Obžaloba: Zaměstnanci byli najímáni s úmyslem, ačkoli již bylo známo, že za svou práci nemohou být odškodněni. Proslýchá se také, že tým je v insolvenci, ačkoli ještě nepodali návrh na konkurz.
Celkově se uvádí, že neuhrazené faktury a platby za přibližně 15 postižených členů týmu, včetně inženýrů a mechaniků, z nichž někteří pracovali na volné noze nebo jako stálí zaměstnanci, činí celkem více než 100 000 eur.
Jsou to výdaje, ale také poplatky za první dva závodní víkendy DTM a oficiální testy v Portimau a Hockenheimu – včetně přípravy. Někteří zaměstnanci prý ještě nebyli odměněni za svou práci během 24 hodin Daytony v lednu 2022.
Trestní oznámení nyní žádá státní zastupitelství, aby věc prošetřilo. Pokud byl trestný čin skutečně spáchán, podniká stát proti odpovědným právní kroky. V případě odsouzení mohou poškození uplatnit své nároky.
‚Motorsport-Total.com‘ dal osobám odpovědným za T3 příležitost vyjádřit se k obviněním v pondělí odpoledne. Přes opakovaná oznámení to zatím nebylo využito.
„Nejde o to, že by tato společnost zkrachovala, ale o to, aby byla za naši práci bylo zaplaceno,“ říká v rozhovoru pro ‚Motorsport-Total.com‘ dlouholetý zaměstnanec závodního týmu, který si nepřeje být jmenován.
„A alespoň platby, které jsou stále neuhrazené, jsou provedeny. Stále dostáváme poštu z prvního víkendu sezóny v Portimao, protože nebylo zaplaceno mýtné z půjčovny – ani účet za hotel. Od víkendu na Lausitzringu každý týden něco přichází. Nemáme se za co obviňovat. Dokonce jsme zvýšili týmové peníze a stále jsme dělali svou práci – a teď čekáme.“
O tom, že se tým dostal do finančních potíží, se vědělo minimálně od příprav na víkend na Lausitzringu v polovině května, kdy se v sídle týmu objevila policie a před sestaveným týmem seškrábala schvalovací pečetě na týmových autobusech.
„V tu chvíli jsme měli vědět, že je to na tenkém ledě a pravděpodobně nebylo zaplaceno pojištění. Ale stejně jsme pokračovali.“
Na dalším závodě v Imole, který se jel tři týdny po Lausitzringu, už tým T3 nebyl na startu.
V důsledku toho členové týmu uvedli, že se několikrát pokusili získat peníze, na které měli nárok, mimosoudně, ale vedení týmu podle dotyčné osoby vždy selhalo. Dalším krokem bylo předložení soudního příkazu k získání platby. Zaměstnavatel se ale ohradil, což mělo za následek další náklady
Po rozhovoru s týmovým šéfem Jensem Feuchtem, který byl o víkendu v Imole na jednotce intenzivní péče kvůli virové infekci, slíbil členům týmu, že stáhnou námitku a pošlou přiznání dluhu – a tím uzná požadavky. Krátký paprsek naděje – ale to se nikdy nestalo.
Byla tedy podána druhá upomínka, která byla opět rozporována. To je možné bez udání důvodů – a lze tak předejít insolvenci, která by měla za následek zajištění majetku likvidátorem a jeho rozdělení mezi věřitele.
Po neúspěšných upomínkách bylo jediným východiskem nátlak s trestním oznámením. Protože zatímco se členové týmu bojí o své peníze, tým už prodal Lamborghini Huracan GT3 Evo Esmee Hawkey a další vybavení.
Část využije i Maximilian Paul v ADAC GT Masters, jehož otec Tobias Paul je jedním ze tří akcionářů T3 Motorsport. Od srpna tým již nesoutěží pod názvem T3, ale pod Paul Motorsport. V případě insolvence T3 se ho to prý netýká.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…