DTM

Rast šel na Red Bull Ringu do risku, který ho možná stál titul

Se třemi koly do konce byl Rene Rast stále pátý v nedělním závodě DTM ve Spielbergu. Měl dobrou šanci snížit v boji o titul náskok na Sheldona van der Lindeho na pouhé čtyři body.


Rast ztrácí 13 bodů na vedoucího šampionátu, Sheldona van der Lindeho. Kvůli přezutí na pneumatiky do deště dostal z pátého až na jedenácté místo a poté skončil desátý díky penalizaci pro Maxiho Götze, který při zastávce projel špatnými boxy. 

,,Dlouho to vypadalo dobře a byli jsme pátí,“ říká Rast. ,,Teprve pak byla trať najednou suchá, že auta se slicky přijela zezadu a pak mě v poslední zatáčce opravdu předjela, což mě srazilo z bodů.“

Rast jel do boxů ve 21. z 35 kol, proto přezul na mokré. To také mělo něco společného s tím, že Rast byl v tu chvíli na cestě za body a nechtěl riskovat, že udělá chybu.

,,Když bojujete o šampionát, vždy se snažíte dávat pozor na soupeře a nepodstupovat přehnaná rizika,“ vysvětlil potom Rast. ,,Děláš to, co dělá konkurence,“ říká. 

O několik sekund později přešel na slicky jako první jezdec Grasser, což se ukázalo jako správný přístup. O dvě kola později následoval Lucas Auer, který nakonec skončil šestý. 

,,Hráli jsme na jistotu a bohužel jsme za to byli nakonec potrestáni,“ dodal Rast.

Strategie Stolze byla pro Rasta příliš riskantní

Rastův problém byl, pokud měl mít pneumatiky do deště, měl je nazout mnohem dříve, jako Luca Stolz, který skončil druhý. HRT-Mercedes vjel do boxů v osmém kole – a využil čerstvou gumu ve svůj prospěch. Ale tato strategie pro Rasta nebyla možná.

„Kdybyste přezouvali brzy, hrozí, že to opravdu vyschne a pak byste museli znovu přejít na slicky,“ upřesňuje Rast.

„Nechtěli jsme to riskovat. Proto jsme jeli o něco déle a samozřejmě pozorovali veškerou konkurenci, co dělají ostatní. Pak jsme jeli dál a prakticky nás předjeli všichni, kteří brzy zastavili.“

Proto byla zastávka zpožděna a možná jsem udělal chybu, že jsem nepřešel na slicky,“ řekl Rast, který by to zpětně raději udělal jako rival o titul Lucas Auer.

„Mohli jsme to udělat o dvě nebo tři kola déle, pak by mělo smysl přejít na slicky. Ale bylo to těžké, protože před oknem zastávky v boxech nebyla žádná suchá trať.“

Místo toho, aby byl jezdec na třetím místě jen čtyři body za Sheldonem van der Lindem, je před finále v Hockenheimu o 13 bodů za ním.

,,Mohli jsme dnes udělat v šampionátu opravdu velký krok,“ přiznal Rast.

Přesto má stále dobrou náladu. „Nejdůležitější je, že stále bojujeme o titul. Teď zbývá pět jezdců. A na Hockenheimu se může stát cokoliv.“

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

18 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago