GT World Challenge

Tři nové tituly pro Audi v GTWC

Tým WRT prožil další nezapomenutelný víkend ve Valencii ve finále 2022 GT World Challenge Europe – Sprint Cup, kde záskal další tři tituly. Již třetím rokem po sobě získal dva ve Sprint Cupu, týmový a jezdecký s Driesem Vanthoorem a Charlesem Weertsem, zatímco Benjamin Goethe a Thomas Neubauer získali celkový jezdecký titul stříbrného poháru GTWC.


V sobotu byl první cíl titul jezdců ve Sprint Cupu zajištěn třetím místem po náročném závodě. Styl byl přidán v neděli senzačním vítězstvím Charlese Weertse v posledním kole závodu. 

Šéf týmu WRT Vincent Vosse byl na konci španělského víkendu nesmírně šťastný: „Některé dny jsou opravdu výjimečné, a dnešek je jedním z nich. Jsem opravdu šťastný a hrdý na to, čeho jsme dosáhli. 

Chci poblahopřát celému týmu k senzační práci a k ​​opětovnému zajištění titulu a opětovného ocenění Pitstop Challenge. Dnešní závod byl také velmi vzrušující a Charles předvedl perfektní závěrečnou část, aniž by udělal jakoukoliv chybu. Věděli jsme, že jít na slicky je správná volba, chvíli se to neukazovalo, ale nakonec se to ukázalo!“

Vozy byli konkurenceschopné od začátku víkendu a kvalifikace do prvního závodu přinesla slibné výsledky. První závod ukázal, že je velice těžké na trati ve Valencii předjíždět. Po startu z druhé pozice dojel Weerts na třetím místě, po špatně načasovaném pit stopu a několika výjezdům safety caru. Přesto třetí místo stačilo Driesovi Vanthoorovi a Charlesi Weertsovi k zajištění titulu jezdců ve Sprint Cupu.

„Jak pěkný způsob, jak ukončit víkend a pro WRT se po tak dlouhém a plodném partnerství rozloučit s Audi ve Sprint Cupu. Třetí dvojitý titul ve Sprintu v řadě je pozoruhodný úspěch, jen ukazuje, jak je tým nasazený a dobře připravený,” řekl Dries Vanthoor po nedělním závodě. 

Jeho týmový kolega, Charles Weerts, měl pocity stejné: „Být šampionem ve sprintu potřetí v řadě je prostě šílené! Důslednost byla klíčová a práce s velmi kompetentními lidmi zásadní.”

Před nedělním závodem se strhla prudká bouře, která rozmočila trať a velmi ztížila start a první stint. Šestá pozice vozu číslo 30 v kategorii Silver Cup se ukázala jako dostatečná k zajištění celkového titulu jezdců ve třídě. Vůz číslo 46 měl ale smůlu, protože Valentino Rossi byl nucen odstoupit kvůli problému s baterií dvě kola poté, co usedl za volant.

Valentino nebyl s víkendem spokojený, i přes veškeré úspěchy jeho týmových kolegů: „Byl to frustrující víkend z hlediska výsledků, ale tempo a rychlost byla v pohodě. 

Na této trati je velmi obtížné předjíždět a neměli jsme to nejlepší ze zastávek v boxech, takže jsme těsně minuli top desítku. Nemohli jsme dokončit druhý závod kvůli technickému problému, je to velká škoda.“

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago