Rast ztrácí 13 bodů na vedoucího šampionátu, Sheldona van der Lindeho. Kvůli přezutí na pneumatiky do deště dostal z pátého až na jedenácté místo a poté skončil desátý díky penalizaci pro Maxiho Götze, který při zastávce projel špatnými boxy.
,,Dlouho to vypadalo dobře a byli jsme pátí,“ říká Rast. ,,Teprve pak byla trať najednou suchá, že auta se slicky přijela zezadu a pak mě v poslední zatáčce opravdu předjela, což mě srazilo z bodů.“
Rast jel do boxů ve 21. z 35 kol, proto přezul na mokré. To také mělo něco společného s tím, že Rast byl v tu chvíli na cestě za body a nechtěl riskovat, že udělá chybu.
,,Když bojujete o šampionát, vždy se snažíte dávat pozor na soupeře a nepodstupovat přehnaná rizika,“ vysvětlil potom Rast. ,,Děláš to, co dělá konkurence,“ říká.
O několik sekund později přešel na slicky jako první jezdec Grasser, což se ukázalo jako správný přístup. O dvě kola později následoval Lucas Auer, který nakonec skončil šestý.
,,Hráli jsme na jistotu a bohužel jsme za to byli nakonec potrestáni,“ dodal Rast.
Rastův problém byl, pokud měl mít pneumatiky do deště, měl je nazout mnohem dříve, jako Luca Stolz, který skončil druhý. HRT-Mercedes vjel do boxů v osmém kole – a využil čerstvou gumu ve svůj prospěch. Ale tato strategie pro Rasta nebyla možná.
„Kdybyste přezouvali brzy, hrozí, že to opravdu vyschne a pak byste museli znovu přejít na slicky,“ upřesňuje Rast.
„Nechtěli jsme to riskovat. Proto jsme jeli o něco déle a samozřejmě pozorovali veškerou konkurenci, co dělají ostatní. Pak jsme jeli dál a prakticky nás předjeli všichni, kteří brzy zastavili.“
Proto byla zastávka zpožděna a možná jsem udělal chybu, že jsem nepřešel na slicky,“ řekl Rast, který by to zpětně raději udělal jako rival o titul Lucas Auer.
„Mohli jsme to udělat o dvě nebo tři kola déle, pak by mělo smysl přejít na slicky. Ale bylo to těžké, protože před oknem zastávky v boxech nebyla žádná suchá trať.“
Místo toho, aby byl jezdec na třetím místě jen čtyři body za Sheldonem van der Lindem, je před finále v Hockenheimu o 13 bodů za ním.
,,Mohli jsme dnes udělat v šampionátu opravdu velký krok,“ přiznal Rast.
Přesto má stále dobrou náladu. „Nejdůležitější je, že stále bojujeme o titul. Teď zbývá pět jezdců. A na Hockenheimu se může stát cokoliv.“
Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…
Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…
Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…
Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…
Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…
Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…