Thomas Preining předváděl o víkendu na Red Bull Ringu s Nicem Müllerem skvělé souboje kolo na kolo. Ovšem po zavedení nových pravidel ohledně předjíždění dostal tři tresty, jelikož mezi nimi došlo ke kontaktu. Ve dvou případech musel vrátit pozici a potřetí dostal penalizaci 10 vteřin.
,,To pravidlo stejně nefunguje. Koneckonců musíte nechat podle pravidla vždy místo na půl auta – nebo jeden metr. Ale to pravidlo si protiřečí při startu, neboť ve formaci DTM musíte startovat bok po boku – tam není ani metr místa. Proto to je naprostý nesmysl,“ nešetří kritikou Rakušan, jehož slova cituje portál motorsport.com.
Jeho rival z Audi také zcela nechápe nové pravidlo: ,,To s tou půkou šíře auta je nešťastně formulováno, protože by to znamenalo, že se nikoho nesmíte dotknout. Ale řídítme tu auta s karosérií. A tam musí být kontakt.“
,,Myslím, že každý má jasno v tom, že to znamená: můžete se trochu opřít, ale nemůžete vyhnat ostatní z trati,“ uzavřel Švýcar.
Ředitel závodů Scott Elkins se rozhodl zasáhnout do pravidel po závodech na Nürburgringu, kde došlo k mnoha nehodám. Zdůrazňuje však, že nebylo cílem zabránit tvrdému závodění.
Před víkendem ve Spielbergu došlo k dalšímu upřesnění, ve kterém stálo, že ,,musí nechat přiměřené místo mezi sebou a druhým autem, nebo hranicí trati při vjezdu a výjezdu ze zatáčky“.
Co ale znamená „přiměřeně místa“? ,,Jezdit s repektem, když předjíždíte, nebo jste předjížděný. A to by nemělo zabránit těsnému závodění (tak jak to bylo praktikováno ve Spa).“ Elkins upozoňuje, že kontakty nikdy nebyly zakázány.
,,Bylo zcela jasné, co jsme napsali ve Spa. Na vjezdu do zatáčky a výjezdu z ní. Ve středu zatáčky nemusíte nechávat místo a můžete se druhého dotknout. To je dobré, tvrdé závodění.“
V Rakousku opět došlo k drobné změně: byla vyškrtnuta půlka šíře auta. ,,Řekl jsem: Lidi, jde o to, že se musíte na vjezdu a výjezdu ze zatáčky respektovat! A nikoliv o to, že se dívám na video, abych zjistil, zda to odpovídá půlce auta nebo ne. To by bylo směšné!“
Nešlo ani o to, že nechcete povolit kontakty. ,,Kontaky jsou dobré, tvrdé závodění je dobré! Jde o chybějící respetk a že vytlačujete druhé z trati a nenecháváte na vjezdech do zatáčky místo,“ vysvětluje Američan.
Ještě ve Spa byla jiná formulace s pojmem „Racing Room“ a půlkou šíře auta.
,,Napsal jsem to tak, jak to máme v USA. Pojem „Racing Room“ využíváme pořád. Myslel sejm si, že to dává smysl a že to celou věci vyjasní“
Ovšem tuto formulaci si jezdci vyložili tak, že již soupeřů nesmějí ani dotknout, což ale ,,není pravda“, jak tvrdí Elkins.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…