Trojnásobný šampion DTM, René Rast, který na startu ztratil vedení na úkor Sheldona van der Lindeho, se hned začal dostávat pod tlak Cassidyho Ferrari v úvodních kolech závodu. Cassidy se několikrát pokusil předjet Rastovo Abt Audi do zatáčky La Source, ale německý jezdec ho pokaždé odmítl tím, že zablokoval vnitřní čáru do pravé strany.
V sedmém kole Cassidy zvolil jiný přístup a pokusil se ho předjet ze vně zatáčky, ale oba jezdci se dotkli, když Rast přešel doleva, aby zaujal ideální závodní stopu.
Díky incidentu byl Rast byl schopen udržet pozici v La Source, ale Cassidy rychle přešel na druhou stranu trati na následující rovince. Nakonec byl schopen dokončit přesun do Les Combes na cestě k prvnímu vítězství v DTM.
„Byl jsem překvapený,“ řekl Cassidy.
„Cítil jsem, že mě trefil před zatáčkou. Byl to tvrdý úder na pravou stranu. Myslel jsem, že se možná i něco poškodilo.“
Ve svém projevu později na tiskové konferenci dodal: „Není toho moc, co bych mohl říci kromě toho, co to bylo? Jsem velmi vděčný, že jsem neměl žádné poškození. V tu chvíli bylo velmi důležité se přes něj dostat, takže křižování fungovalo.
Myslel jsem, že ho v Eau Rouge dostanu, a on prošel přímo skrz a také jsme šli bok po boku do Les Combes. Byl jsem docela překvapený, jak tvrdě dnes závodil, ale byla to dobrá show.“
Rast v poslední době dost hlasitě mluvil o špatných jízdních standardech v DTM a prosil o přísnější opatření ze strany komisařů v případě kolize.
V reakci na výzvy několika pilotů ředitel závodu ve Spa poznamenal, že jezdci musí opustit „závodní prostor“ mezi nimi a jejich soupeři při vjezdu a výjezdu ze zatáček. Komisaři proto považovali Rasta za zodpovědného za kolizi s Cassidym v úvodní zatáčce a přidali mu pět sekund k jeho závodnímu času.
Tovární jezdec Audi si však po odstoupení ze závodu s náhlým defektem nemohl odpykat trest a místo původní sankce dostane tří místní penalizaci na startovním roštu v Rakousku.
Když byl Rast požádán, aby vysvětlil incident ze svého pohledu, přijal trest, který mu byl udělen.
„Před zatáčkou 1 jsme se lehce dotkli, ale to je vždy tak těžké posoudit z auta, když je soupeř přímo vedle vás,“ prozdradil Rast o incidentu.
„Ale nakonec je penalizace oprávněná. Měli jsme velmi tvrdý, ale hlavně spravedlivý boj. Prosil jsme o více penalizací a teď jsem je dostal.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…