Bortolotti vedl v sestavě čtyř vozů, která zahrnovala také Rolfa Ineichena, Alessia Deleddu a Clemense Schmida. Pět umístění na stupních vítězů a jednu pole position v průběhu sezóny si Ital připsal, čímž napodobil tempo, které v průběhu let předváděl v jiných šampionátech GT3.
Ital byl až do posledního víkendu sezóny v centru bitvy o mistrovský titul a nakonec skončil čtvrtý v průběžném pořadí.
Bortolotti přiznal, že ztratil klíčové body z různých důvodů, včetně některých nevynucených chyb, ale řekl, že je extrémně spokojen s tím, jak si on a Grasser vedli v roce 2022 s tovární podporou od Lamborghini.
„Jsem opravdu hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Nesmíme zapomínat, že jsme malá značka, která bojuje s těmi velkými, zejména německými. To je něco, na co se někdy zapomíná. Myslím, že je to rozhodně něco, co musíme brát jako pozitivní bod.
Všichni jsme měli nějaké vzestupy a pády, každý v poli. A bylo mi celkem jasné, že to tak bude s kvalitou pole a tím, kolik potenciálních uchazečů bylo v šampionátu.
Obecně velmi pozitivní sezóna. Myslím, že určitě je vždy něco, co můžete zlepšit, zvláště poslední dva víkendy.
Pokud bychom na Red Bull Ringu udělali opravdu dobrou zastávku v boxech, určitě bychom bojovali o vítězství. V sobotu [na Hockenheimu] to samé se strategií, která nám nevyšla. Takže trochu smůla.
Je to součást hry a není toho moc, co bychom mohli říct. Tým odvedl skvělou práci, Lamborghini také a já jsem opravdu spokojený i sám se sebou a to je vše.
Na konci dne jsme P4. Mohli jsme bojovat o trochu víc, zvlášť v neděli. Byl jsem na cestě k pole position, ale přišla červená vlajka.“
Bortolotti byl v prvních čtyřech kolech sezóny superkonzistentní a po červencovém podniku Norisring si vytvořil devítibodový náskok v pořadí před případným šampionem van der Lindem.
Jeho mistrovská výzva však byla vykolejena sérií špatných výsledků, když se sezóna po letní přestávce obnovila, včetně kolize s Felipem Fragou z Red Bullu, když ho pronásledovala za vítězstvím na Nurburgringu.
Červená vlajka, když jel v rychlém kole v kvalifikaci v Hockenheimu, byla posledním hřebíkem do rakve a ukončila jeho naděje, že se Lamborghini stane prvním neněmeckým výrobcem, který vyhrál titul v DTM od roku 1993.
Ale Bortolotti cítí, že by nebylo fér srovnávat jeho nedávné výsledky s tím, čeho dosáhl na začátku roku, a trvá na tom, že výkonnost týmu ve druhé polovině roku neklesla, navzdory tomu, co může naznačovat statistika.
„Nurburgring byl špatný víkend, nemusíme o tom mluvit. Byl to opravdu špatný víkend i z jiných důvodů.
Vrvní polovině sezóny byly výkony, které byly vynikající, a také proto jsme byli v pozici bojovat o titul.
Takže je snadné vidět pouze nevýhodu, ale na konci dne vždy říkám, že můžete posuzovat pouze celou sezónu a ne pouze polovinu.“
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…