Obžaloba: Zaměstnanci byli najímáni s úmyslem, ačkoli již bylo známo, že za svou práci nemohou být odškodněni. Proslýchá se také, že tým je v insolvenci, ačkoli ještě nepodali návrh na konkurz.
Celkově se uvádí, že neuhrazené faktury a platby za přibližně 15 postižených členů týmu, včetně inženýrů a mechaniků, z nichž někteří pracovali na volné noze nebo jako stálí zaměstnanci, činí celkem více než 100 000 eur.
Jsou to výdaje, ale také poplatky za první dva závodní víkendy DTM a oficiální testy v Portimau a Hockenheimu – včetně přípravy. Někteří zaměstnanci prý ještě nebyli odměněni za svou práci během 24 hodin Daytony v lednu 2022.
Trestní oznámení nyní žádá státní zastupitelství, aby věc prošetřilo. Pokud byl trestný čin skutečně spáchán, podniká stát proti odpovědným právní kroky. V případě odsouzení mohou poškození uplatnit své nároky.
‚Motorsport-Total.com‘ dal osobám odpovědným za T3 příležitost vyjádřit se k obviněním v pondělí odpoledne. Přes opakovaná oznámení to zatím nebylo využito.
„Nejde o to, že by tato společnost zkrachovala, ale o to, aby byla za naši práci bylo zaplaceno,“ říká v rozhovoru pro ‚Motorsport-Total.com‘ dlouholetý zaměstnanec závodního týmu, který si nepřeje být jmenován.
„A alespoň platby, které jsou stále neuhrazené, jsou provedeny. Stále dostáváme poštu z prvního víkendu sezóny v Portimao, protože nebylo zaplaceno mýtné z půjčovny – ani účet za hotel. Od víkendu na Lausitzringu každý týden něco přichází. Nemáme se za co obviňovat. Dokonce jsme zvýšili týmové peníze a stále jsme dělali svou práci – a teď čekáme.“
O tom, že se tým dostal do finančních potíží, se vědělo minimálně od příprav na víkend na Lausitzringu v polovině května, kdy se v sídle týmu objevila policie a před sestaveným týmem seškrábala schvalovací pečetě na týmových autobusech.
„V tu chvíli jsme měli vědět, že je to na tenkém ledě a pravděpodobně nebylo zaplaceno pojištění. Ale stejně jsme pokračovali.“
Na dalším závodě v Imole, který se jel tři týdny po Lausitzringu, už tým T3 nebyl na startu.
V důsledku toho členové týmu uvedli, že se několikrát pokusili získat peníze, na které měli nárok, mimosoudně, ale vedení týmu podle dotyčné osoby vždy selhalo. Dalším krokem bylo předložení soudního příkazu k získání platby. Zaměstnavatel se ale ohradil, což mělo za následek další náklady
Po rozhovoru s týmovým šéfem Jensem Feuchtem, který byl o víkendu v Imole na jednotce intenzivní péče kvůli virové infekci, slíbil členům týmu, že stáhnou námitku a pošlou přiznání dluhu – a tím uzná požadavky. Krátký paprsek naděje – ale to se nikdy nestalo.
Byla tedy podána druhá upomínka, která byla opět rozporována. To je možné bez udání důvodů – a lze tak předejít insolvenci, která by měla za následek zajištění majetku likvidátorem a jeho rozdělení mezi věřitele.
Po neúspěšných upomínkách bylo jediným východiskem nátlak s trestním oznámením. Protože zatímco se členové týmu bojí o své peníze, tým už prodal Lamborghini Huracan GT3 Evo Esmee Hawkey a další vybavení.
Část využije i Maximilian Paul v ADAC GT Masters, jehož otec Tobias Paul je jedním ze tří akcionářů T3 Motorsport. Od srpna tým již nesoutěží pod názvem T3, ale pod Paul Motorsport. V případě insolvence T3 se ho to prý netýká.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…