V sobotu byl první cíl titul jezdců ve Sprint Cupu zajištěn třetím místem po náročném závodě. Styl byl přidán v neděli senzačním vítězstvím Charlese Weertse v posledním kole závodu.
Šéf týmu WRT Vincent Vosse byl na konci španělského víkendu nesmírně šťastný: „Některé dny jsou opravdu výjimečné, a dnešek je jedním z nich. Jsem opravdu šťastný a hrdý na to, čeho jsme dosáhli.
Chci poblahopřát celému týmu k senzační práci a k opětovnému zajištění titulu a opětovného ocenění Pitstop Challenge. Dnešní závod byl také velmi vzrušující a Charles předvedl perfektní závěrečnou část, aniž by udělal jakoukoliv chybu. Věděli jsme, že jít na slicky je správná volba, chvíli se to neukazovalo, ale nakonec se to ukázalo!“
Vozy byli konkurenceschopné od začátku víkendu a kvalifikace do prvního závodu přinesla slibné výsledky. První závod ukázal, že je velice těžké na trati ve Valencii předjíždět. Po startu z druhé pozice dojel Weerts na třetím místě, po špatně načasovaném pit stopu a několika výjezdům safety caru. Přesto třetí místo stačilo Driesovi Vanthoorovi a Charlesi Weertsovi k zajištění titulu jezdců ve Sprint Cupu.
„Jak pěkný způsob, jak ukončit víkend a pro WRT se po tak dlouhém a plodném partnerství rozloučit s Audi ve Sprint Cupu. Třetí dvojitý titul ve Sprintu v řadě je pozoruhodný úspěch, jen ukazuje, jak je tým nasazený a dobře připravený,” řekl Dries Vanthoor po nedělním závodě.
Jeho týmový kolega, Charles Weerts, měl pocity stejné: „Být šampionem ve sprintu potřetí v řadě je prostě šílené! Důslednost byla klíčová a práce s velmi kompetentními lidmi zásadní.”
Před nedělním závodem se strhla prudká bouře, která rozmočila trať a velmi ztížila start a první stint. Šestá pozice vozu číslo 30 v kategorii Silver Cup se ukázala jako dostatečná k zajištění celkového titulu jezdců ve třídě. Vůz číslo 46 měl ale smůlu, protože Valentino Rossi byl nucen odstoupit kvůli problému s baterií dvě kola poté, co usedl za volant.
Valentino nebyl s víkendem spokojený, i přes veškeré úspěchy jeho týmových kolegů: „Byl to frustrující víkend z hlediska výsledků, ale tempo a rychlost byla v pohodě.
Na této trati je velmi obtížné předjíždět a neměli jsme to nejlepší ze zastávek v boxech, takže jsme těsně minuli top desítku. Nemohli jsme dokončit druhý závod kvůli technickému problému, je to velká škoda.“
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…
Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…
Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…
Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…
Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…