména německými. To je něco, na co se někdy zapomíná. Myslím, že je to rozhodně něco, co musíme brát jako pozitivní bod.

Všichni jsme měli nějaké vzestupy a pády, každý v poli. A bylo mi celkem jasné, že to tak bude s kvalitou pole a tím, kolik potenciálních uchazečů bylo v šampionátu.

Obecně velmi pozitivní sezóna. Myslím, že určitě je vždy něco, co můžete zlepšit, zvláště poslední dva víkendy.

Pokud bychom na Red Bull Ringu udělali opravdu dobrou zastávku v boxech, určitě bychom bojovali o vítězství. V sobotu [na Hockenheimu] to samé se strategií, která nám nevyšla. Takže trochu smůla.

Je to součást hry a není toho moc, co bychom mohli říct. Tým odvedl skvělou práci, Lamborghini také a já jsem opravdu spokojený i sám se sebou a to je vše.

Na konci dne jsme P4. Mohli jsme bojovat o trochu víc, zvlášť v neděli. Byl jsem na cestě k pole position, ale přišla červená vlajka.“

Bortolotti byl v prvních čtyřech kolech sezóny superkonzistentní a po červencovém podniku Norisring si vytvořil devítibodový náskok v pořadí před případným šampionem van der Lindem.

Jeho mistrovská výzva však byla vykolejena sérií špatných výsledků, když se sezóna po letní přestávce obnovila, včetně kolize s Felipem Fragou z Red Bullu, když ho pronásledovala za vítězstvím na Nurburgringu.

Červená vlajka, když jel v rychlém kole v kvalifikaci v Hockenheimu, byla posledním hřebíkem do rakve a ukončila jeho naděje, že se Lamborghini stane prvním neněmeckým výrobcem, který vyhrál titul v DTM od roku 1993.

Ale Bortolotti cítí, že by nebylo fér srovnávat jeho nedávné výsledky s tím, čeho dosáhl na začátku roku, a trvá na tom, že výkonnost týmu ve druhé polovině roku neklesla, navzdory tomu, co může naznačovat statistika.

„Nurburgring byl špatný víkend, nemusíme o tom mluvit. Byl to opravdu špatný víkend i z jiných důvodů.

Vrvní polovině sezóny byly výkony, které byly vynikající, a také proto jsme byli v pozici bojovat o titul.

Takže je snadné vidět pouze nevýhodu, ale na konci dne vždy říkám, že můžete posuzovat pouze celou sezónu a ne pouze polovinu.“

Jiří Košta

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

2 dny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

3 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

4 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

6 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago